1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. Atitudinea Consumatorilor fata de Mobile Advertising. Ce spun cercetarile?
mobile advertising sendsms

Atitudinea Consumatorilor fata de Mobile Advertising. Ce spun cercetarile?

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 3,00 din 5)
Încarc...
Timp de citire: 3 minute

Mobile Advertising se refera la orice forma de publicitate livrata pe dispozitivele mobile (smartphone-uri si tablete). Sub umbrela Mobile Advertising intra campaniile publicitare prin SMS, MMS; campaniile publicitare prin aplicatii chat (Viber, WhatsApp, Facebook Messenger); bannerele si videoclipurile publicitare adaptate dispozitivelor mobile, notificarile push app.

Raspandirea rapida a publicitatii pe dispozitive mobile (mobile advertising) a atras nu doar atentia companiilor, ci si atentia cadrelor universitare si a cercetatorilor. In ultimii 20 de ani s-au realizat sute de studii despre modul in care este perceput de catre utilizatori advertisingul adaptat dispozitivelor  mobile. Recent, cativa cercetatori au analizat cele mai de incredere studii publicate pana acum si au compilat rezultatele intr-o meta-analiza publicata in “Journal of Business Research”.

“A meta-analytic review of mobile advertising research” a concluzionat ca personalizarea, divertismentul, credibilitatea si caracterul informativ sunt asociate cu atitudinile pozitive ale clientilor fata de mobile advertising.

Iata care sunt implicatiile practice pentru strategia ta de Mobile Advertising: 

  • Divertismentul a avut in cercetarea mentionata mai sus cel mai mare impact asupra atitudinilor consumatorilor. Oamenii sunt mai predispusi sa acorde atentie unei reclame cand aceasta este interactiva sau amuzanta. Astfel, poti incorpora mesaje amuzante sau care starnesc curiozitatea, videoclipuri si muzica in campaniile de publicitate pe dispozitivele mobile. Pentru reclamele prin SMS, acest lucru poate fi o provocare, avand in vedere numarul limitat de caractere. Dar, dezvoltarile mai recente in Marketingul prin SMS, vin sa sprijine marketerii in aceasta directie. RCS (Rich Communication Services) este un nou canal de mesagerie ce ofera functionalitati multimedia (foto, video, audio, locatii) si experiente interactive clientilor (carusele, chatbots). Mesajele RCS inregistreaza un engagement de pana la 20 de ori mai mare decat SMS-urile.  
  • Credibilitatea unei reclame a jucat, de asemenea, un rol semnificativ in declansarea atitudinilor favorabile fata de publicitatea pe mobile. Reclamele credibile sunt cele a caror mesaj e sustinut de date stiintifice sau provin din surse credibile (autoritatea brandului). De exemplu, in SMS Marketing, poti obtine un originator alfanumeric (numele companiei), pentru a creste credibilitatea mesajului.
  • Personalizarea este un alt factor care contribuie la o atitudine pozitiva fata de Mobile Advertising, conform studiului mentionat. Personalizarea se obtine prin crearea unor profiluri pentru publicul tinta, pe baza intereselor si a datelor demografice ale acestora (de ex. varsta, sex, venit, educatie, localizare geografica etc). In cazul campaniilor e-commerce prin SMS, personalizarea poate fi facuta si in functie de achizitiile anterioare (de ex., creezi un grup de clienti care au cumparat laptopuri si le trimiti mesaje SMS in bulk despre promotiile la accesorii pentru laptopuri).
  • Caracterul Informativ este un alt factor cheie in succesul unei reclame pe mobile. Reclamele informative sunt cele care contin informatii esentiale despre produsele sau serviciile promovate  (de ex., caracteristicile produsului, pret, greutate, garantie etc.). Cercetarea mentionata a indicat ca in special consumatorii mai in varsta sunt influentati de reclamele informative.

Cand nu este acceptat Mobile Advertisingul ? 

Este important ca informatiile de profilare sa fie colectate in mod explicit si utilizate chibzuit. Telefonul mobil este un canal extrem de personal. Acest lucru contribuie la rezultate foarte bune pentru companiile care isi fac publicitate prin acest canal,  dar daca mesajele sau produsele promovate sunt considerate a nu fi relevante de catre publicul tinta, exista riscul de  starni reactii negative. 

De asemenea, atitudinile negative fata de Mobile Advertising apar atunci cand publicitatea este agresiva. Pentru SMS Marketing, iti recomand ca la inceput sa trimiti maxim 4-6 mesaje SMS pe luna (nu mai mult de 2 mesaje SMS pe saptamana). Urmareste eficienta acestei strategii o perioada si apoi experimenteaza cu cresterea sau scaderea frecventei mesajelor. Analiza comparativa iti va dezvalui ce functioneaza pentru publicul tau tinta.  

Smartphone-urile, mai ales, dar si tabletele, au devenit instrumente vitale de comunicare; majoritatea utilizatorilor le tin in mod constant in apropiere, chiar si atunci cand dorm. Astfel de dispozitive ofera consumatorilor acces la informatii digitale, in orice moment si din orice loc s-ar afla. Si ofera marketerilor o mare oportunitate de a acapara atentia consumatorilor. 

Fii in pas cu vremurile! Integreaza Mobile Advertising in strategia ta pentru 2022!  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *