1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. Cele mai bune practici de SMS MARKETING
sms marketing romania

Cele mai bune practici de SMS MARKETING

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...
Timp de citire: 4 minute

Telefonul mobil este, fara indoiala, dispozitivul cel mai personal. Stiai ca 95% dintre romani nu ies din casa fara telefonul mobil? Stiai ca tinerii romani petrec, in medie, 3 ore zilnic pe smartphone navigand pe internet? Sau ca Generatia Y si Generatia Z  prefera sa trimita un mesaj text (SMS, Whatsapp), in loc sa sune sau sa scrie un e-mail?

Prin urmare, afacerile care mizeaza pe SMS Marketing dispun de un avantaj imens:

au acces direct la atentia clientilor si potentialilor clienti, la orice ora din zi, oriunde s-ar afla acestia. 

Pentru a rula campanii de SMS Marketing eficiente, iti recomandam o serie de bune practici si trucuri din experienta noastra: 

Permisiunea utilizatorului

Mesajele text sunt personale, private, astfel ca este necesar sa ai permisiunea clientului inainte de a-i trimite SMS-uri. Clientul se poate abona la serviciul SMS propus de tine prin intermediul unui cod QR, printr-un SMS sau printr-un formular online. Acest lucru nu numai ca te scuteste de consecintele legale negative, ci si imbunatateste imaginea companiei tale.

Pentru a afla cum sa colectezi numere de telefon pentru campaniile SMS Marketing, citeste acest articol.  

Personalizarea 

Unul dintre secretele unei campanii SMS de succes consta in personalizarea mesajelor, prin includerea unor detalii personale ale destinatarilor: prenume, zi de nastere, zi onomastica, achizitii anterioare, locatie etc. 

Exemple de SMS-uri:  “Ana, iti multumim ca utilizezi serviciul nostru [nume], de …ani. Iti rasplatim fidelitatea cu ….gratuite”; “Cu ocazia [sarbatoare], facem noi cinste cu transportul!”;  “Cum iti place noul tau [produs]? Iti oferim un mini-ghid gratuit cu…”; “Noul tau [produs] are nevoie de accesorii pe masura! Ai 20% reducere la urmatoarea comanda!”

Daca detii un magazin online, prin instalarea unui plugin SMS poti trimite usor mesaje personalizate clientilor din baza de date. Filtrezi baza de clienti in functie de: produs cumparat, perioada, suma minima comanda, judet etc. si creezi mesaje personalizate pentru fiecare grup de clienti. 

Daca detii o afacere locala sau o afacere B2B, prin conectarea aplicatiei SMS printr-un API la solutia CRM / ERP, la sistemul de support / live chat, vei putea trimite usor mesaje SMS in bulk clientilor. Poti trimite linkuri scurte, dinamice prin SMS sau mesaje SMS personalizate privind rezervarile, programarile, cererile de oferta. Simplu, rapid, rentabil.

Mesajele personalizate sporesc nivelul de satisfactie si gradul de atasament fata de brand. 

Feedback-ul

Daca te-ai auto-proclamat o companie „customer-centric”, e clar ca trebuie sa dezvolti o cultura a feedback-ului. Obtinerea unui feedback te va ajuta sa masori eficienta activitatilor de marketing din prezent si din trecut, te va ajuta sa dezvolti strategii de marketing si mai eficiente in viitor. Furnizeaza aceasta optiune printr-un URL scurt trimis prin SMS.

Exemplu de SMS:  „Iti multumim pentru prelungirea abonamentului [nume]! Am aprecia daca ne-ai aloca 2 min pentru a ne transmite parerea ta despre [brand] aici: [link scurt]”.

Informatii de contact

Include informatii de contact, precum un numar de telefon sau o adresa de email a departamentului Serviciu Clienti sau Tehnic in mesajele tale. Acest lucru te va aduce cu un pas mai aproape de clienti. Le arati clientilor ca esti gata sa ii ajuti ori de cate ori au nevoie.

Exemplu de SMS: “Multumim pentru increderea acordata! Daca te putem ajuta cu altceva, nu ezita sa ne contactezi la….- Serviciu Comercial sau….- Tehnic  [brand].”

Exprima-te clar, simplu, la obiect   

Cand se aboneaza la o campanie SMS, clientii vor sa stie exact la ce se inscriu. Viziunea, ideile si indemnurile la actiune trebuie sa fie clar exprimate. Tendinta unor companii este de a trimite mesaje lungi, in speranta ca vor persuada clientii, dar mai nimeni nu are timp si chef sa isi bata capul cu mesaje complicate. Clientii vor mesaje scurte, simple, la obiect.

Iti recomandam sa folosesti, pe cat posibil, cuvinte cu putere mare de conversie, precum: transport/retur gratuit, promotie valabila doar azi, livrare rapida, eficient/avantajos/variat.

Mesajele scurte si tintite sunt calea catre succes! Cand vrei sa comunici mai multe informatii, include un URL scurt in SMS, pentru a redirectiona clientii catre o pagina din site sau catre un videoclip de pe Youtube.  

Mesajul potrivit, la momentul potrivit

Stiai ca rata de conversie in e-commerce este mai buna pe mobil seara tarziu? Stiai ca in zilele mohorate creste angajamentul clientilor?

Pentru a obtine un angajament ridicat, trebuie sa examinezi cu atentie momentul potrivit pentru clientii tai. Ce spun statisticile? Ce stil de viata are clientul tau ideal? Cand anume are nevoie acesta de produsul / serviciul tau? 

Trimite mesaje SMS in diferite momente ale zilei, in diferite zile din saptamana si vezi ce functioneaza pentru clientii sau potentialii tai clienti. 

Frecventa optima de trimitere a mesajelor SMS

Frecventa de trimitere a SMS-urilor este foarte importanta. La fel ca intr-o relatie de prietenie, vrei sa ramai in mintea clientului, fara a-l sufoca sau plictisi.  

Pentru inceput, iti recomandam sa trimiti 4-6 mesaje SMS pe luna (nu mai mult de 2 mesaje SMS pe saptamana). Urmareste eficienta acestei strategii o perioada si apoi experimenteaza cu cresterea sau scaderea frecventei mesajelor. Analiza comparativa iti va dezvalui ce functioneaza pentru publicul tau tinta.

Cu alte cuvinte: Executa. Masoara. Revizuieste. Repeta. 

Include o optiune de dezabonare  

Este recomandat sa oferi clientului o optiune de dezabonare. Este mai bine sa ai clienti care se dezaboneaza de la o campanie SMS prin optiunea oferita de tine, decat clienti care blocheaza numarul sau iti ignora mesajele. In primul caz, lasi loc pentru o reconectare.  

Exemple de SMS: “Nu uita, mai ai 4 zile la dispozitie pentru a profita de reducerea de 30% la noua colectie [nume]. Pentru dezabonare, reply cu <Stop [nume colectie]>”.

“Cristina, ne tinem de promisiune si iti reamintim ca e timpul sa-ti faci consultul stomatologic anual. Te asteptam cu drag, echipa [nume clinica]. P. S.: Pentru dezabonare, trimite <Stop Reminder>.”

Afla mai multe informatii despre Serviciile SMS Marketing care iti pot propulsa afacerea aici: https://www.sendsms.ro/ro/produse/  

Fii in pas cu vremurile! Integreaza SMS Marketing in strategia ta pentru 2021!  

Trimite SMS la 072sendSMS si noi te vom contacta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *