1. SMS marketing
  2. »
  3. Întrebări Frecvente

Întrebări Frecvente

SMS Marketing & Mobile Advertising

Cât de eficiente sunt campaniile prin SMS?

Avem mereu telefonul la îndemână. Prin urmare, SMS-urile sunt citite în cel mult 3 minute de la primire. Iar cele așteptate, imediat (ex. coduri, parole).

În medie, o rată de conversie cu 200% mai mare decât alte strategii de marketing digital. Mai ales dacă SMS-urile includ linkuri scurte.

9 din 10 consumatori preferă să comunice cu brand-urile prin mesaje SMS (alerte, notificări, promoții etc).

SMS marketingul depășește marketingul prin e-mail cu o rată de deschidere de 98% și numai 1% spam. În contrast, e-mailul are o rată de deschidere de 20% și 49,7% spam.

Interacțiunea este, de asemenea, mult mai mare, cu o rată de click de 36% pentru SMS și doar 3,4% pentru e-mail.

Rată de răspuns de 45% pentru mesajele SMS, comparativ cu doar 8% pentru e-mail. 

Până la 80% dintre consumatori au preferat să-și urmărească comenzile online prin SMS.

ROI Excelent. Prețul unei campanii SMS este mic; de exemplu, 20 euro pentru 500 SMS-uri, 190 euro pentru 5000 de SMS-uri clasice. Și nu ai nevoie de personal specializat (programator, web designer, copywriter). 

Cât costă să livrezi SMS-uri comerciale și tranzacționale?

Pentru trimiterea de SMS-uri în masă (în bulk) de la un număr scurt sau de la un senderID alfanumeric (brand), sendSMS are următoarele prețuri:

➡️ 20 EUR pentru 500 SMS-uri

➡️ 39 EUR pentru 1.000 SMS-uri

➡️ 190 Euro pentru 5.000 SMS-uri

➡️ 360 EUR pentru 10.000 SMS-uri

➡️ 700 EUR pentru 20.000 SMS-uri 

(Prețurile nu includ TVA)

Plătești doar ce consumi (creditele pentru SMS-uri). Și valabilitatea creditului este nelimitată. 

Utilizarea platformei sendSMS este gratuită. Înscrie-te aiciPoate fi utilizată de pe orice dispozitiv (PC, smartphone, tabletă).

N.B: Prima plată necesită verificarea unui operator și imediat ce va fi aprobată, plata va fi alocată contului tău.

De asemenea, avem zeci de pluginuri SMS gratuite și integrări no-code gratuite, pentru cele mai populare CMS-uri, CRM-uri, Integratoare. Vezi lista aici: Integrări sendSMS – Module SMS native no-code/ low-code

Câte caractere are un SMS și cum le calculez?

SMS-ul clasic are 160 de caractere, suficiente cât să incluzi esențialul și cei mai importanți factori persuasivi pentru a converti (vânzări, abonări, descărcări). Află aici care sunt factorii care influențează deciziile consumatorilor online.

Poți calcula numărul de caractere al SMS-ului pe care vrei să îl trimiți folosind acest tool online: 

https://www.sendsms.ro/ro/sms-length-calculator/

Bine de știut: scrie fără diacritice, pentru a putea include cât mai multe cuvinte. Simbolurile, caracterele speciale ocupă mai mult spațiu. 

SMS-urile Rich Media, trimise prin aplicația de mesaje Google RCS, integrată în orice smartphone Android, permit un nr. maxim de 1600 caractere. Serviciul RCS Business revoluționează Marketingul prin SMS, oferind posibilitatea de a trimite nu doar mesaje mai lungi, ci și conținut media îmbogățit (fotografii, videoclipuri, audio și carusele), butoane configurabile, chatbots.

Ce pot include într-un mesaj SMS? Pot adăuga linkuri / imagini / video?

Cu SMS-urile clasice ai suficient loc să integrezi un link scurt (soluție Short URL inhouse) și emoji.

Legat de SMS-urile clasice cu emoji, deoarece caracterele Unicode sunt mai mari în octeți, limita de caractere va scădea de la 160 la 70.

Cu SMS-urile RCS Business, poți include o varietate de conținut rich media: fotografii, video, audio, carusele cu opțiuni, butoane configurabile, hărți.

Ce fac dacă sunt la început de drum și nu am o bază de abonați / clienți?

Apelezi la serviciul nostru “Mobile Advertising” sau aplici strategiile descrise în acest articol. Prin serviciul “Mobile Advertising pe bazele operatorilor GSM” îți oferim acces la milioane de potențiali clienți, la un cost foarte mic în comparație cu alte metode de publicitate online.

Cum îmi conving clienții existenți să se aboneze prin SMS?

Aplici strategiile descrise în acest articol. Statisticile spun că majoritatea consumatorilor preferă să se aboneze prin SMS pentru a fi notificați când au loc reduceri sau promoții.

Prin urmare, îi poți convinge ușor oferindu-le reduceri speciale sau alte avantaje: livrare + retur gratuite; notificări în avans privind campaniile (ex. black friday); servicii extra (ex. consultanță alegere produse, suport tehnic, mostre gratuite, ebook-uri gratuite).

Ce spune legislația despre trimiterea de Mesaje SMS? Cum mă asigur că respect GDPR-ul?

Trebuie să faci diferența între mesajele tranzacționale și cele comerciale. Pentru a primi SMS-uri tranzacționale, clientul își dă acordul implicit, de regulă – când își face cont pe un site, când completează un formular online sau offline și bifează că acceptă termenii și condițiile sau că e de acord să primească notificări tranzacționale. Pentru a trimite SMS-uri promoționale este necesar consimțământul expres al destinatarilor. Mai multe informații aici.

sendSMS.ro înglobează toate instrumentele necesare pentru respectarea regulamentului GDPR: Blocklist, Link de dezabonare, Landing page cu posibilitate de abonare, soluție Short URL dezvoltată in-house și găzduită pe servere din România, posibilitatea de a răspunde cu STOP la mesaje SMS Rich Media sau Viber.

Dacă ai nelămuriri, îți oferim suport gratuit. 

Cum pot crește rata de conversie / vânzările? Aveți ceva tips & tricks?

Folosește cu încredere aceste template-uri – o serie de exemple de Mesaje SMS cu care vei avea rezultate excepționale în campaniile de marketing. Fiecare template corespunde, ca număr de caractere, unui singur mesaj SMS.

De asemenea, află aici care sunt factorii care influențează deciziile consumatorilor online.

Sau află aici cum poți recupera coșurile abandonate.

Vezi și care sunt cele mai bune practici de SMS Marketing.

Care sunt primii pași în SMS Marketing? Am nevoie de cunoștințe tehnice?

Te înregistrezi pe platforma sendSMS.ro aici.

Încarci lista cu numere de telefon.

Dacă dorești, segmentezi lista de contacte la nivel de: produs cumpărat, perioadă, sumă minimă comandă, județ.

Scrii mesajul sau personalizezi template-urile pentru campaniile SMS.

Achiziționezi credite (valabilitate nelimitată). N.B: Prima plată necesită verificarea unui operator și imediat ce va fi aprobată, plata va fi alocată contului tău.

Trimiți SMS-uri în masă sau programezi campaniile SMS. Plătești doar ce consumi (creditele).

Consulți rapoartele și te bucuri de rezultate. 

Toate acestea cu zero cunoștințe tehnice! Și fără a fi nevoie de personal specializat!

De asemenea, ne poți contacta și te îndrumăm spre cel mai potrivit proces pentru business-ul tău și obiectivele tale.

Clienții pot răspunde la SMS?

Dacă dorești asta, da! Dacă nu, nu! 🙂

Dacă vrei să colectezi răspunsuri de la clienți, optează pentru campanii SMS Bidirecționale / 2-WaySMS.

Cele mai comune campanii SMS bidirecționale sunt cele prin care clientul trimite SMS la un număr scurt pentru: a afla date privind soldul contului, creditul disponibil, suma de plată etc.; a câștiga un premiu instant la concursuri și tombole (în baza unui cod de pe ambalaj / factură / bon fiscal); a se înscrie la un eveniment, la petreceri private, testări de produse etc.; a confirma /anula o programare sau pentru a fi contactat de un consultant.

Pot expedia SMS-uri și în afara României? 

Da, în peste 170 de țări! SendSMS acoperă peste 900 de reţele din +170 de ţări pe care le vei găsi aici.

Cum pot automatiza comunicarea prin SMS?

La un nivel basic, putem înțelege prin automatizare și: expedierea de mesaje în masă, programarea expedierii mesajelor în Bulk, setarea de răspunsuri tip în campaniile 2waySMS (concursuri, programări, evenimente).

Pentru o automatizare avansată, există 2 mari opțiuni:

-Folosești un integrator sau o platformă de automatizare third-party care conectează modulul sendSMS la mii de aplicații de toate tipurile. Astfel, pe baza unor triggeri, se expediază automat notificări SMS. Iar pentru a face asta, nu ai nevoie de cunoștințe de programare; totul e de tipul drag & drop sau există deja automatizări gata setate. Vezi aici lista integrărilor noastre no-code.

-Îți conectezi aplicația la platforma noastră prin SMS API și gestionezi toate interacțiunile cu clienții dintr-un singur loc. Dacă ai nevoie de un programator care să facă asta, vezi aici partenerii noștri IT.

Cum vă asigurați că Datele mele sunt în siguranță?

-Multiple layere de securitate la nivel de: hardware şi software, rețea, interfață web, conținut mesaje. 

-Filtrăm automat atacurile de phishing prin SMS (smishing). 

-Conturi cu 2FA și OTP via SMS sau restricție la nivel de IP. 

-Https pentru transmiterea criptată a datelor. 

-Zero trust/ zero knowledge (nu se ține codul în clar). 

-Trimitem mesajele direct în centrul de mesaje scurte al operatorilor GSM (fără intermediari ce pot sustrage date din mesajul respectiv).

-sendSMS își reînnoiește anual certificarea ISO 27001, care atestă că măsurile de securitate sunt reglate fin pentru a ține pasul cu amenințările și vulnerabilitățile sistemelor de management al informațiilor.

Cum obțin și cât costă un senderID alfanumeric? 

Pentru ca utilizatorii să primească mesaje cu numele brand-ului tău la expeditor (ex. sendSMS), senderID-ul trebuie implementat la fiecare operator GSM din țara în care expediezi SMS-uri. Toată operațiunea este realizată de sendSMS. În unele țări este gratuit procesul, iar în altele vei plăti un tarif one-time pentru implementare. Contactează-ne și noi îți trimitem toate detaliile/documentele pentru implementarea sender ID-ului dorit.

Cum fac rost de un Număr Scurt/ Număr Virtual Lung pentru campaniile SMS? Și cât costă?

Pentru a obține un număr scurt (17XX, 18XX sau 37XX, 38XX) sau un Virtual Long Number (12 cifre), contactează-ne: https://www.sendsms.ro/ro/contact/

Desigur! Cu sendSMS beneficiezi de: 

  • Account manager dedicat proiectului; 
  • Suport e-mail 24/7 gratuit, în limba engleză și limba română ([email protected] sau [email protected]);
  • Suport telefonic între orele 09-17, de luni până vineri (0727 363 767).

Resurse gratuite: 

Pentru dezvoltări personalizate, vezi aici recomandările noastre. Îi contactezi direct; SendSMS nu intermediază în niciun fel relația dintre clienții săi și partenerii recomandați și nu percepe niciun comision.

Despre sendSMS

14 ani de activitate

în sectorul SMS Marketing, Chat Marketing & Mobile Advertising.

2,500 companii

pe care le-am ajutat să-și fidelizeze clienții și să-și crească vânzările.

Notificări Multichannel

SMS clasic și Rich Media (Google RCS), platforme Chat, aplicații E-mail.

171 țări

pe care le acoperim + 900 de reţele de telefonie worldwide.

CPaaS

una dintre cele mai fiabile platforme de comunicații-ca-un-serviciu din Europa.

33 integrări

no-code și low-code cu CMS-uri, CRM-uri, ERP-uri worldwide. Module SMS native gratuite.

Îți stăm la dispoziție pentru orice întrebare!