1. SMS marketing
  2. »
  3. Blog

Atenție la condițiile de utilizare a roaming-ului!

Timp de citire: 3 minute

ANCOM recomandă verificarea condițiilor de utilizare a serviciilor de telefonie și date mobile în roaming, dar și a setărilor telefonului, înainte de a pleca în vacanță, fie în România în localitățile de graniță, fie în statele pentru care nu există restricții de călătorie pe perioada pandemiei. Astfel utilizatorii pot evita cheltuieli nedorite. În apropierea granițelor se recomandă dezactivarea opțiunii de selectare automată a rețelei, iar în cazul unei călătorii în afara țării trebuie verificat dacă planul tarifar contractat include serviciul de roaming. Totodată, trebuie acordată atenție opțiunii pentru depășirea plafonului de 50 de euro pentru utilizarea internetului mobil în roaming.

Călătoriile în localitățile de graniță din România

Utilizatorii care călătoresc pe teritoriul României trebuie să știe că există riscul să intre în roaming involuntar, în special în zonele de graniță, dacă au activat acest serviciu, iar telefonul mobil sau tableta utilizate sunt setate pe selectarea automată a rețelei. În astfel de cazuri, echipamentul folosit se va conecta automat la rețeaua operatorului cu cel mai bun semnal în punctul în care se află aceștia, care poate fi rețeaua unui operator dintr-un stat învecinat. Se recomandă ca utilizatorii aflați în aceste situații să fie atenți la mesajele venite din partea propriului operator, care este obligat să informeze abonaţii cu privire la tarifele pe care le aplică în roaming.

Utilizatorii care se află pe teritoriul României dar intră în roaming involuntar vor fi facturaţi pentru serviciile de comunicații utilizate în roaming, ca și cum s-ar afla fizic pe teritoriul statului vecin.

Utilizatorii trebuie să știe că folosirea telefonului/tabletei în roaming involuntar nu îi scutește de plata acestui serviciu!

Pentru ca utilizatorii să știe cât mai exact care sunt zonele în care este posibil să intre în roaming involuntar, pe lângă lista localităților de graniță publicată pe pagina de internet ANCOM, aici, localitățile cu risc de roaming involuntar au fost incluse și în harta aisemnal.ro. Astfel, accesând aisemnal.ro, pe lângă informațiile despre nivelul semnalului, utilizatorii pot vedea și zonele de graniță în care riscă să se conecteze involuntar la stațiile de bază aflate pe teritoriul statului vecin și să comunice astfel la tarife de roaming.

Călătoriile în spațiul UE/SEE

De la intrarea în vigoare a regulamentului european „Roam like at home”, clienții operatorilor mobili din România care beneficiază de planuri tarifare cu acces la roaming în UE/SEE pot utiliza resursele naționale de voce, SMS și date și atunci când călătoresc în statele Uniunii Europene, în Norvegia, Islanda, Liechtenstein. „Roam like at home” se aplică și pe anumite teritorii europene „îndepărtate”, respectiv în Guyana Franceză, în insulele Guadelupa, Martinica, Mayotte, Reunion, Saint-Martin (numai partea insulei care aparține de Franța), Azore, Madeira și Canare, în insulele Åland, precum și în Gibraltar.

Deși de la 1 februarie 2020 Marea Britanie nu mai este stat membru al UE, acordul Brexit prevede o perioadă de tranziție, în care cea mai mare parte a legislației europene continuă să se aplice în relația cu aceasta. Astfel, utilizatorii români care călătoresc ocazional în Marea Britanie vor beneficia, cel puțin până la 31 decembrie 2020, de roaming la tarife naționale.

Furnizorii pot stabili anumite condiții de utilizare a serviciului de roaming în UE/SEE (politică de utilizare rezonabilă) pentru a preveni folosirea abuzivă sau anormală a acestui serviciu în alte scopuri decât pentru călătorii ocazionale în afara României, de exemplu în scopul de a preveni roaming-ul permanent în UE/SEE.

În cazul în care limitele de utilizare rezonabilă sunt depășite, furnizorul poate să perceapă anumite suprataxe, în plus față de tarifele naționale, pentru prestarea ulterioară a serviciul de roaming în UE/SEE, însă doar după o informare prealabilă.

Mai multe informații privind politica de utilizare rezonabilă în roaming sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM, aici.

Călătoriile în afara spațiului UE/SEE

În cazul în care utilizatorii călătoresc în afara spațiului UE/SEE, recomandările ANCOM sunt ca aceștia să verifice dacă planul tarifar achiziționat include serviciul de roaming international și dacă furnizorul acestui serviciu a încheiat contracte de roaming cu furnizorii din statele vizitate.

ANCOM sfătuiește utilizatorii să verifice, înainte de a efectua o călătorie în state din afara SEE, care sunt tarifele aplicabile în aceste state pentru serviciul de roaming internațional.

Mai multe informații sunt disponibile aici.

Plafonul de 50 de euro la utilizarea internetului în roaming

Utilizatorii care călătoresc în străinătate, fie în spaţiul UE/SEE, fie în afara acestuia, trebuie să știe că au dreptul să beneficieze de un „plafon” implicit de 50 de euro/lună (fără TVA) la utilizarea serviciului de internet mobil în roaming dacă nu au optat pentru un alt plafon din ofertele comerciale ale furnizorilor. Serviciile de internet mobil în roaming vor fi restricționate la atingerea plafonului (implicit sau ales) dacă utilizatorii nu își exprimă acordul explicit pentru continuarea furnizării serviciului sau dacă nu au renunțat în mod expres la aplicarea plafonului implicit.

Speram ca ati gasit aceste informatii utile. Pentru orice alte informatii ne puteti contact direct: https://www.sendsms.ro/ro/contact/

SMS text cu emojii ? Da se poate, prin platforma sendSMS.ro

Timp de citire: 2 minute

Emoji pentru afacerea Dumneavoastra!

Acum puteți accesa toată gama de emoji Unicode pe platforma sendSMS. Adăugați un anumit caracter textelor dvs. sau încorporați-vă brandul într-un mod distractiv cu această listă extinsă de emoji.Toată lumea iubește un emoji grozav. O imagine spune o mie de cuvinte și un emoji stabilește tonul pentru cum doriți ca mesajul dvs. să fie perceput. În prezent, există peste 1800 de emoji unice – care nu includ variații suplimentare de culoare. Acesta este motivul pentru care am realizat o listă principală, filtrând cele mai relevante și utile emoji pentru mesajele dvs.

Pur și simplu selectati emoji-ul dorit din parta dreapta a paginii de expediere, nu ramane decat sa adaugati un text atractiv si sunteti gata de expediere.

Nu uitati: Caracterele Unicode sunt mai mari în octeți și vor scădea limita de caractere SMS de la 160 la 70.

 

Detalii despre caracterele Unicode gasiti aici: https://www.sendsms.ro/ro/glosar/#1574332455685-26cc211a-8557

Aici gasiti un tool gratuit pentru a verifica lungimea si formatul unui mesaj text (SMS) : https://www.sendsms.ro/ro/sms-length-calculator/

Daca nu sunteti deja client sendSMS, va putei inscrie aici https://hub.sendsms.ro/register.

Speram ca ati gasit aceste informatii utile. Pentru orice alte informatii ne puteti contact direct: https://www.sendsms.ro/ro/contact/

Peste 1.700 de controale ANCOM pe piețele telecom, poștă și echipamente radio, în prima jumătate a anului 2020

Timp de citire: 3 minute


Peste 1.700 de controale ANCOM pe piețele telecom, poștă și echipamente radio, în prima jumătate a anului 2020

„Având în vedere perioada atipică pe care o traversăm, în prima jumătate a acestui an, activitatea de monitorizare și control s-a concentrat îndeosebi pe supravegherea pieței echipamentelor radio și a compatibilității electromagnetice, neconformitatea echipamentelor radio putând produce interferențe prejudiciabile, și, implicit, care pot afecta buna funcționare a serviciilor de comunicații electronice. În acest sens, Autoritatea a efectuat 419 controale și a sancționat neconformitățile constate cu amenzi în cuantum de peste 200.000 lei. Totodată, a fost finalizată acțiunea de verificare a incidentului de securitate în care a fost implicată societatea Orange România în luna ianuarie 2020, aplicându-se o amendă contravențională de 500.000 lei. ”, a declarat Cristin Popa, Directorul Direcției Executive Monitorizare și Control din cadrul ANCOM.
În prima jumătate a anului, ANCOM a derulat în total 1.735 de controale, a transmis 60 de notificări și a aplicat 200 de avertismente şi 91 de amenzi contravenționale, în valoare totală de 995.900 lei. Suma astfel rezultată constituie venit la bugetul de stat.
Piața echipamentelor radio și compatibilitate electromagnetică
Pe piața echipamentelor radio și a compatibilității electromagnetice ANCOM a efectuat 419 controale, în urma cărora au fost aplicate 80 de avertismente și 42 de amenzi contravenționale în valoare totală de 207.000 de lei pentru echipamente neconforme din punct de vedere al compatibilității electromagnetice. Cea mai mare amendă, în cuantum de 35.000 lei, a fost aplicată pentru publicitatea și punerea la dispoziție pe piață a echipamentelor destinate să producă interferențe prejudiciabile (jammer).
De asemenea, ANCOM cooperează permanent cu Direcția Generală a Vămilor, autoritatea responsabilă cu controalele la frontierele externe ale României, pentru a se asigura că echipamentele care sunt puse în liberă circulație pe piața națională și, implicit, pe piața comunitară, respectă legislația în vigoare. Astfel, în prima jumătate a anului 2020 au fost soluționate 29 de notificări primite de ANCOM din partea birourilor vamale privind suspendarea punerii în liberă circulație a unor echipamente neconforme.
Piața comunicațiilor electronice
Pe piaţa de comunicaţii electronice, în prima jumătate a acestui an, ANCOM a efectuat 1.080 de acțiuni de control, contravenienții primind 60 de notificări, 76 de avertismente și 29 de amenzi contravenționale, în cuantum de 727.400 lei.
ANCOM a sancționat Orange pentru incidentul de securitate din 14 ianuarie 2020, manifestat la nivel național, care a afectat un număr de 1.921.096 de conexiuni din care 769.725 de conexiuni de date mobile și 1.151.371 de conexiuni de voce mobilă și SMS, durata acestuia fiind de 405 minute începând cu ora 16:54 și rezultând o indisponibilitate a rețelei la nivel logic de 53,93 minute pentru o singură zi, această valoare depășind maximul permis prin licență. Valoarea amenzii contravenționale aplicate este de 500.000 de lei.
De asemenea, ANCOM a aplicat un număr de 14 amenzi, în valoare de 137.400 lei, furnizorilor de servicii de telefonie, cel mai des întâlnite nereguli fiind legate de încălcarea obligațiilor privind încheierea contractelor cu utilizatorii finali.
În rândul furnizorilor de servicii de acces la internet, Autoritatea a aplicat 2 amenzi contravenționale în cuantum total de 10.000 lei, pentru furnizarea de servicii fără a avea un contract valabil încheiat.
6 amenzi contravenționale în valoare totală de 40.000 de lei au fost aplicate de ANCOM și furnizorilor de servicii de televiziune și radiodifuziune sonoră (RTV). Principalele încălcări au constat în nerespectarea datelor tehnice, a parametrilor ori a condițiilor cuprinse în autorizațiile tehnice.
Furnizorii de rețele de tip CATV au fost sancționați cu 5 amenzi contravenționale în valoare totală de 28.000 de lei pentru nerespectarea condițiilor prevăzute în Autorizația Generală.
Totodată, ANCOM a aplicat o amendă în cuantum de 12.000 de lei pentru utilizarea unei frecvențe fără a deține o licență de utilizare a acesteia.
Piața serviciilor poştale
ANCOM a efectuat în primele șase luni ale acestui an un număr de 236 de acțiuni de control. Au fost aplicate 44 de avertismente și 20 de amenzi contravenționale, în cuantum total de 61.500 de lei, fiind frecvent constatată nerespectarea obligațiilor impuse prin regimul de autorizare generală.
Din totalul controalelor, 4 au vizat Compania Națională Poșta Română în urma cărora a fost aplicat un avertisment, precum și o amendă în valoare de 5.000 lei.

Noi conditii tehnice pentru transmiterea apelurilor la numarul de urgenta 112, in consultare la ANCOM

Timp de citire: 2 minute

În contextul procesului de modernizare a infrastructurii Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU), ANCOM supune consultării publice condițiile tehnice de interconectare pe baza tehnologiei IP între SNUAU și Telekom România, operatorul care asigură preluarea apelurilor către 112, potrivit reglementărilor în vigoare. Noul tip de interconectare IP va funcționa în paralel cu soluția actuală de interconectare, fiind asigurată preluarea tuturor apelurilor, indiferent de condițiile tehnice utilizate.
Tehnologia de interconectare a SNUAU
În urma demersurilor inițiate de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) pentru modernizarea SNUAU, sistemul informatic centralizat de preluare şi dispecerizare a apelurilor către 112 va utiliza o infrastructură bazată pe un nou tip de interconectare, respectiv interconectarea bazată pe tehnologia IP.
Astfel, ANCOM propune redefinirea condițiilor de interconectare între SNUAU și Telekom România, prin utilizarea tehnologiei IP, în vederea preluării apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare corespunzătoare acestora. De exemplu, interconectarea IP trebuie să fie realizată prin legături de date private și securizate, asigurându-se redundanța atât la nivel fizic, cât și la nivel logic.
Punctele de preluare şi dispecerizare a apelurilor de urgenţă
Proiectul de modernizare a SNUAU prevede, totodată, modernizarea punctelor de preluare şi dispecerizare a apelurilor de urgenţă, cu introducerea unor Centre Naționale 112 care asigură preluarea și procesarea apelurilor de urgență.
În consecință, proiectul de decizie al ANCOM prevede amplasarea punctelor de interconectare bazate pe tehnologia IP în cadrul Centrelor Naționale 112 din București, Brașov și Sibiu. Astfel, în situația în care cel puțin un Centru Național 112 nu este funcțional, va fi asigurată rerutarea automată a traficului către centrele disponibile. De asemenea, fiecare interfață a echipamentelor de interconectare IP va asigura o capacitate de 1 Gbit/s, iar fiecare punct de interconectare va asigura transportul traficului la nivel național pentru minim 1500 sesiuni (apeluri) simultane și procesarea a minim 200 de sesiuni (apeluri) pe secundă.
Legislație
Potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcționarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, cu modificările și completările ulterioare, ANCOM analizează şi stabileşte condiţiile tehnice și economice referitoare la realizarea comunicațiilor către Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență.

Harta Aisemnal.ro, actualizata cu localitatile cu risc de roaming involuntar

Timp de citire: 2 minute


Harta Aisemnal.ro, actualizată cu localitățile cu risc de roaming involuntar

„Pentru ca utilizatorii să știe cât mai exact care sunt zonele în care este posibil să intre în roaming involuntar, am introdus aceste localități în harta aisemnal.ro, sub formă de puncte la nivel de stradă. În acest fel, aisemnal.ro oferă acum informații atât despre nivelul semnalului, cât și despre zonele de graniță în care utilizatorii riscă să se conecteze involuntar la stațiile de bază aflate pe teritoriul statului vecin și să comunice la tarifele de roaming. Vom continua campaniile de măsurare a semnalului și vom integra rezultatele, astfel încât utilizatorii să aibă acces la cele mai recente date “, a declarat Cristin Popa, director executiv al ANCOM.

Roaming involuntar

Roaming-ul involuntar poate apărea în zonele de graniță de pe teritoriul României numai în cazul în care utilizatorii au activat serviciul de roaming, iar telefonul mobil sau tableta sunt setate pe selectarea automată a rețelei. În aceste situații, echipamentul mobil se va conecta automat la rețeaua operatorului cu cel mai bun semnal în punctul în care se află utilizatorul.

Utilizatorul, deși se află pe teritoriul României, va fi astfel facturat pentru serviciile de comunicații utilizate în roaming, ca și cum s-ar afla fizic pe teritoriul statului vecin.

Conform măsurătorilor efectuate de ANCOM, în majoritatea județelor aflate la graniță există puncte în care telefoanele sau tabletele pot intra în roaming involuntar. Astfel, din cele 440.425 de puncte aflate la o distanță de cel mult 15 km de frontiere monitorizate de ANCOM, au fost identificate și introduse în hartă 295.630 de puncte cu potențial risc de intrare în roaming involuntar. Localitățile identificate ca având un potențial risc de intrare în roaming involuntar se găsesc în judeţele Arad, Bihor, Botoșani, Caraș Severin, Călărași, Constanța, Dolj, Galați, Giurgiu, Iași, Mehedinți, Maramureș, Olt, Satu Mare, Suceava, Tulcea, Timiș, Teleorman, Vaslui.

Utilizatorii pot consulta lista actualizată, în 2020, a localităților de graniță identificate de ANCOM ca având un risc potențial de intrare în roaming involuntar, în funcție de operator.

Ce trebuie să facă utilizatorii pentru a evita intrarea în roaming involuntar?

În cazul în care intenționează să călătorească într-o zonă de graniță, utilizatorii trebuie să acorde atenție mesajelor venite din partea operatorului în rețeaua căruia se află. Operatorii au obligația de a informa utilizatorii prin SMS în momentul în care telefonul s-a conectat la rețeaua unui operator străin, precizând tarifele, în valori care includ TVA, aplicabile serviciului de roaming utilizat în statul respectiv.

Pentru a evita accesarea involuntară a serviciilor este bine ca utilizatorii să își ia măsuri de precauție:

– să selecteze manual rețeaua (utilizatorii pot dezactiva opțiunea telefonului de selectare automată a rețelei);

– să solicite operatorului activarea serviciul de roaming numai la cerere, când aceștia călătoresc în străinătate;

– să verifice la ce rețea e conectat telefonul sau tableta înainte de a le utiliza, în cazul în care selectarea rețelei rămâne pe modul automat.

Atentie! Utilizarea involuntara a telefonului/tabletei in roaming nu ii scuteste pe utilizatori de plata acestui serviciu.

Mai multe informatii privind utilizarea si costurile serviciului de roaming sunt disponibile pe pagina de internet a Autoritatii https://infocentru.ancom.ro/roaming-involuntar-de-granita/

Notificări prin aplicația VIBER, rezultate spectaculoase pentru retailer-ul online VIVRE

Timp de citire: 2 minute

Atunci când clienţii vor să comunice instantaneu şi direct cu brandurile, începi să te gândeşti ce canal de comunicare îţi va îmbunătăţi strategia de marketing. Una dintre aplicaţiile cele mai populare, care întrunește peste 900 milioane de utilizatori din întreaga lume și care îndeplineşte această dorinţă a clienţilor, este Viber..

Tu cât eşti de pregătit să îndeplineşti dorinţele clienţilor tăi?

Fie că ai sau nu un răspuns la această întrebare, noi te asigurăm ca nu eşti singur. Echipa sendSMS te ajută să alegi ce funcţioneză cel mai bine pentru tine, să adaugi Viber în strategia ta de marketing şi să obţii avantaje reale pentru a-ţi duce afacerea la următorul nivel.

În plus, vei avea mai mult de câştigat şi de oferit clienţilor, la preţuri mai mici. Mesajul prin Viber poate fi mai ieftin decât SMS-urile tradiţionale şi îţi permite să faci mai multe cu mesajul în sine. Nu mai trebuie să ajustezi conţinutul mesajului, astfel încât să se încadreze în limita de 160 de caractere a unui SMS standard. Cu Viber, poţi tasta până la 1000 de caractere, poţi ataşa imagini şi butoane. Efectul? Un interes mult mai mare pentru vânzările şi promoţiile business-ului tău.

O campanie care a creat un impact semnificativ la nivel european a fost cea realizată împreună cu partenerii de la VIVRE. Campania de promovare s-a desfăşurat în toate locaţiile VIVRE din Europa și s-a concentrat în special pe trimiterea unor mesaje de informare în perioada Black Friday, tututor clienţilor VIVRE activi în aplicația Viber.

Experienţa interactivă şi instantanee în mediul preferat al consumatorilor VIVRE a îmbogăţit considerabil relația cu clientul final, dar și strategia viitoare de marketing. În urma analizei efectuate la finalul campaniei de Black Friday, în noiembrie 2019, rezultatele au demonstrat că un mix de canale pentru notificările de marketing aduce cu siguranță și un rezultat pozitiv.

„Cu Viber, VIVRE a susținut un cost de doar 47% din costul tradițional alocat notificărilor prin SMS şi a generat un AOV (Average Order Value) cu 29% mai mare”, a declarat Andrei Paraschiv, Direct Marketingla VIVRE.

Tips & Tricks pentru a crește eficiența campaniilor de notificări push Viber / SMS / WhatsApp, Facebook Messenger, Google RCS

  • Poți menține viu interesul publicului țintă trimițând mesaje scurte, prin care încurajezi comunicarea, îți informezi și îți binedispui audiența; acestea sunt doar câteva dintre elementele cheie pentru ca aceste mesaje să fie relevante și de interes pentru receptor.
  • Trimițând mesaje de sărbători sau aniversare, îți exprimi loialitatea față de clienți și le reamintești de experiența pozitivă pe care au avut-o interacționând cu brandul tău.
  • Clienții fideli vor fi încântați să primească remindere înaintea perioadelor de reduceri sau chiar cupoane de reduceri, pe care le pot folosi la cumpărături în magazinele fizice sau în magazinele online.
  • Un scurt SMS informativ poate fi cea mai bună metodă de a reaminti publicului despre evenimentele sau conferințele pe care le organizezi.

Pentru mai multe informații legate de notificarile push prin Viber / SMS / WhatsApp, Facebook Messenger, Google RCS ce pot fi utilizate atât pentru creșterea vânzărilor, sporirea brand awareness-ului, integrări CRM, loialitate și campanii de retenție, cât și ca un instrument de raspuns direct pentru campanii TV, radio sau publicitate print sendSMS.ro vă stă la dispoziție.

În ce condiții îţi poate modifica operatorul contractul de telefonie, internet sau televiziune?

Timp de citire: < 1 minut

O informare recentă ANCOM, aduce în discuţie modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune, care se poate face atât la cererea utilizatorului, cât și la inițiativa operatorului. Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), are obligaţia să își informeze abonații despre conținutul modificărilor, prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri.

Transmiterea notificărilor

Notificarea privind intenția de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă de operator printr-unul din următoarele mijloace:

  • e-mail
  • SMS
  • contul de client al utilizatorului de pe site-ul operatorului, caz în care va fi însoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării.
  • fax
  • scrisoare

Mijlocul ales de furnizor pentru transmiterea notificării trebuie să asigure transmiterea integrală a textului acesteia, fără a face trimitere la alte surse de informare.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă furnizorul a modificat contractul fără să te notifice sau nu te-a informat despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menționate în secţiunea Sesizează ANCOM!

InfoCentru ANCOM

Poți afla mai multe detalii despre contractele încheiate cu operatorii și despre informațiile pe care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii de internet, consultă InfoCentrul ANCOM, aici

Comunicațiile din România în contextul stării de urgență: traficul de internet și date a crescut cu 30% în rețelele fixe

Timp de citire: 3 minute

Comunicatul de presă din 15.06.2020, publicat de ANCOM, face referire la cele 60 de zile de stare de urgență, în care traficul de internet și date a crescut în medie cu 26%, adică 30% în rețelele fixe și 5% în rețelele mobile, în timp ce traficul de voce a înregistrat o creștere medie de 11%, comparativ cu cele 60 de zile de dinaintea instaurării stării de urgență.

În contextul stării de urgență și necesității de distanțare socială, rețelele de comunicații ne-au permis să ținem legătura cu cei dragi, să lucrăm în siguranță de acasă, să facem școala online, pe scurt, să fim împreună conectați. Cred că abia acum, în astfel de momente de cumpănă, când constatăm că peste 2000 de PB de date au circulat prin rețelele de comunicații din țara noastră în cele 2 luni de stare de urgență, conștientizăm cu toții rolul esențial pe care îl au comunicațiile în viața noastră și cât este de important să avem o infrastructură sustenabilă. Modul în care au fost gestionate rețelele de către operatori în toată această perioadă este un motiv de mândrie pentru România”, a declarat Sorin GRINDEANU, Președintele ANCOM.

Volumul de voce și date consumate în perioada stării de urgență

În perioada 16 martie-15 mai 2020, utilizatorii din România au consumat un trafic de internet și date de 1,8 mii PB (+30% față de perioada anterioară) în rețelele fixe, respectiv de 0,2 mii PB (+5%) în rețelele mobile. Creșterea mai pronunțată a traficului de date în rețelele fixe poate fi corelată cu faptul că cei mai mulți utilizatori s-au aflat la domiciliu în perioada stării de urgență, folosind mai degrabă conexiunea Wi-Fi a router-ului de internet fix decât internetul mobil, inclusiv pentru consumul de voce sau date pe dispozitivele mobile.

Așa cum estimam încă de la jumătatea lunii martie, cererea de servicii de comunicații electronice a înregistrat evoluții excepționale în cele 60 de zile ale instituirii stării de urgență în România. Totuși, creșterile au fost atenuate în urma apelului lansat de comisarul european Thierry Breton pentru o transmitere și utilizare responsabilă a serviciilor de streaming video de tipul Netflix, Youtube sau Facebook, astfel că în rețelele mobile ponderea acestui tip de trafic a scăzut de la 55% la 49% în această perioadă”, a precizat Eduard LOVIN, Vicepreședinte ANCOM.

În cazul traficului de voce, traficul de apeluri efectuate a crescut pe perioada stării de urgență cu 11%, depășind 13 miliarde de minute (97% fiind realizat în rețelele mobile).

Vârfurile de consum înregistrate în perioada stării de urgență

Estimările ANCOM arată că cele mai aglomerate intervale orare din perioada stării de urgență, din punctul de vedere al utilizării rețelelor de comunicații fixe și mobile (internet și telefonie), au fost:

  • Între orele 18-19 în data de 22 martie 2020 – 2,3 PB, cel mai mare consum de internet și date în rețelele fixe
    • Momentul instituirii primelor restricții impuse de Ordonanța Militară nr. 2 privind masuri de prevenire a răspândirii COVID-19 – închiderea mall-urilor, suspendarea activității cabinetelor stomatologice și interzicerea intrării în România a cetățenilor străini și apatrizilor.
  • Între orele 11-12 în data de 23 martie 2020 – 35 milioane minute vorbite, cel mai mare consum de voce
    • Momentul instituirii restricțiilor de circulație a persoanelor în intervalul orar 22:00-06:00, în baza Ordonanței Militare nr. 2 din 21 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19; declarație de presă a Președintelui României.
    • O creștere similară s-a înregistrat și în data de 19 aprilie 2020 (orele 11-12), un vârf tradițional în prima zi de Paști.
  • Între orele 20-21 în data de 25 martie 2020 – 0,25 PB, cel mai mare consum de internet și date în rețelele mobile
    • Momentul instituirii interdicțiilor de circulație a tuturor persoanelor în afara locuinței și suspendarea unor zboruri, în baza Ordonanței Militare nr. 3 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.

Informațiile transmise de operatori arată că, în general, aceștia au respectat recomandarea ANCOM de a nu suspenda serviciile pentru neplată, astfel încât chiar și utilizatorii cu facturi restante și cărora în condiții normale le-ar fi trebuit suspendate serviciile, să poată beneficia în perioada stării de urgență de acces la internet și telefonie.

ANCOM a analizat informațiile transmise de furnizori la finalul lunii mai 2020, comparând valorile de trafic din perioada stării de urgență în România (16 martie-15 mai 2020), cu cele din perioada de timp anterioară (16 ianuarie-15 martie 2020).

Internetul mobil – serviciul telecom cel mai afectat de incidente de securitate în anul 2019

Timp de citire: 3 minute

Informaţiile din comunicatul de presă publicat de ANCOM, în data de 05.06.2020, arată o creștere importantă a numărului incidentelor de securitate cu impact semnificativ – cu peste 40% (de la 556 la 794) în anul 2019 față de anul 2018. Cu toate acestea, operatorii au avut un timp mediu de soluționare a incidentelor sub 6 ore, înregistrându-se doar o ușoară creștere față de anul trecut.

Conexiuni afectate

Conform datelor raportate de către furnizorii de servicii de telecomunicații privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în 2019 s-au înregistrat 794 de incidente cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în creștere cu 43% față de 2018. Acestea au afectat, în total, peste 23 de milioane de conexiuni.

Anul trecut, numărul mediu al conexiunilor afectate de un incident a fost de 28.859 de conexiuni, în creștere față de 2018, când un incident avea, în medie, repercusiuni asupra a puțin peste 24 de mii de conexiuni.Dacă în anii 2017 și 2018 cele mai afectate servicii au fost cele de telefonie mobilă și SMS, în anul 2019 cele mai multe conexiuni afectate de incidente semnificative sunt cele de internet mobil și transmisiuni de date mobile (aproximativ 10,47 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de telefonie mobilă și SMS (aproximativ 9,16 milioane de conexiuni), retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 1,47 milioane de conexiuni), telefonie fixă (aproximativ 1,21 milioane de conexiuni), cele mai puțin afectate fiind cele de internet fix și transmisiuni de date fixe (aproximativ 1,19 milioane de conexiuni).

Durata totală a incidentelor raportate în 2019 este de 4.573 ore, în creștere față de anul precedent (2.808 ore). Durata medie a unui incident a fost de 5 ore și 46 minute, de asemenea în ușoară creștere față de 2018 (5 ore și 3 minute), dar în scădere față de 2017 (8 ore și 49 minute).

Distribuția geografică

Din punct de vedere al ariei geografice afectate, în 542 din cazuri (68% din numărul total de incidente) au fost afectate resurse dintr-un singur județ, iar 4 incidente au avut un impact la nivel național.

Teleorman a fost cel mai afectat județ, 90 de incidente cu impact semnificativ afectând buna funcționare a rețelelor și serviciilor de comunicații electronice din județ, urmat de Giurgiu cu 69 de incidente, Gorj cu 68 de incidente și Olt cu 67 de incidente. Județele cel mai puțin afectate în 2019 au fost Tulcea cu 13 incidente, Covasna, Sălaj și Botoșani, în cazul cărora au fost raportate câte 14 incidente.

Resursele afectate

Din punct de vedere al resurselor afectate, în cele mai multe cazuri acestea fac parte din categoriile medii de transmisiune, stații de bază și controlere mobile şi echipamente din noduri de transmisiune.

În cadrul a 20 de incidente au fost afectate concomitent mai multe categorii de resurse, producerea acestora având multiple cauze (fenomene naturale, producerea concomitentă a două evenimente distincte ori acțiuni rău intenționate).

Raportul ANCOM

Raportul ANCOM privind incidentele semnificative care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice în anul 2019 a fost realizat pe baza informațiilor puse la dispoziție de către furnizori. Autoritatea colectează aceste date în baza Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligația de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securității şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră.

 

strategie sms marketing

Cum construiești o strategie eficientă de marketing prin SMS

Timp de citire: 3 minute

Marketingul prin SMS este în continuă creștere, deci ar fi păcat să ratați această șansă de promovare, care s-a dovedit a fi atât de eficientă în timp. Mesageria text este o metodă de marketing din ce în ce mai des adoptată companii și apreciată de clienți. Iata ce spun statisticile în acest sens:

  • 58% dintre consumatorii americani au declarat că și-ar schimba în bine părerea despre o afacere dacă aceasta ar utiliza marketingul prin SMS.
  • 78% dintre consumatorii americani au afirmat că mesajul text este mai rapidă modalitate de a afla despre noi produse și servicii oferite de companii.

Conform aceluiași raport, 80% dintre consumatorii americani au susținut faptul că furnizarea unor informații de bază este cea mai importantă caracteristică a serviciilor de mesagerie, care au un impact hotărâtor asupra nivelului de satisfacție a consumatorului.

Cert este că la nivel mondial, foarte multe branduri nu au încă o strategie solidă de marketing prin SMS. Aceasta înseamnă că pentru companiile interesate, există numeroase oportunități de crește brand-ul, de a-l face recognoscibil și memorabil pentru consumatori. Mai mult, o strategie eficientă  de marketing SMS vă poate ajuta să  veți în evidență printre concurenți. În acest sens, iată câteva sfaturi care v-ar putea asigura succesul brand-ului:

Identificarea profilul clientului ideal

Totul începe cu colectarea și analiza datelor relevante pe baza căruia vă puteți construi pașii către o strategie eficientă de marketing prin SMS.  Identificarea unui profil de client ideal este necesară pentru a determina persoanele pe care le veți viza.

Sursa acestor informații poate fi multe:

Reprezentant de vazari
Managerii de produs
Consumatorii existenți

Conform datelor pe care le aveți și pe baza comportamentului consumatorilor existenți, puteți determina ce tip de clienți țintiți. În plus, veți știi ce tip de produse caută acești potențiali clienți. Toate aceste cunoștințe vor servi pentru direcționarea conținutului de mesagerie într-un mod corect.

Stabilirea unui scop

Ce vreți să realizați cu o campanie SMS? Aceasta este întrebarea.
Cea mai bună modalitate de a găsi cel mai realist și realizabil obiectiv este să vă gândiți ce tip de soluție veți oferi. Această soluție este obiectivul dvs. pe care trebuie să-l includeți în strategie.

Încercați să fiți cât se poate de specific. Dacă nu aveți un obiectiv demn de atenția publicului, nu veți ajunge departe cu marketingul prin SMS. Prin urmare, gândiți-vă la obiectivele brandului dvs. Apoi, încercați să o îmbinați cu un obiectiv realist, care este realist și promițător.

Un elevator pitch este acel discurs scurt și cu un mesaj puternic, în care evidențiezi o idee, un concept reprezentativ pentru afacerea ta. Pe scurt, aceasta este o tehnică de vânzare prin care îți expui pe scurt ideea ta fără a intra în detalii de implementare.

Pentru a crea un elevator picth puternic și eficient:

  • Stabiliți problema care trebuie rezolvată
  • Accentuați abordarea originala de rezolvare a problemei
  • Comunicați publicului beneficiile abordării dvs
  • Evidențiați ce vă diferențiază de alte mărci prin acest top de abordare și rezolvare a problemelor clientului

Promisiunea mărcii

Aceasta trebuie să evoce curiozitatea, să creeze încredere, să crească credibilitatea și să ofere o soluție. Formularea trebuie să fie concisă. Păstrarea unui mesaj scurt, de mai puțin de zece cuvinte este cea mai bună opțiune. Nici măcar nu trebuie să fie o propoziție completă atâta timp cât comunică corect mesajul.

Promisiunea trebuie să conecteze aspectul de soluționare a problemelor brandului tău, pe lângă unicitatea soluției tale. Dacă o formați corect, va ajuta publicul să înțeleagă valoarea mărcii dvs.

Găsirea stilului de comunicare potrivit

Un alt element extrem de important de luat în calcul într-o campanie sms este tone of voice sau stilul de comunicare. Pentru a face alegerea corectă, este din nou momentul să apelați la datele colectate, la profilul ideal al clienților și la abordarea concurenților.

Tonul vocii și stilul de comunicare depind foarte mult de obiectivul pe care doriți să îl atingeți. De asemenea, acesta depinde de imaginea brandului și de abordarea obișnuită a clienților.

Tonul adoptat poate fi:

● progresiv
● inspirațional
● informativ
● direct
● comic
● prietenos
● jucăuș

Alegeți tonul voicii sau combinația de stiluri care se potrivește cel mai bine publicului țintă. Tonul influențează foarte mult percepția audienței despre mesajul pe care încercați să îl transmiteți. Uneori, deși conținutul este perfect redactat, acesta nu poate obține efectul dorit dacă tonul și stilul sunt greșit alese. Neadaptarea stilului de adresare este una dintre cele mai frecvente greșeli în campaniile sms.  De aceea testarea mesajelor este un proces continuu, care trebuie analizat si readaptat în permanență.

Chiar și după ce ați stabilit cadrul strategiei de mesagerie și ați lansat campania de marketing prin SMS, munca dumneavoastră nu a luat sfârșit.  Urmărirea constantă a activității, răspunsul clienților și feedback-ul primit de la ei sunt esențiale dacă doriți să perfecționați strategia dvs. de marketing de mesagerie text. Analiza rezultatelor este cea mai bună metodă de a afla ce merită păstrat și ce trebuie schimbat în strategia de marketing prin sms. Succes !