Milenialii prefera sa comunice prin SMS si Chat in locul Telefonului si E-mailului
Milenialii (generatia nascuta intre anii 1981-1996) prefera sa comunice prin SMS sau Chat in locul unei conversatii telefonice sau e-mail. Acest lucru se explica prin popularitatea crescuta a retelelor de socializare si a aplicatiilor chat gratuite in randul generatiei Y, dar este si o urmare a unui stil de viata mai alert si mai stresant.
Motivele pentru care Milenialii prefera sa comunice prin mesaje text (sms, chat) in locul apelurilor telefonice:
- pot raspunde cand le este convenabil;
- schimbul de mesaje este mai scurt si mai la obiect, economisindu-se timp de ambele parti;
- au parte de un nivel de confidentialitate si intimitate mult mai ridicat;
- din punct de vedere tehnic, sunt mai accesibile, spre deosebire de apelurile telefonice, care pot fi intrerupte de zgomotul ambiental, semnalul slab sau diverse probleme ce tin de hardware;
- genereaza mai putina anxietate, deoarece se evita conversatiile de complezenta, pauzele stanjenitoare si au timp sa reactioneze la rece.
75% dintre mileniali ar prefera sa primeasca mesaje text in locul unui apel telefonic.
72% dintre mileniali trimit mesaje text de 10 ori pe zi, in medie.
31% dintre mileniali trimit mesaje text de 50 ori pe zi.
Si mesajele text business sunt preferate in locul conversatiilor telefonice sau in locul e-mailurilor. 89% dintre clienti ar prefera sa comunice cu companiile prin SMS. Mesajele SMS au o rata de raspuns cu 209% mai mare decat apelurile telefonice, e-mail sau decat Facebook. Ratele de deschidere pentru SMS-uri sunt de pana la 98%, comparativ cu e-mailurile care au o rata de 20%.
Milenialii sunt mult mai obisnuiti cu mesaje non-disruptive (ex.: Netflix vs TV, cold email vs telemarketing sau door to door), prin urmare, nu e de mirare ca prefera sa comunice cu bradurile prin chat sau sms.
Cunoscand aceasta preferinta puternica a milenialilor pentru mesagerie, ai crede multe companii ofera aceasta optiune pentru serviciile clienti si vanzari. Insa, nu este asa. Mesajele SMS, mesajele prin aplicatii chat precum Whatsapp, Viber, Facebook Messenger sunt o resursa in mare parte neexploatata de companii.
E-mailul ramane popular si in randul milenialilor, fiind a doua modalitate de comunicare preferata. Acest lucru se poate datora faptului ca e-mailurile sunt mai putin urgente si ofera mai mult spatiu decat mesajele text.
Un lucru este sigur, insa, dupa cum arata multiple sondaje: milenialii urasc sa vorbeasca la telefon.
Cum te poti folosi de aceste informatii in propriul business:
- Adapteaza-te la noile standarde si tehnologii. Integreaza comunicarea prin SMS si aplicatii chat in relatia cu clientii existenti si cei potentiali. Poti implementa in site module SMS ecommerce pentru a trimite automat notificari privind statusul comenzii; poti trimite oferte SMS in bulk catre baza de abonati; poti trimite mesaje rich media despre promotiile in curs prin aplicatia de messagerie android (RCS); poti seta ferestre automate de comunicare prin Facebook Messenger; poti oferi suport clientilor prin WhatsApp s.a.m.d.
- Fii constient de avantajele si dezavantajele fiecarei metode de comunicare si foloseste-le intelept. De exemplu, in ciuda faptului ca apelurile telefonice nu sunt populare, au avantajul de a crea un dialog util in anumite situatii problematice, ceea ce mesajele sms/ chat sau e-mailurile nu pot face la fel de eficient.
- Comunica pe linii generationale. Ajusteaza canalul si stilul de comunicare pentru a se potrivi cu publicul tinta.
Fii cu un pas inaintea concurentei! Marketingul prin SMS, campaniile si comunicarea prin aplicatii Chat sunt o resursa in mare parte neexploatata de branduri, in ciuda eficientei si rentabilitatii lor. Profita de aceste canale pentru a-ti creste vanzarile si a-ti intari relatia cu clientii!
Contacteaza-ne pentru a afla cum poti integra SMS-ul si Chat-ul in strategia ta de marketing!