1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. Ecommerce în România – Tendințe 2024
sms ecommerce

Ecommerce în România – Tendințe 2024

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...
Timp de citire: 4 minute

Într-un mediu competitiv precum e-commerce-ul, cunoașterea tendințelor face diferența. Tendințele anului 2024 îți permit, dacă nu ai făcut-o deja, să te adaptezi chiar de pe acum la nevoile și preferințele consumatorilor. De asemenea, vei putea egala sau devansa avantajele competitorilor. În cele ce urmează, câteva informații și strategii valoroase pentru a-ți menține afacerea e-commerce la un nivel profitabil sau pentru a-i da un boost considerabil.

Tendințe Ecommerce 2024

Shopping prin Aplicații Mobile

Aplicațiile aduc confortul cumpărăturilor online pe dispozitivul cel mai utilizat de consumatori: smartphone-ul. Aplicațiile mobile dezvoltate de marile magazine de îmbrăcăminte și încălțăminte rămân foarte populare printre români.  

Nu mai vorbim deja de o tendință, ci de o necesitate! Dacă în 2021 erau peste 1,6 milioane de instalări de aplicații mobile din zona fashion, probabil că azi numărul este dublu, dacă nu triplu.

Cumperi online, ridici comanda din magazin

Consumatorii nu mai au răbdare să aștepte 2-3 zile livrarea la domiciliu sau la easybox. Vor să comande online de îndată ce identifică nevoia și, chiar în acea zi, în drum spre muncă sau spre casă, să se oprească la magazinul fizic din zonă și să ridice comanda, pur și simplu.

Evident, aici marile rețele de magazine au de câștigat. Dar și retailerii mici, cu 1-2 magazine fizice amplasate în zone centrale sau ușor accesibile, pot profita de această preferință a consumatorilor.

Deși nu este o tendință nouă, devine din ce în ce mai accesată de clienți, deoarece comoditatea și ușurința procesului de cumpărare sunt din ce în ce mai importante.  

Buy now, pay later!

Fenomenul cumpără-acum-plătește-mai târziu câștigă, de asemenea, popularitate. Clienții sunt atrași de opțiunea de a împărți achizițiile mari în mai multe plăți mai mici, fără dobândă. Flexibilitatea plăților compensează impactul pe care inflația l-a avut asupra comportamentului de cumpărare al consumatorilor. 

Potrivit unui studiu de piață realizat de Klarna, 45% dintre români preferă un serviciu de plată în rate fără dobândă pentru achizițiile mai scumpe.

Site-uri perfect adaptate smartphone-urilor

E mai degrabă un reminder, decât o tendință pentru 2024, căci încă mai sunt magazine online cu multe aspecte de îmbunătățit la acest capitol.  

Consumatorii navighează și își efectuează cumpărăturile de pe smartphone. Este deja cunoscut faptul că mai mult de jumătate dintre utilizatori abandonează paginile web atunci când acestea se încarcă lent. Prin urmare, este esențial ca site-ul să se încarce repede, meniurile să fie accesibile, procesul de cumpărare să fie cât mai simplu și mai rapid. Așadar, optimizarea site-urilor pentru mobile este obligatorie!

Automatizare

Timpul costă bani! Azi, o afacere e-commerce nu mai poate fi eficientă și rentabilă fără folosirea unei platforme de automatizare, care să permită externalizarea proceselor de business consumatoare de timp, dar foarte importante în succesul global al afacerii, cum ar fi segmentarea clienților, analiza comportamentală, automatizarea e-mailurilor, automatizarea SMS-urilor, automatizarea postărilor în Social Media, raportarea rezultatelor. 

! Recomandare:

Cu Platforma Integrately automatizezi fluxurile de business fără să programezi! Peste 8 milioane de automatizări de-a gata, pentru 900+ aplicații: platforme e-commerce, aplicații de e-mail, platforme de project management, ChatBots, rețele Social Media, calendare digitale, CRM-uri vânzări, pluginuri pentru formulare online, platforme pentru videoconferințe, module SMS…

Cu integrarea sendSMS – Integrately, nu ai nevoie de programatori pentru a-ți automatiza notificările SMS. Pe baza regulilor  “dacă-atunci” se declanșează automat notificările. Modulul sendSMS este conectat la peste 900 de aplicații din portofoliul Integrately.  

Notificările SMS trimise automat, instant, te ajută să optimizezi productivitatea și performanța echipei, rezultatele campaniilor de marketing (fidelizare clienți, creștere vânzări) și, nu în ultimul rând, bugetul. Ai garanția că mesajele tale vor ajunge și vor fi citite în timp util, oriunde s-ar afla destinatarii și orice ar face în acel moment, căci nimeni nu se desparte de telefonul mobil.

Mai multe, aici.

Bătălii aprige pentru atenția clienților 

Durata de atenție medie este din ce în ce mai limitată. Prin urmare, în reclamele online, mai ales, e nevoie să captezi atenția consumatorilor din primele secunde. Concurența online este foarte mare pe Google și pe Rețelele Sociale, iar căsuțele de E-mail sunt pline. Astfel, mesajul tău poate fi cu ușurință ignorat de utilizatori.

Vestea bună e că ai încă la dispoziție un canal eficient, încă ne-saturat: SMS-ul.  Ți s-a întâmplat vreodată să primești un SMS și să nu îl citești? Desigur că nu! Și-atunci, de ce nu ai capta atenția potențialilor clienți și a celor fideli prin SMS Marketing?

Mesajele SMS / Chat au o rată de deschidere de 98-99% și peste 90% sunt citite în decurs de doar 3 minute de la primire.

Așadar, dacă vrei să captezi atenția consumatorilor, Marketingul prin SMS nu ar trebui să lipsească din strategia ta în 2024! 

Poți face multe, cu mai puțin! Chiar și cu un SMS clasic de doar 160 de caractere!

Mai mult, ai la dispoziție și opțiuni avansate – standardul Google RCS (Rich Communication Services) îmbunătățește mesageria clasică cu funcții avansate: fotografii și videoclipuri HD, carusele cu opțiuni, butoane configurabile, chatbots, text < 8000 de caractere. Google RCS Messaging vine preinstalată pe telefoanele Android. 

rcs business sms romania

Serviciul Google RCS Business marchează o evoluție în Marketingul prin SMS. Spre deosebire de SMS-urile clasice, notificările RCS Business au un engagement de până la 20 de ori mai mare.

Afacerile e-commerce trebuie să fie pregătite să răspundă noilor generații de cumpărători care intră pe piață. Puterea lor de cumpărare, împreună cu cunoștințele lor mai avansate în tehnologie, creează atât provocări, cât și oportunități retailerilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *