1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. Tendințe în SEO în 2024
strategii si tehnici marketing digital 2023-2024

Tendințe în SEO în 2024

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...
Timp de citire: 4 minute

 

Vrei să-ți urci site-ul în prima pagină pe Google sau să îl menții acolo? Dacă ai investit deja în SEO sau ai de gând să o faci în 2024, atunci, cu siguranță, ești interesat de tendințe sau de ceea ce ar trebui funcționeze în viitorul apropiat.

Top tendințe în SEO în 2024

SEO și Chat GPT

Da, economisești mult timp folosind Chat GPT! Îți oferă alternative pentru meta tag-uri sau pentru titluri de articole. Îți reformulează sau sintetizează textele. Îți furnizează conținut pentru paginile site-ului, pentru produse, pentru blog sau pentru advertoriale.

Însă, dacă nu știi să-l folosești la adevărata lui capacitate, obții niște texte sau niște articole ce par a fi scrise de un adolescent pentru școală. 

Dacă îți dorești ca articolele sau paginile din site să se poziționeze în Top 3 pe Google, tot va trebui să te documentezi, să vii cu exemple concrete, să îți prezinți experiența profesională, să prezinți studii de caz sau să prezinți o perspectivă originală asupra subiectului. În caz contrar, faci ceea ce face și concurența: copy-paste din Chat GPT la prompturi simple precum “Ce este SEO”, “Care sunt beneficiile SEO?”, “Care sunt tendințele în SEO în 2024”.

Conținutul la kilogram nu ajută! Mai bine scrii articole foarte bune mai rar, decât multe și fără valoare adăugată. Nu doar că nu vinzi cu acel conținut, dar nici nu rankezi pe Google, deoarece utilizatorii părăsesc rapid site-ul și asta afectează CTR-ul, un factor ce contează în SEO.

Crearea de conținut util și bine structurat, care să răspundă la întrebările, dilemele utilizatorilor, implică mult timp și know-how. Chat GPT ajută! Așa că folosește-l cu încredere, dar cu mai multă creativitate!

Exemple de prompturi care să te ajute în SEO on-site (texte pagini, articole blog) și off-site (advertoriale, comunicate): 

Explică în 200 de cuvinte de ce un consumator ar putea avea nevoie de [produsul X], incluzând [beneficiul 1],  [beneficiul 2], dar și alte beneficii. Explică și ce pierde dacă nu folosește [produsul X]. 

Scrie un articol de 600 de cuvinte pe tema […], incluzând cuvintele cheie [….]. Stilul articolului să fie într-o logică afectivă. Include și citate despre […], precum și câteva statistici recente despre […], cu citarea surselor.

Căutări conversaționale

O tendință în continuă creștere – optimizarea pentru căutările conversaționale, având în vedere creșterea utilizării asistenței vocale și a dispozitivelor smart-home. 

Pentru a le afla, te poți inspira din sugestiile oferite de Google, poți analiza titlurile articolelor din prima pagină pe tema respectivă. Sau, și mai bine, te pui în pielea clienților sau să îi întrebi chiar pe ei ce caută pe Google atunci când se documentează despre produsul pe care îl vinzi.

Exemple de căutări conversaționale: “Care sunt cele mai bune strategii SEO?”, “Ce înseamnă SEO în marketing”, “Cât costă SEO?”, “Când are loc Black Friday 2024?” etc.

Mai contează Backlink-urile în 2024?

Deși un strategist Google a spus în urmă cu câteva luni că backlinkurile nu mai sunt în Top 3 factori care contează în ranking, realitatea din clasamentul Google este diferită. 

Totuși, ăsta e un indiciu că ar fi ideal să ai o abordare mai diferită în strategia linkbuilding pentru 2024: să te concentrezi pe publicarea de advertoriale în site-uri cu autoritate, precum ziare sau reviste online populare sau în site-uri nișate pe domeniul tău de activitate. 

Puterea Brandului – un factor SEO important în 2024

Google vrea să returneze cele mai bune site-uri utilizatorilor. Dar ce înseamnă „cele mai bune site-uri”? La fel ca în viața reală, și în cea virtuală, când lumea vorbește despre tine, te caută, te recomandă, înseamnă că ești bun. Cu cât utilizatorii caută mai des “nume produs + brand” pe Google, cu atât site-ul asociat brandului are șanse mai mari să se mențină în topul rezultatelor. 

Marile branduri sunt avantajate, este clar. Dar ce faci dacă ești la început de drum? Îți construiești un nume în domeniu! Prin articole în presă, publicitate online pe toate canalele digitale, concursuri și campanii virale.

Mobile-First Indexing

Deoarece utilizarea telefoanelor mobile pentru navigarea pe internet și shopping online este în continuă creștere, site-urile adaptate dispozitivelor mobile au șanse să se poziționeze mai bine în Google. 

Și nu doar asta, dar cine mai are răbdare să aștepte mai mult de 5 -8 secunde pentru încărcarea unei pagini? Sau să completeze o grămadă de informații pentru a plasa o comandă!? 

Dar, să revenim la SEO…Dacă îți dorești un loc în topul rezultatelor organice pe Google, asigură-te că site-ul se încarcă foarte repede pe mobile.

 În loc de concluzie…

SEO este o strategie cu care obții rezultate pe termen mai lung. Rezultatele notabile se văd în 3-4 luni pentru cuvintele cheie cu o concurență mică și în 8-12 luni pentru cele cu o concurență foarte mare. Asta nu înseamnă că ar trebui să te descurajezi și să nu investești în SEO, căci rentabilitatea este mare pentru multe domenii de activitate, ci să fii conștient că trebuie să îți susții activitatea și prin alte strategii de marketing în paralel, precum Google Ads, Facebook Ads, Campanii SMS.

Dacă vrei să captezi atenția potențialilor clienți chiar acum, apelează la SMS Marketing! 

  • SMS-urile au o rată de deschidere de 99% (compară asta cu media de 20% pentru e-mail!) și peste 90% sunt citite în 3 minute de la primire.
  • Campaniile SMS au o performanță de 6-7 ori mai bună ca e-mailul. 
  • Rezultatele se obțin rapid și cu o investiție financiara mică, față de Content Marketing sau SEO. 
  • Rata de conversie a unei campanii SMS este cu până la 200% mai mare decât alte tipuri de campanii de marketing.

Optează pentru serviciul Bulk SMS, dacă ai deja o bază de date. Dacă nu ai abonați prin SMS, îi poți obține prin serviciul Mobile Advertising pe bazele operatorilor GSM.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *