1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. Contractele de comunicatii electronice se deruleaza si dupa incetarea duratei initiale

Contractele de comunicatii electronice se deruleaza si dupa incetarea duratei initiale

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...
Timp de citire: 2 minute

ANCOM: Dupa incetarea duratei initiale, de cel mult 24 de luni, un contract de comunicatii electronice se poate prelungi automat, pentru o perioada determinata sau nedeterminata. Utilizatorii pot rezilia contractul, fara penalitati, oricand dupa expirarea duratei initiale. Inainte de prelungirea automata a contractului, furnizorii au obligatia de a informa utilizatorii, in timp util si pe un suport durabil, cu privire la incetarea contractului si la mijloacele de denuntare unilaterala a acestuia, dar si despre cele mai bune tarife pentru serviciile de care beneficiaza.

Prelungirea contractelor de comunicatii electronice

De regula, un contract de comunicatii electronice se prelungeste automat, dupa incetarea duratei initiale, de cel mult 24 de luni, pentru o perioada determinata sau nedeterminata. Furnizorii de servicii de comunicatii electronice au obligatia de a informa utilizatorii finali despre incetarea contractului si mijloacele de denuntare unilaterala.

In cazul in care utilizatorii se hotarasc sa renunte la contract dupa expirarea perioadei initiale, nu vor plati nicio taxa de reziliere, dar trebuie sa tina cont ca, de obicei, exista o perioada de preaviz, de cel mult 30 de zile, care se refera la termenul de procesare a cererii de denuntare. In aceste situatii utilizatorii vor suporta doar tarifele aferente utilizarii serviciului pe durata perioadei de notificare prealabila.

In cazul in care un utilizator nu face niciun demers pentru incetarea contractului, serviciul pe care il utilizeaza va fi furnizat in continuare. Pe perioada de prelungire automata, furnizorii de servicii de comunicatii electronice au obligatia de a trimite, cel putin o data pe an, o informare cu privire la cele mai bune tarife pentru serviciul contractat.

Astfel, utilizatorii pot verifica daca au aparut oferte mai bune pentru serviciile detinute si pot solicita renegocierea contractului. Utilizatorii care aleg o alta oferta si incheie un nou contract sau un act aditional la cel existent trebuie sa stie ca aceasta presupune, de cele mai multe ori, inceperea unei noi durate contractuale minime.

Daca la un contract de servicii de comunicatii electronice aflat in derulare se adauga servicii sau echipamente suplimentare, perioada initiala a contractului poate fi prelungita doar cu acordul utilizatorului. In acest caz, furnizorul trebuie sa il informeze pe utilizator despre serviciile contractate, tarife, durata contractului, perioada contractuala initiala, conditiile privind suspendarea si reconectarea serviciilor si conditiile de incetare a contractului.

Durata noii perioade contractuale nu poate depasi diferenta dintre perioada contractuala aferenta noului serviciu sau echipament terminal suplimentar achizitionat si perioada ramasa din derularea primului contract.

Ce, cum si unde reclami

ANCOM poate lua masuri daca prelungirea contractului nu se realizeaza conform regulilor mentionate mai sus sau daca utilizatorul nu primeste informarile cu privire la incetarea contractului si cele mai bune tarife. Sesizarile pot fi trimise aici.

InfoCentru ANCOM

Mai multe informatii cu privire la contractele de furnizare de servicii de comunicatii electronice destinate publicului sunt disponibile pInfoCentru ANCOM. Vizualizeaza aici si un video explicativ cu privire la prelungirea contractelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *