1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. Studiu de caz – Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal în Marketingul prin SMS

Studiu de caz – Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal în Marketingul prin SMS

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...
Timp de citire: 3 minute

 

Statisticile arată că o mare parte dintre consumatori preferă să primească prin SMS vouchere sau notificări privind promoțiile. Motivele sunt lesne de înțeles: avem mereu telefonul la îndemână și citim un SMS de îndată ce auzim notificarea.

Gândește-te la brandurile tale preferate…Nu ți-ar fi mai ușor să primești notificări prin SMS, în loc să intri mereu pe site-ul lor sau pe paginile Social Media pentru a afla când au promoții sau noutăți?  

Uneori, brandurile ezită să utilizeze Marketingul prin SMS de teamă că mesajele lor ar putea fi percepute ca spam de către clienți. Însă, nimeni nu refuză comunicarea prin SMS, dacă se respectă 3 reguli de bază: permisiunea utilizatorului, relevanța mesajului, frecvența optimă.

În cele ce urmează, îți prezentăm un studiu de caz pentru a înțelege cum poți folosi corect datele cu caracter personal în Marketingul prin SMS.

Client: Brand din sectorul Fashion, cu prezență offline și online.

Provocarea clientului nostru: 

  • Cum pot obține consimțământul consumatorilor pentru a expedia reclame prin SMS? 
  • Cum pot să demonstrez în cazul unui control ANSPDCP că am informat corect persoanele vizate în campaniile SMS?  
  • Cum mă asigur că respect regulamentul GDPR atunci când desfășor campanii de SMS Marketing?

Soluțiile implementate

Cu sprijinul nostru, brandul a implementat următoarele strategii: 

  1. În magazinele fizice, la casele de marcat, clienții au fost întrebați dacă doresc să primească vouchere prin SMS, pe care să le utilizeze la următoarele cumpărături. Casierii au cerut numerele de telefon ale clienților. În câteva secunde, clienții au primit un SMS cu un link scurt unde și-au dat acordul pentru prelucrarea datelor personale. După confirmare, clienții au primit un alt SMS cu voucherul și cu termenii de utilizare ai voucherului.
  2. În magazinele fizice și în magazinul online, brandul a afișat un cod QR care, de îndată ce a fost scanat cu telefonul mobil, a direcționat clienții către o pagină web de informare. Prin intermediul acestei pagini web, clienții și-au exprimat acordul pentru a primi vouchere prin SMS sau pentru a fi informați prin SMS despre următoarele campanii de reduceri.
  3. Brandul avea baze de date din mai multe surse, dar erau incomplete – de exemplu, pentru unele aveau numerele de telefon ale clienților, dar nu și numele. Au trimis un SMS în masă cu un link scurt pentru a confirma acordul de prelucrare și pentru a uniformiza și uni bazele de date. 

Pagina web unde clienții sunt direcționați să-și dea acordul privind prelucrarea datelor personale conține următoarele elemente:

  • Datele brandului / firmei; 
  • Temeiul și scopurile prelucrării datelor cu caracter personal: “datele dvs. vor fi prelucrate în scopuri de marketing, conform art. 6 alin. 1 lit. a) din GDPR”;
  • Perioada stocării datelor;
  • Drepturile abonatilor prin SMS, conform GDPR, precum drepturile de acces/ rectificare / ștergere etc.;
  • Datele de contact ale responsabilului cu Protecția Datelor (DPO);
  • Căsuțe în care utilizatorii să-și completeze numele și prenumele și numărul de telefon;
  • Un buton de confirmare pentru prelucrarea în scopuri de marketing a numelui și numărului de telefon.

În momentul în care un client al brandului confirmă prelucrarea datelor personale prin intermediul acelei pagini web, noi reținem: IP, dată /oră, browser folosit, tip de dispozitiv folosit, pentru a dovedi oricărei autorități că s-a obținut o confirmare validă.

Vrei să lansezi campanii SMS GDPR-compliant?

sendSMS.ro înglobează toate instrumentele necesare respectării regulamentelor în vigoare: block list, link de dezabonare, landing page cu posibilitate de abonare, soluție short URL dezvoltată in-house și găzduită pe servere din România, posibilitatea de a răspunde cu STOP la mesaje SMS Rich Media sau Viber.

sendSMS.ro și-a luat angajamentul să respecte viața privată. Luăm în serios protecția datelor, securitatea și conformarea cu legislația privind protecția datelor cu caracter personal și a vieții private. Implementarea sistemului de management pentru securitatea informației şi certificarea ISO 27001 a companiei Any Media Development SRL (sendSMS.ro) demonstrează angajamentul pentru protecţia datelor procesate, continuitatea activităţilor şi respectarea legislaţiei naţionale şi internaţionale în domeniu. – Liviu Băltoi – fondator sendSMS.ro, consultant în domeniul Cyber Security, Privacy și Data Protection.

sendSMS îți pune la dispoziție un manager de cont și îți oferă suport în setarea campaniilor SMS și îndeplinirea condițiilor GDPR.

Nu ezita să ne contactezi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *