Notificari Push vs Notificari prin SMS
Ce sunt notificarile push? Cum functioneaza? Care sunt beneficiile? Care sunt diferentele intre notificarile push si notificarile prin SMS? Care sunt mai eficiente ?
Afla raspunsul in cele ce urmeaza!
Cuprins
Ce sunt notificarile push?
Probabil ca ai observat ca atunci cand navighezi pe unele site-uri iti apare un pop-up cu un mesaj de tipul: „Vrei sa fii la curent cu ultimele stiri/promotii?”. Daca bifezi „Da”, din cand in cand, iti va aparea in browser o notificare de la acel site. Acestea sunt notificarile push web.
Notificarile push web sunt mesaje scurte de tip alerta care pot fi trimise unui utilizator prin intermediul browserului, indiferent de tipul de dispozitiv folosit: desktop, laptop, smartphone sau tableta.
Notificarile push web sunt livrate chiar si atunci cand utilizatorul nu se afla pe site-ul care trimite notificarile. De obicei, notificarile push web apar in coltul din dreapta jos sau sus al unui ecran de desktop sau pe centrul ecranului telefonului mobil.
Ai instalat o aplicatie pe telefonul mobil si periodic primesti mesaje prin care esti informat ca au avut loc update-uri sau ca au fost lansate noi oferte? Acestea sunt notificarile push app.
Modul in care sunt utilizate notificarile push depinde in mare masura de specificul domeniului de activitate:
- Alerte bancare automate
- Mementouri evenimente
- Oferte de marketing
- Stiri de ultima ora
- Alerte meteorologice
- Actualizari ale comenzii
- Schimbarile planului de calatorie etc.
Beneficiile sunt evidente:
– Site-urile de stiri si blogurile isi pot creste semnificativ traficul pe site, motivandu-si vizitatorii sa revina pentru a afla noutatile;
– Furnizorii de servicii si comerciantii cu amanuntul isi pot creste vanzarile, motivandu-si vizitatorii sa revina pe site-ul lor pentru a profita de oferte si reduceri.
– Companiile pot comunica diverse informatii clientilor si potentialilor clienti.
Ce sunt notificarile prin SMS?
Notificarile SMS sunt mesaje SMS trimise automat, direct in “buzunarul” destinatarilor, atunci cand are loc un eveniment important.
Iata doar cateva dintre cele mai frecvente cazuri de utilizare a notificarilor SMS:
- Informarea abonatilor despre evenimente viitoare
- Trimiterea de alerte interne angajatilor
- Notificari privind actiunile realizate intr-un magazin online – produse abandonate sau uitate in cosul de cumparaturi virtual, livrarea coletului
- Informarea pacientilor despre programari
- Alerte pentru servicii esentiale
- Notificari privind servicii financiare / scadente / facturi emise
- Anunturi despre rezervari de bilete
- Pin-uri / Coduri de autentificare – mesaje de tip OTP
Beneficiile sunt multiple:
Si notificarile prin SMS sunt instrumente de marketing eficiente in cresterea traficului pe site si in cresterea vanzarilor, caci pot include linkuri scurte, coduri cu oferte pentru magazine online si offline.
In plus, mai vin cu o serie de beneficii suplimentare fata de notificarile push web:
– comunicare mult mai targetata si mai personala;
– mesajele ajung la destinatari, oriunde ar fi ei, atat timp cat au telefonul mobil la indemana;
– destinatarii nu trebuie sa fie online pentru a primi notificarea prin SMS;
– livrare rapida si primire garantata;
– mesajele sunt citite; foarte rar se intampla ca cineva sa ignore un sms;
– mesajele sunt citite rapid, de regula in mai putin de 3 minute;
Diferente intre notificarile push web/app si notificarile SMS
Desi exista asemanari, nu putem pune semnul = intre notificarile push si notificarile SMS.
Ambele se pot afisa direct pe telefonul utilizatorului si arata similar pe ecranul de blocare, dar sunt destul de diferite.
Iata principalele diferente intre notificarile push si notificarile prin SMS:
1. Modul de livrare si de primire.
Notificarile SMS sunt primite direct in casuta cu mesaje a telefonului mobil. Destinatarii pot reveni la aceste mesaje in orice moment. Nu trebuie sa ai o aplicatie instalata pe telefon, nu trebuie sa ai browserul deschis, netul activ, ci doar sa fi bifat la un moment dat ca vrei sa primesti notificari prin SMS de la furnizorul de servicii/produse in cauza.
In schimb, pentru a primi o notificare push web, destinatarii trebuie sa aiba browserul deschis, fie pe telefon, fie pe computer. Iar pentru a primi o notificare push app pe telefonul mobil, destinatarii trebuie sa aiba aplicatia instalata pe telefon.
In unele cazuri, in functie de volumul notificarilor push web si push app, acestea pot fi ratate sau ignorate. In schimb, SMS-ul e mereu acolo si se poate reveni la acesta oricand.
2. Vizibilitatea.
Cand destinatarii primesc un SMS, de obicei vor vedea mesajul text chiar de pe ecranul de blocare al telefonului. Iar daca ignora pe moment SMS-ul, il vor vedea in casuta de mesaje a telefonului. De regula, mesajele SMS sunt deschise in primele 3 minute de la primire.
In schimb, notificarile push web si app pot fi ratate sau ignorate, iar odata ce notificarea push a fost vizualizata / inchisa, nu mai poti reveni la mesaj.
3. Securitatea.
Pentru implementarea notificarilor push web se apeleaza adesea la terte parti, prin folosirea unor instrumente cu abonament. Aceste instrumente sunt adesea dezvoltate in SUA, fapt care duce la posibilitatea ca mesajul sa poata fi accesat de mai multe solutii/entitati pana cand ajunge la destinatar. Astfel, fara sa realizezi, te poti trezi ca incalci Regulamentul UE privind Protectia Datelor Cu Caracter Personal 679/2016, privind transferul de date in afara UE. Aceasta incalcare poate avea efecte devastatoare asupra imaginii business-ului, precum si consecinte devastatoare din punct de vedere financiar, amenzile fiind uriase.
Pentru a proteja datele cu caracter personal si vulnerabilitatile IT, asigurati-va ca notificarile push web si notificarile prin SMS sunt trimise printr-o platforma care respecta regulamentele in vigoare. De exemplu, SendSMS trimite mesajele direct in centrul de servicii de mesaje scurte al operatorilor GSM, fara intermediari ce pot sustrage date din mesajul respectiv. Sistemul intern SendSMS este auditat anual pentru revalidarea ISO 27001 – standard international specific sistemului de management al securitatii informatice.
Spune-mi ce obiectiv ai, ca sa iti spun ce notificari ti se potrivesc
Detii un site de stiri si iti doresti mai mult trafic pe site? E clar ca notificarile push web sunt solutia!
Esti prestator de servicii si vrei sa iti anunti clientii ca au avut loc unele modificari foarte importante? Ca sa te asiguri ca primesc informatia, trimite notificari prin SMS!
Detii un magazin online si vrei sa cresti rata de conversie? Notificarile push web sunt instrumente de marketing ce nu pot fi ignorate, dar nimic nimic nu se compara cu eficienta notificarilor prin SMS! Utilizand linkuri branduite sau linkuri scurte in campaniile de promovare prin SMS poti creste vizibilitatea marcii si CTR-ul cu pana la 39%. Stiai ca pana la 80% dintre consumatori prefera sa fie tinuti la curent privind statusul comenzii lor online prin SMS?
Detii un magazin fizic si vrei sa cresti vanzarile informandu-ti clientii despre promotiile in curs? SMS-ul este solutia! Stiai ca 9 din 10 consumatori prefera sa comunice cu companiile prin mesaje SMS, fie acestea alerte, notificari, promotii etc.?
Daca nu ai o baza de date cu numere de telefon, afla ca, in parteneriat cu Vodafone si Orange Romania, SendSMS poate realiza si transmite campanii de mobile marketing catre baza de date de clienti a operatorilor GSM, segmentata si filtrata dupa criteriile specificate de tine. Segmentarea poate fi realizata pe baza de gen, localitate, venit lunar, tip de telefon.
Atat notificarile push web/app, cat si mesajele SMS sunt canale eficiente de comunicare directa cu utilizatorii. Nu sunt incompatibile si pot fi utilizate simultan pentru a imbogati experienta utilizatorului.
Daca vrei sa afli mai multe informatii despre implementarea unui sistem automatizat de notificari prin SMS, nu ezita sa ne contactezi!
Sursa img 1: pushwoosh.com | Sursa img 2:pushbots.com | Sursa img 3:appointmentguru.co