FLASH SALE: ce este și ce implică această tehnică de marketing
Cauți tehnici de marketing eficiente pentru promovarea produselor? Dacă deții un magazin online sau fizic, Flash Sale ar putea fi metoda perfectă pentru creșterea vânzărilor.
Cuprins
Ce înseamnă Flash Sale?
„Flash Sale” sau „Vânzare Fulger” reprezintă o strategie de marketing menită să genereze un volum mare de vânzări într-o perioadă scurtă de timp.
De regulă, afacerile lansează campanii Flash Sales de sărbători sau la final de sezon, pentru a epuiza stocurile.
Campanii Flash Sales promovează reduceri mai semnificative decât cele oferite în campaniile promoțiile obișnuite și sunt valabile câteva ore, 24h sau câteva zile.
Vânzările flash intenționează să vândă un volum mare de produse cu o viteză mare.
Timpul și cantitatea limitate declanșează în rândul consumatorilor entuziasm și sentimentul de urgență, prin frica de a nu pierde reducerile avantajoase.
Campaniile Flash Sales oferă retailerilor multiple beneficii:
- Creșterea veniturilor. Vânzările fulger duc la o creștere pe termen scurt a volumului de comenzi care, prin extensie, crește veniturile totale.
- Brand Awareness. Dincolo de beneficiul imediat al creșterii vânzărilor, o promovare eficientă sporește vizibilitatea brandului. Combinația reușită de produse atractive + reduceri semnificative, precum și promovarea intensivă pe site, rețelele sociale, e-mail, SMS, Google sau panouri outdoor, creează un buzz de care veți beneficia pe termen lung. Consumatorii care nu cumpără în primă fază, rețin numele brandului sau se abonează prin E-mail, SMS, dau Like paginilor Social Media, pentru a profita de următoarea campanie flash sale.
- Reducerea inventarului în exces. Vânzările flash te pot ajuta să scapi rapid de stocul excedentar. Acest lucru reduce efectiv costurile de depozitare și de operare la nivelul back-end.
- Fidelizarea clienților. Campania Flash Sale poate fi percepută ca o recompensă de către clienții existenți, activi sau inactivi. Iar un client mulțumit este mai probabil să rămână loial și să recomande brandul altora.
Cum planifici o campanie Flash Sale?
Mixul de Marketing. Pentru a atinge obiectivele de marketing și a satisface nevoile și experiența clienților, bifează acești pași:
- înțelege nevoile și dorințele pieței țintă pentru a ști cum să promovezi produsele și promoțiile;
- stabilește un preț care să reflecte valoarea produsului, să fie competitiv și să fie acceptabil pentru piața țintă;
- identifică locurile sau canalele de promovare online relevante pentru consumatorii țintă;
- stabilește modul în care vei comunica pentru a informa, convinge și aminti clienților despre produse și reduceri;
- stabilește care sunt toți oamenii implicați în activitatea de marketing și în relațiile cu clienții;
- pune la punct sistemele și procedurile care livrează produsul sau serviciul către client.
Marketing Online. Indiferent că deții o afacere e-commerce sau un magazin fizic, promovarea online este esențială. Odată ce ai identificat publicul țintă (vârstă, gen, locație, interese etc.), este timpul să identifici canalele de marketing digital potrivite pentru a ajunge în atenția consumatorilor ideali.
Targetarea precisă și viteza de livrare sunt doi factori esențiali. Astfel, cele mai potrivite canale digitale sunt: SMS Marketing & Mobile Advertising, Google Ads, Instagram & Facebook Ads, E-mail Marketing.
Bulk SMS Marketing și Mobile Advertising sunt mai puțin cunoscute, dar foarte eficiente. Știai că telefonul mobil este verificat de până la 200 de ori într-o zi? Mai nimeni nu ignoră un SMS, dar multă lume ignoră reclamele de pe Social Media, de pe site-urile de știri. 99% dintre mesajele SMS sunt deschise, iar aproximativ 90% sunt citite în primele 3 minute de la primire. Rata de conversie a unei campanii SMS este cu 200% mai mare decât alte tipuri de campanii de marketing digital.
Dincolo de clasicul SMS, mai există SMS-ul multimedia – notificări Google RCS Business – care permite texte lungi, conținut media îmbogățit (fotografii, videoclipuri, audio și carusele foto, chatbots).
Mai multe informații despre cum să promovezi campaniile FLASH SALE, vei găsi în acest articol.