1. SMS marketing
  2. »
  3. Blog
  4. »
  5. Cum construiești o strategie eficientă de marketing prin SMS
strategie sms marketing

Cum construiești o strategie eficientă de marketing prin SMS

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...
Timp de citire: 3 minute

Marketingul prin SMS este în continuă creștere, deci ar fi păcat să ratați această șansă de promovare, care s-a dovedit a fi atât de eficientă în timp. Mesageria text este o metodă de marketing din ce în ce mai des adoptată companii și apreciată de clienți. Iata ce spun statisticile în acest sens:

  • 58% dintre consumatorii americani au declarat că și-ar schimba în bine părerea despre o afacere dacă aceasta ar utiliza marketingul prin SMS.
  • 78% dintre consumatorii americani au afirmat că mesajul text este mai rapidă modalitate de a afla despre noi produse și servicii oferite de companii.

Conform aceluiași raport, 80% dintre consumatorii americani au susținut faptul că furnizarea unor informații de bază este cea mai importantă caracteristică a serviciilor de mesagerie, care au un impact hotărâtor asupra nivelului de satisfacție a consumatorului.

Cert este că la nivel mondial, foarte multe branduri nu au încă o strategie solidă de marketing prin SMS. Aceasta înseamnă că pentru companiile interesate, există numeroase oportunități de crește brand-ul, de a-l face recognoscibil și memorabil pentru consumatori. Mai mult, o strategie eficientă  de marketing SMS vă poate ajuta să  veți în evidență printre concurenți. În acest sens, iată câteva sfaturi care v-ar putea asigura succesul brand-ului:

Identificarea profilul clientului ideal

Totul începe cu colectarea și analiza datelor relevante pe baza căruia vă puteți construi pașii către o strategie eficientă de marketing prin SMS.  Identificarea unui profil de client ideal este necesară pentru a determina persoanele pe care le veți viza.

Sursa acestor informații poate fi multe:

Reprezentant de vazari
Managerii de produs
Consumatorii existenți

Conform datelor pe care le aveți și pe baza comportamentului consumatorilor existenți, puteți determina ce tip de clienți țintiți. În plus, veți știi ce tip de produse caută acești potențiali clienți. Toate aceste cunoștințe vor servi pentru direcționarea conținutului de mesagerie într-un mod corect.

Stabilirea unui scop

Ce vreți să realizați cu o campanie SMS? Aceasta este întrebarea.
Cea mai bună modalitate de a găsi cel mai realist și realizabil obiectiv este să vă gândiți ce tip de soluție veți oferi. Această soluție este obiectivul dvs. pe care trebuie să-l includeți în strategie.

Încercați să fiți cât se poate de specific. Dacă nu aveți un obiectiv demn de atenția publicului, nu veți ajunge departe cu marketingul prin SMS. Prin urmare, gândiți-vă la obiectivele brandului dvs. Apoi, încercați să o îmbinați cu un obiectiv realist, care este realist și promițător.

Un elevator pitch este acel discurs scurt și cu un mesaj puternic, în care evidențiezi o idee, un concept reprezentativ pentru afacerea ta. Pe scurt, aceasta este o tehnică de vânzare prin care îți expui pe scurt ideea ta fără a intra în detalii de implementare.

Pentru a crea un elevator picth puternic și eficient:

  • Stabiliți problema care trebuie rezolvată
  • Accentuați abordarea originala de rezolvare a problemei
  • Comunicați publicului beneficiile abordării dvs
  • Evidențiați ce vă diferențiază de alte mărci prin acest top de abordare și rezolvare a problemelor clientului

Promisiunea mărcii

Aceasta trebuie să evoce curiozitatea, să creeze încredere, să crească credibilitatea și să ofere o soluție. Formularea trebuie să fie concisă. Păstrarea unui mesaj scurt, de mai puțin de zece cuvinte este cea mai bună opțiune. Nici măcar nu trebuie să fie o propoziție completă atâta timp cât comunică corect mesajul.

Promisiunea trebuie să conecteze aspectul de soluționare a problemelor brandului tău, pe lângă unicitatea soluției tale. Dacă o formați corect, va ajuta publicul să înțeleagă valoarea mărcii dvs.

Găsirea stilului de comunicare potrivit

Un alt element extrem de important de luat în calcul într-o campanie sms este tone of voice sau stilul de comunicare. Pentru a face alegerea corectă, este din nou momentul să apelați la datele colectate, la profilul ideal al clienților și la abordarea concurenților.

Tonul vocii și stilul de comunicare depind foarte mult de obiectivul pe care doriți să îl atingeți. De asemenea, acesta depinde de imaginea brandului și de abordarea obișnuită a clienților.

Tonul adoptat poate fi:

● progresiv
● inspirațional
● informativ
● direct
● comic
● prietenos
● jucăuș

Alegeți tonul voicii sau combinația de stiluri care se potrivește cel mai bine publicului țintă. Tonul influențează foarte mult percepția audienței despre mesajul pe care încercați să îl transmiteți. Uneori, deși conținutul este perfect redactat, acesta nu poate obține efectul dorit dacă tonul și stilul sunt greșit alese. Neadaptarea stilului de adresare este una dintre cele mai frecvente greșeli în campaniile sms.  De aceea testarea mesajelor este un proces continuu, care trebuie analizat si readaptat în permanență.

Chiar și după ce ați stabilit cadrul strategiei de mesagerie și ați lansat campania de marketing prin SMS, munca dumneavoastră nu a luat sfârșit.  Urmărirea constantă a activității, răspunsul clienților și feedback-ul primit de la ei sunt esențiale dacă doriți să perfecționați strategia dvs. de marketing de mesagerie text. Analiza rezultatelor este cea mai bună metodă de a afla ce merită păstrat și ce trebuie schimbat în strategia de marketing prin sms. Succes !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *