1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. Tendințe în Marketingul Mobil în 2024

Tendințe în Marketingul Mobil în 2024

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (3 voturi, medie: 3,67 din 5)
Încarc...
Timp de citire: 5 minute

Conform celui mai recent raport ANCOM, în România, anul trecut, numărul total de conexiuni active de Internet mobil (21,3 milioane) a rămas aproape constant (+1%), iar numărul total de conexiuni de Internet Fix a ajuns la 6,5 milioane (+2%). Numărul conexiunilor 5G s-a dublat în prima jumătate a anului 2023, depășind 1,5 milioane de conexiuni. Aproape 20 de milioane de conexiuni sunt legate de telefonia mobilă, restul fiind dedicate internetului mobil, accesul realizându-se prin modem/card/USB. 23,4 milioane de cartele SIM active de telefonie mobilă, dintre care 66% pe bază de abonament și 34% pe bază de cartele preplătite.

Având în vedere traficul pe mobile, nu e de mirare că Marketingul Mobil face parte din strategia marilor companii.

Mobile Marketing / Marketingul Mobil este un termen umbrelă care include: site-uri mobile-friendly, apps,  conținut adaptat dispozitivelor mobile și strategii Mobile Advertising (SMS marketing, Chat Marketing,  notificări push app etc.).

Afacerile sunt obligate să facă eforturi și în 2024 pentru a găsi noi metode și procese prin care să-și dezvolte și să-și îmbunătățească Strategiile de Marketing pe Mobil. Pentru că acolo sunt clienții lor!  Smartphone-ul este un accesoriu de nelipsit din mâna fiecărui consumator!

Tendințe în Marketingul Mobil în 2024

 

SMS Location-Based

Cum ar fi, ca proprietar de afaceri sau manager al unei companii, să găsești o metodă prin care să ajungi la clienții ideali, exact în momentul în care au nevoie de produsul tău? Ce-ar însemna asta pentru afacerea ta?

Imaginează-ți următoarele scenarii:

  • Până la 10.000 de persoane care vizitează într-un weekend Mall-ul Băneasa, primesc un SMS cu o ofertă de sejur pe Valea Prahovei.
  • Persoanele care se află într-o zonă comercială cu mai multe magazine de mobilă primesc un SMS cu o ofertă privind montajul.
  • S-a deschis un nou supermarket în sectorul 3 din București si locuitorii din sector sunt anunțați printr-un SMS Rich Media, cu linkuri către oferte, cataloage pdf, harta locației.
  • Un retailer online de echipamente și accesorii IT își anunță promoțiile prin SMS Marketing, țintindu-i pe cei ce lucrează în zona Pipera.

Soluția pentru a atrage clienți și a-ți crește afacerea în 2024: Mobile Advertising pe bazele operatorilor GSM! Dacă ești la început de drum și nu ai o bază de date cu potențiali clienți, sendSMS îți vine în ajutor. Prin serviciul Mobile Advertising pe bazele operatorilor GSM, ai acces rapid la milioane de potențiali clienți, cu o investiția financiară mică! sendSMS te ajută să livrezi mesaje SMS către baza de clienți a operatorilor de telefonie, după criteriile specificate de tine: locație, vârstă, gen, venituri etc. Află mai multe aici.

RCS Messaging câștigă și mai multă popularitate, în urma suportului oferit de Apple

Apple va oferi suport pentru mesageria RCS începând cu 2024.

Standardul RCS (Rich Communication Services) îmbunătățește mesageria clasică cu funcții avansate: fotografii și videoclipuri HD, carusele cu opțiuni, butoane configurabile, chatbots, text < 8000 de caractere. RCS (Rich Communication Services) este un protocol partajat între operatorii de telefonie mobilă și telefoanele Android. Astfel, vestea că Apple va aduce RCS pe iPhone este o surprinzătoare pentru mulți, dar anunțul vine într-un moment în care Apple este supus presiunilor legale de a interopera mai bine cu produse și servicii non-Apple.

Absorbția RCS este acum mai mare, ajungând la aproximativ 1,2 miliarde de dispozitive care acceptă RCS pe piața globală, conform datelor MEF (Mobile Ecosystem Forum). Pentru prima dată există mai multe dispozitive RCS decât Apple. Schimbarea de către Google de la opt-in la un serviciu implicit a făcut din acest standard un adevărat înlocuitor al mesajelor SMS pe telefoanele Android.

Află cum poți trimite Notificări RCS Business clienților și potențialilor clienți, aici.

SMS-urile Comerciale – obligatorii  în mediul business

Cumpărăturile online s-au transformat treptat din „convenabil” în „necesitate”. Acest lucru va rămâne valabil și în 2024, ceea ce face necesară utilizarea unor canale rapide pentru a ajunge la un public cât mai mare. SMS-urile sunt exact asta – cu adevărat toată lumea, de la GenX la Gen Alpha, comunică prin mesaje text. SMS-urile au făcut rapid trecerea de la comunicarea personală, la comunicarea business.

SMS-urile au o rată de deschidere de 98-99%. De regulă, un SMS e citit în mai puțin de 90 de secunde. Rata de conversie a unei campanii SMS este cu 21% mai mare decât alte tipuri de campanii de marketing.

SMS-urile au evoluat rapid – de la a fi utilizate în primul rând de familie și prieteni pentru a comunica între ei, la o platformă de comunicare preferata de companii și clienții acestora, cuprinzând o porțiune din ce în ce mai mare a populației. Mai mult, pentru o perioadă foarte scurtă de timp, și-a revendicat locul printre fluxurile de venituri de top, generând un ROI de 45% și mai mult.

Și pe măsură ce eCommerce transformă tot mai mulți cumpărători offline în nomazi online, SMS-urile vor deveni canalul în care mărcile pot ajunge la cea mai largă gamă de clienți (din cele mai multe grupe de vârstă). Se aplică și opusul – în 2024, SMS-urile vor fi unul dintre principalele canale preferate pentru clienți pentru a contacta mărcile pe care le urmăresc.

Notificări MultiChannel

Fie că folosești un CRM, ERP, un integrator de soluții, notificarea clienților și colaboratorilor prin canale multiple se dovedește a fi o strategie bună pentru a te asigura că informația livrată este citită de destinatari.  

Notificările prin e-mail, notificările prin SMS, notificările prin aplicații tip chat (Viber, WhatsApp, Facebook Messenger, Google RCS, WeChat), notificările push web sau app pot fi setate acum dintr-un singur loc, folosind un integrator care conectează sute de aplicații, precum Integromat, Procesio, Baselinker și altele. Soluțiile sendSMS pot fi integrate ușor printr-un API la orice platformă; vezi lista noastră de integrări aici.

Realitate Augmentată

Nu cu mult timp în urmă, realitatea virtuală (VR) urma să fie următoarea inovație în materie de jocuri video. Realitatea augmentată a luat conceptul VR și l-a adaptat unei noi generații de specialiști în internet.

Tehnologia 5G ar putea însemna adoptarea mai largă a realității augmentate pentru utilizări în magazin sau în mediul online. Realitatea Augmentată le permite clienților să încerce înainte de a cumpăra, simulând utilizarea produsului în casa lor sau în alte medii.

Iată câteva exemple de branduri care utilizează realitatea augmentată în campaniile de marketing:

  • Aplicația Ikea Place permite oamenilor să facă o fotografie cu orice piesa de mobilier pe care o văd. Aplicația găsește apoi produse IKEA similare sau potrivite pentru cumpărare.
  • Aplicația ColorSnap Visualizer a lui Sherwin Williams le permite clienților să „încerce” peste 1500 de culori de vopsea în casele lor înainte de a le achiziționa.
  • Modiface creează tehnologie AR pentru mărci de frumusețe, inclusiv aplicații pentru machiaj și îngrijire a pielii.
  • Conceptul „Living Labels” al brandului de vinuri 19 Crimes permite etichetelor sticlei să se miște și să vorbească.

Conversații automatizate prin Chatbots / Automatizare

Utilizarea ChatBot-urilor conversaționale este în creștere. Chatbot-urile răspund la întrebările frecvente ale clienților, imitând interacțiunea umană printr-o combinație de scripturi pre-programate și inteligență artificială (AI).

Chatbots-urile pot face (și anula) rezervări, pot efectua sondaje, pot plasa comenzi, pot răspunde la întrebări – iar lista continuă să crească.  

Capacitatea de a oferi servicii 24/7, îmbunătățește satisfacția clienților, reducând în același timp nevoia de personal suplimentar.

Cum poți automatiza comunicarea prin SMS?

La un nivel basic, putem înțelege prin automatizare și: expedierea de mesaje în masă, programarea expedierii mesajelor în Bulk, setarea de răspunsuri tip în campaniile 2waySMS (concursuri, programări, evenimente).

Pentru o automatizare avansată, există 2 mari opțiuni:

  • Folosești un integrator sau o platformă de automatizare third-party care conectează modulul sendSMS la mii de aplicații de toate tipurile. Astfel, pe baza unor triggeri, se expediază automat notificări SMS. Iar pentru a face asta, nu ai nevoie de cunoștințe de programare; totul e de tipul drag & drop sau există deja automatizări gata setate. Vezi aici lista integrărilor noastre no-code.
  • Îți conectezi aplicația la platforma noastră prin SMS API și gestionezi toate interacțiunile cu clienții dintr-un singur loc. Dacă ai nevoie de un programator care să facă asta, vezi aici partenerii noștri IT.

 

 Varietatea tendințelor și strategiilor de marketing mobil poate crea confuzie. Sunt atâtea lucruri de făcut și prea puțin timp și bani. Cel mai simplu mod de a începe este prin a dezvolta un site adaptat dispozitivelor mobile, apoi prin a lansa o campanie de SMS marketing pentru a-ți fideliza clienții sau o campanie de mobile advertising pentru a atrage clienți. 

Fii în pas cu vremurile! Integrează Mobile Marketingul în strategia ta pentru 2024!  

Ai nevoie de ajutor? Trimite SMS la 072sendSMS și te vom contacta noi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *