1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. Campanii 2-WaySMS vs One-Way SMS – Diferențe și Utilizări

Campanii 2-WaySMS vs One-Way SMS – Diferențe și Utilizări

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...
Timp de citire: 3 minute

Marketingul prin SMS te ajută să informezi clienții și să interacționezi cu aceștia la un nivel direct și mai personal. Comunicarea prin SMS se poate desfășura Bidirecțional sau Unidirecțional.

Care sunt diferențele cheie între 2-WaySMS și One-Way SMS? Care sunt avantajele și dezavantajele celor două tipuri de campanii SMS? Când să folosesc SMS-uri unidirecționale și când Bidirecționale? Care îmi asigură o rată mai mare de conversie?

În cele ce urmează, îți vom răspunde la toate aceste întrebări.  

Atât campaniile 2-WaySMS, cât și cele One-Way SMS au plusuri și minusuri. De fapt, servesc unor scopuri diferite, prin urmare nu putem discuta întocmai de avantaje și dezavantaje. 

Să le luăm pe rând…

Campanii SMS unidirecționale (One-Way SMS) – Caracteristici 

  • Vei trimite mesaje în bulk destinatarilor, dar nu vei putea primi răspunsuri de la aceștia. 
  • Dacă destinatarii doresc să îți pună întrebări sau să împărtășească informații, nu vor putea răspunde direct și trebuie să găsească o altă modalitate de a te contacta.
  • În schimb, nu ai nevoie de personal care să monitorizeze SMS-urile și campaniile nu îți consumă mult timp.
  • Se configurează ușor și rapid.
  • Poți trimite SMS-uri în bulk atât de pe un număr scurt, cât și cu numele brand-ului (senderID alfa-numeric). 

Când să folosești SMS-uri unidirecționale?

Există momente când este logic și chiar indicat să folosești SMS-uri unidirecționale: campaniile de informare, campaniile de brand awareness.  

Instituțiile de învățământ, guvernamentale, precum și cele financiare, folosesc adesea acest tip de mesaje text. De exemplu, dacă o școală dorește să anunțe un eveniment special, SMS-ul unidirecțional, cu un link către pagina evenimentului, este cel mai bun mod de a face acest lucru. Sau dacă o instituție bancară vrea să anunțe indisponibilitatea serviciului e-banking într-un anumit interval orar, notificările prin SMS sunt cea mai bună soluție. Astfel, te asiguri că mesajul tău va fi citit de toată lumea, căci telefonul mobil e mereu la îndemâna noastră.

De asemenea, în e-commerce se rulează adesea campanii SMS-uri unidirecționale pentru a anunța oferte și reduceri. SMS-ul clasic poate conține un link scurt către pagina cu oferte, iar cel Rich Media (RCS Business) poate conține și carusele cu imagini, butoane cu linkuri către magazinul online. 

Campanii SMS Bidirecționale (2-WaySMS) – Caracteristici cheie

  • Permit destinatarilor să răspundă la mesajul tău. 
  • Poți automatiza răspunsurile.
  • Arăți clienților ca ești interesat de feedback-ul lor, că îi prețuiești și că vrei să le oferi o experiență eficientă.
  • Se creează un sentiment de conversație autentică.
  • Eficientizezi procesul de asistență pentru clienți, căci răspunsurile pot fi automatizate;
  • Pe de altă parte, pot consuma mult timp, atât în faza de configurare, cât și de monitorizare.
  • Au un preț puțin mai mare decât cele unidirecționale, dar costurile rămân mici și ROI-ul excelent.
  • Poți trimite SMS-uri în bulk atât de pe un număr scurt, cât și cu numele brand-ului (sender ID alfa-numeric). 

Când să utilizezi SMS-urile bidirecționale?

2-WaySMS este extrem util în serviciile tip self-care (telecomunicații, banking), campanii de marketing e-commerce, concursuri și tombole, programări consultații, rezervări, înscrieri la cursuri sau evenimente.

Imaginează-ți câți bani și timp economisești oferindu-le clienților un răspuns automatizat:

  • Pacienții unei clinici pot confirma, anula sau reprograma consultația apăsând doar câteva butoane.
  • Clienții unei bănci pot obține rapid informații privind soldul contului, creditul disponibil, suma de plată etc., trimițând codul client prin SMS.
  • Clienții din zona retail pot obține instant coduri de reducere scanând un cod QR sau pot afla dacă au câștigat premii trimițând prin SMS seria de pe bonul fiscal sau de pe ambalaj.
  • Clienții unui serviciu tehnic pot primi automat SMS-uri cu linkuri scurte către informații online /FAQ, pe baza cuvintelor cheie folosite în mesaje.

Și-acum, imaginează-ți câți oameni ar trebui să angajezi, câți bani ar trebui să investești pentru a oferi aceste servicii…Îți vei scuti angajații de munca minuțioasă și repetitivă și le vei oferi timp pentru acțiunile cu adevărat importante – probleme complexe, clienți nemulțumiți, dezvoltarea afacerii.  

Cu sendSMS poți lansa campanii SMS bidirecționale cu reguli de validare/invalidare a fiecărui SMS recepționat, conectivitate client prin protocoale HTTP sau SMPP, multiple tehnologii integrate (SMS, link scurt, QR code). Toate acestea de pe platforma noastră online securizată, accesibilă de pe orice dispozitiv, 24/7. Beneficiezi de suport gratuit în setarea campaniei. Și ai valabilitate nelimitată a creditului achiziționat. 

Cu ajutorul campaniilor SMS Bidirecționale / 2-WaySMS economisești timp, bani și comunici eficient cu actualii sau potențialii tăi clienți. Trimiți mesaje în masă și colectezi răspunsuri ușor, rapid și eficient.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.