1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. 4 strategii de fidelizare a clienților
strategii fidelizare clienti

4 strategii de fidelizare a clienților

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...
Timp de citire: 3 minute

 In goana dupa clienti noi, putem usor uita de cei existenti. Tu cum iti fidelizezi clientii? 

Stiai ca este mai ieftin sa iti fidelizezi clientii existenti decat sa aduci noi clienti? Probabilitatea de a converti un client existent este de 60-70%, in timp ce probabilitatea de a converti un prospect este de 5%-20%. In plus, studiile arata ca 80% din profiturile viitoare pot proveni de la doar 20% din clientii existenti, iar consumatorii care repeta o comanda pe acelasi site cheltuiesc cu 33% mai mult comparativ cu clientii noi. 

Cum sa-ti fidelizezi clientii? 4 strategii pe care le poti implementa rapid:

  • Recompenseaza-i!

Un e-mail sau, si mai bine, un SMS branduit cu o oferta sau o reducere iti poate aduce rapid vanzari: [prenume-client], iti rasplatim loialitatea cu o reducere de 30% la orice produs din [nume-categorie]:https://ros.ms/campanie/ Foloseste [cod] la plasarea comenzii! Profita chiar acum! Ca sa trimiti un astfel de SMS de fidelizare catre 500 clienti te costa doar 23 euro. Simplu, rapid, eficient! 

Codurile si voucherele nu sunt singura modalitate de a recompensa un client fidel; punctele de loialitate obtinute la fiecare comanda pot fi convertite in reduceri, produse cadou sau livrare gratuita.

Clientii pot fi segmentati, pe baza loialitatii,  in mai multe categorii. Clientii VIP ar putea beneficia de oferte exclusive. Acestia sunt clientii pe care nu vrei sa ii pierzi; sunt cei mai multumiti de brand si sunt cei care au cele mai mari sanse sa devina promotori ai afacerii tale, fara sa le sugerezi asta. 

Conform Invesp , 69% dintre consumatori aleg un retailer datorita posibilitatii de a castiga puncte de loialitate. O crestere de 5% in loialitatea clientilor se traduce intr-o crestere a profitului mediu per client cu 25% pana la 100%. 49% dintre consumatori afirma ca au cumparat mai mult dupa ce s-au inscris intr-un program de loialitate.

  • Ofera un suport excelent clientilor. 

Am auzit pe multi spunand: “Cumpar de la brandul X, chiar daca au preturi putin mai mari, caci am mai multa incredere”. Aceasta incredere este castigata si de un serviciu clienti excelent. 

Problemele sunt inevitabile in comertul electronic. Fie ca transportatorul manipuleaza gresit coletul, fie ca trimiti din greseala alta marime la un produs, cel mai mult conteaza cat de repede si cat de eficient rezolvi situatia, nu existenta problemei in sine. Comunicarea empatica, constanta, asigurarea clientului, asumarea responsabilitatii pentru problemele ce apar, vor face diferenta. Astfel, vei castiga increderea clientului ca orice s-ar intampla nevoile lui vor fi pe primul loc si nu va ezita sa comande din nou din magazinul tau online. 

Statisticile releva ca majoritatea clientilor se reorienteaza spre un alt furnizor nu din cauza lipsei calitatii produsului, ci din cauza relatiei nesatisfactoare cu furnizorul. Mai mult, statisticile spun ca un client multumit este dispus sa isi impartaseasca experienta cu alti 9 cunoscuti, in timp ce unul nemultumit, va impartasi aceasta experienta cu alti 26.

  • Multumeste-le! 

De multe ori, de indata de clientul primeste coletul, comunicarea cu brandul se opreste. Un SMS de multumire sau un e-mail care sa sune cam asa: “Va multumim pentru cumparaturile facute! Va rugam sa ne informati daca va putem ajuta cu altceva!” sau  „Ne bucuram ca ramaneti fidel [brand-ului]! Va multumim pentru cumparaturi si asteptam parerea dvs. despre produse si despre experienta online!” poate intari relatia cu clientii fideli. De asemenea, acest simplu act de gratitudine poate transforma un client nou in unul fidel.

  • Mentine legatura si pune-i pe primul loc!

In comunicarea cu clientii, retine ca e despre ei, in primul rand, si apoi despre brand. Cand trimiti e-mailuri, SMS-uri sau publici mesaje pe Facebook despre noutatile si reducerile din magazinul tau online, nu pui clientul pe primul loc. In schimb, mesajele non-promotionale, cu ocazia zilelor lor de nastere, sarbatorilor nationale, te ajuta sa consolidezi relatia cu ei si sa ramai mai mult timp in memoria lor. 

De asemenea, poti trimite clientilor ghiduri gratuite sau tutoriale despre utilizarea produselor comercializate. Pe principiul psihologic al reciprocitatii, clientii vor avea tendinta de a cumpara tot de la tine data viitoare, desi nu le-ai cerut in mod expres asta.  

Pentru a te asigura ca mesajele catre clienti vor fi citite in timp util si pentru crea o relatie cat mai personala cu clientii, apeleaza cu incredere la SMS. 98% din SMS-uri sunt citite, comparativ cu doar 20% din e-mail-uri;  48% dintre utilizatorii de internet prefera sa primeasca mesaje de loialitate prin SMS; 75% dintre mileniali prefera sa primeasca notificari prin SMS privind promotiile; consumatorii care primesc mesaje de marketing prin SMS sunt cu 40% mai inclinati sa efectueze o achizitie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.