1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi

În ce condiții îţi poate modifica operatorul contractul de telefonie, internet sau televiziune?

Timp de citire: < 1 minut

O informare recentă ANCOM, aduce în discuţie modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune, care se poate face atât la cererea utilizatorului, cât și la inițiativa operatorului. Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), are obligaţia să își informeze abonații despre conținutul modificărilor, prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri.

Transmiterea notificărilor

Notificarea privind intenția de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă de operator printr-unul din următoarele mijloace:

  • e-mail
  • SMS
  • contul de client al utilizatorului de pe site-ul operatorului, caz în care va fi însoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării.
  • fax
  • scrisoare

Mijlocul ales de furnizor pentru transmiterea notificării trebuie să asigure transmiterea integrală a textului acesteia, fără a face trimitere la alte surse de informare.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă furnizorul a modificat contractul fără să te notifice sau nu te-a informat despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menționate în secţiunea Sesizează ANCOM!

InfoCentru ANCOM

Poți afla mai multe detalii despre contractele încheiate cu operatorii și despre informațiile pe care aceștia sunt obligați să le publice pe site-urile proprii de internet, consultă InfoCentrul ANCOM, aici

Comunicațiile din România în contextul stării de urgență: traficul de internet și date a crescut cu 30% în rețelele fixe

Timp de citire: 3 minute

Comunicatul de presă din 15.06.2020, publicat de ANCOM, face referire la cele 60 de zile de stare de urgență, în care traficul de internet și date a crescut în medie cu 26%, adică 30% în rețelele fixe și 5% în rețelele mobile, în timp ce traficul de voce a înregistrat o creștere medie de 11%, comparativ cu cele 60 de zile de dinaintea instaurării stării de urgență.

În contextul stării de urgență și necesității de distanțare socială, rețelele de comunicații ne-au permis să ținem legătura cu cei dragi, să lucrăm în siguranță de acasă, să facem școala online, pe scurt, să fim împreună conectați. Cred că abia acum, în astfel de momente de cumpănă, când constatăm că peste 2000 de PB de date au circulat prin rețelele de comunicații din țara noastră în cele 2 luni de stare de urgență, conștientizăm cu toții rolul esențial pe care îl au comunicațiile în viața noastră și cât este de important să avem o infrastructură sustenabilă. Modul în care au fost gestionate rețelele de către operatori în toată această perioadă este un motiv de mândrie pentru România”, a declarat Sorin GRINDEANU, Președintele ANCOM.

Volumul de voce și date consumate în perioada stării de urgență

În perioada 16 martie-15 mai 2020, utilizatorii din România au consumat un trafic de internet și date de 1,8 mii PB (+30% față de perioada anterioară) în rețelele fixe, respectiv de 0,2 mii PB (+5%) în rețelele mobile. Creșterea mai pronunțată a traficului de date în rețelele fixe poate fi corelată cu faptul că cei mai mulți utilizatori s-au aflat la domiciliu în perioada stării de urgență, folosind mai degrabă conexiunea Wi-Fi a router-ului de internet fix decât internetul mobil, inclusiv pentru consumul de voce sau date pe dispozitivele mobile.

Așa cum estimam încă de la jumătatea lunii martie, cererea de servicii de comunicații electronice a înregistrat evoluții excepționale în cele 60 de zile ale instituirii stării de urgență în România. Totuși, creșterile au fost atenuate în urma apelului lansat de comisarul european Thierry Breton pentru o transmitere și utilizare responsabilă a serviciilor de streaming video de tipul Netflix, Youtube sau Facebook, astfel că în rețelele mobile ponderea acestui tip de trafic a scăzut de la 55% la 49% în această perioadă”, a precizat Eduard LOVIN, Vicepreședinte ANCOM.

În cazul traficului de voce, traficul de apeluri efectuate a crescut pe perioada stării de urgență cu 11%, depășind 13 miliarde de minute (97% fiind realizat în rețelele mobile).

Vârfurile de consum înregistrate în perioada stării de urgență

Estimările ANCOM arată că cele mai aglomerate intervale orare din perioada stării de urgență, din punctul de vedere al utilizării rețelelor de comunicații fixe și mobile (internet și telefonie), au fost:

  • Între orele 18-19 în data de 22 martie 2020 – 2,3 PB, cel mai mare consum de internet și date în rețelele fixe
    • Momentul instituirii primelor restricții impuse de Ordonanța Militară nr. 2 privind masuri de prevenire a răspândirii COVID-19 – închiderea mall-urilor, suspendarea activității cabinetelor stomatologice și interzicerea intrării în România a cetățenilor străini și apatrizilor.
  • Între orele 11-12 în data de 23 martie 2020 – 35 milioane minute vorbite, cel mai mare consum de voce
    • Momentul instituirii restricțiilor de circulație a persoanelor în intervalul orar 22:00-06:00, în baza Ordonanței Militare nr. 2 din 21 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19; declarație de presă a Președintelui României.
    • O creștere similară s-a înregistrat și în data de 19 aprilie 2020 (orele 11-12), un vârf tradițional în prima zi de Paști.
  • Între orele 20-21 în data de 25 martie 2020 – 0,25 PB, cel mai mare consum de internet și date în rețelele mobile
    • Momentul instituirii interdicțiilor de circulație a tuturor persoanelor în afara locuinței și suspendarea unor zboruri, în baza Ordonanței Militare nr. 3 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.

Informațiile transmise de operatori arată că, în general, aceștia au respectat recomandarea ANCOM de a nu suspenda serviciile pentru neplată, astfel încât chiar și utilizatorii cu facturi restante și cărora în condiții normale le-ar fi trebuit suspendate serviciile, să poată beneficia în perioada stării de urgență de acces la internet și telefonie.

ANCOM a analizat informațiile transmise de furnizori la finalul lunii mai 2020, comparând valorile de trafic din perioada stării de urgență în România (16 martie-15 mai 2020), cu cele din perioada de timp anterioară (16 ianuarie-15 martie 2020).

Internetul mobil – serviciul telecom cel mai afectat de incidente de securitate în anul 2019

Timp de citire: 3 minute

Informaţiile din comunicatul de presă publicat de ANCOM, în data de 05.06.2020, arată o creștere importantă a numărului incidentelor de securitate cu impact semnificativ – cu peste 40% (de la 556 la 794) în anul 2019 față de anul 2018. Cu toate acestea, operatorii au avut un timp mediu de soluționare a incidentelor sub 6 ore, înregistrându-se doar o ușoară creștere față de anul trecut.

Conexiuni afectate

Conform datelor raportate de către furnizorii de servicii de telecomunicații privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în 2019 s-au înregistrat 794 de incidente cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în creștere cu 43% față de 2018. Acestea au afectat, în total, peste 23 de milioane de conexiuni.

Anul trecut, numărul mediu al conexiunilor afectate de un incident a fost de 28.859 de conexiuni, în creștere față de 2018, când un incident avea, în medie, repercusiuni asupra a puțin peste 24 de mii de conexiuni.Dacă în anii 2017 și 2018 cele mai afectate servicii au fost cele de telefonie mobilă și SMS, în anul 2019 cele mai multe conexiuni afectate de incidente semnificative sunt cele de internet mobil și transmisiuni de date mobile (aproximativ 10,47 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de telefonie mobilă și SMS (aproximativ 9,16 milioane de conexiuni), retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 1,47 milioane de conexiuni), telefonie fixă (aproximativ 1,21 milioane de conexiuni), cele mai puțin afectate fiind cele de internet fix și transmisiuni de date fixe (aproximativ 1,19 milioane de conexiuni).

Durata totală a incidentelor raportate în 2019 este de 4.573 ore, în creștere față de anul precedent (2.808 ore). Durata medie a unui incident a fost de 5 ore și 46 minute, de asemenea în ușoară creștere față de 2018 (5 ore și 3 minute), dar în scădere față de 2017 (8 ore și 49 minute).

Distribuția geografică

Din punct de vedere al ariei geografice afectate, în 542 din cazuri (68% din numărul total de incidente) au fost afectate resurse dintr-un singur județ, iar 4 incidente au avut un impact la nivel național.

Teleorman a fost cel mai afectat județ, 90 de incidente cu impact semnificativ afectând buna funcționare a rețelelor și serviciilor de comunicații electronice din județ, urmat de Giurgiu cu 69 de incidente, Gorj cu 68 de incidente și Olt cu 67 de incidente. Județele cel mai puțin afectate în 2019 au fost Tulcea cu 13 incidente, Covasna, Sălaj și Botoșani, în cazul cărora au fost raportate câte 14 incidente.

Resursele afectate

Din punct de vedere al resurselor afectate, în cele mai multe cazuri acestea fac parte din categoriile medii de transmisiune, stații de bază și controlere mobile şi echipamente din noduri de transmisiune.

În cadrul a 20 de incidente au fost afectate concomitent mai multe categorii de resurse, producerea acestora având multiple cauze (fenomene naturale, producerea concomitentă a două evenimente distincte ori acțiuni rău intenționate).

Raportul ANCOM

Raportul ANCOM privind incidentele semnificative care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice în anul 2019 a fost realizat pe baza informațiilor puse la dispoziție de către furnizori. Autoritatea colectează aceste date în baza Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligația de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securității şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră.

 

strategie sms marketing

Cum construiești o strategie eficientă de marketing prin SMS

Timp de citire: 3 minute

Marketingul prin SMS este în continuă creștere, deci ar fi păcat să ratați această șansă de promovare, care s-a dovedit a fi atât de eficientă în timp. Mesageria text este o metodă de marketing din ce în ce mai des adoptată companii și apreciată de clienți. Iata ce spun statisticile în acest sens:

  • 58% dintre consumatorii americani au declarat că și-ar schimba în bine părerea despre o afacere dacă aceasta ar utiliza marketingul prin SMS.
  • 78% dintre consumatorii americani au afirmat că mesajul text este mai rapidă modalitate de a afla despre noi produse și servicii oferite de companii.

Conform aceluiași raport, 80% dintre consumatorii americani au susținut faptul că furnizarea unor informații de bază este cea mai importantă caracteristică a serviciilor de mesagerie, care au un impact hotărâtor asupra nivelului de satisfacție a consumatorului.

Cert este că la nivel mondial, foarte multe branduri nu au încă o strategie solidă de marketing prin SMS. Aceasta înseamnă că pentru companiile interesate, există numeroase oportunități de crește brand-ul, de a-l face recognoscibil și memorabil pentru consumatori. Mai mult, o strategie eficientă  de marketing SMS vă poate ajuta să  veți în evidență printre concurenți. În acest sens, iată câteva sfaturi care v-ar putea asigura succesul brand-ului:

Identificarea profilul clientului ideal

Totul începe cu colectarea și analiza datelor relevante pe baza căruia vă puteți construi pașii către o strategie eficientă de marketing prin SMS.  Identificarea unui profil de client ideal este necesară pentru a determina persoanele pe care le veți viza.

Sursa acestor informații poate fi multe:

Reprezentant de vazari
Managerii de produs
Consumatorii existenți

Conform datelor pe care le aveți și pe baza comportamentului consumatorilor existenți, puteți determina ce tip de clienți țintiți. În plus, veți știi ce tip de produse caută acești potențiali clienți. Toate aceste cunoștințe vor servi pentru direcționarea conținutului de mesagerie într-un mod corect.

Stabilirea unui scop

Ce vreți să realizați cu o campanie SMS? Aceasta este întrebarea.
Cea mai bună modalitate de a găsi cel mai realist și realizabil obiectiv este să vă gândiți ce tip de soluție veți oferi. Această soluție este obiectivul dvs. pe care trebuie să-l includeți în strategie.

Încercați să fiți cât se poate de specific. Dacă nu aveți un obiectiv demn de atenția publicului, nu veți ajunge departe cu marketingul prin SMS. Prin urmare, gândiți-vă la obiectivele brandului dvs. Apoi, încercați să o îmbinați cu un obiectiv realist, care este realist și promițător.

Un elevator pitch este acel discurs scurt și cu un mesaj puternic, în care evidențiezi o idee, un concept reprezentativ pentru afacerea ta. Pe scurt, aceasta este o tehnică de vânzare prin care îți expui pe scurt ideea ta fără a intra în detalii de implementare.

Pentru a crea un elevator picth puternic și eficient:

  • Stabiliți problema care trebuie rezolvată
  • Accentuați abordarea originala de rezolvare a problemei
  • Comunicați publicului beneficiile abordării dvs
  • Evidențiați ce vă diferențiază de alte mărci prin acest top de abordare și rezolvare a problemelor clientului

Promisiunea mărcii

Aceasta trebuie să evoce curiozitatea, să creeze încredere, să crească credibilitatea și să ofere o soluție. Formularea trebuie să fie concisă. Păstrarea unui mesaj scurt, de mai puțin de zece cuvinte este cea mai bună opțiune. Nici măcar nu trebuie să fie o propoziție completă atâta timp cât comunică corect mesajul.

Promisiunea trebuie să conecteze aspectul de soluționare a problemelor brandului tău, pe lângă unicitatea soluției tale. Dacă o formați corect, va ajuta publicul să înțeleagă valoarea mărcii dvs.

Găsirea stilului de comunicare potrivit

Un alt element extrem de important de luat în calcul într-o campanie sms este tone of voice sau stilul de comunicare. Pentru a face alegerea corectă, este din nou momentul să apelați la datele colectate, la profilul ideal al clienților și la abordarea concurenților.

Tonul vocii și stilul de comunicare depind foarte mult de obiectivul pe care doriți să îl atingeți. De asemenea, acesta depinde de imaginea brandului și de abordarea obișnuită a clienților.

Tonul adoptat poate fi:

● progresiv
● inspirațional
● informativ
● direct
● comic
● prietenos
● jucăuș

Alegeți tonul voicii sau combinația de stiluri care se potrivește cel mai bine publicului țintă. Tonul influențează foarte mult percepția audienței despre mesajul pe care încercați să îl transmiteți. Uneori, deși conținutul este perfect redactat, acesta nu poate obține efectul dorit dacă tonul și stilul sunt greșit alese. Neadaptarea stilului de adresare este una dintre cele mai frecvente greșeli în campaniile sms.  De aceea testarea mesajelor este un proces continuu, care trebuie analizat si readaptat în permanență.

Chiar și după ce ați stabilit cadrul strategiei de mesagerie și ați lansat campania de marketing prin SMS, munca dumneavoastră nu a luat sfârșit.  Urmărirea constantă a activității, răspunsul clienților și feedback-ul primit de la ei sunt esențiale dacă doriți să perfecționați strategia dvs. de marketing de mesagerie text. Analiza rezultatelor este cea mai bună metodă de a afla ce merită păstrat și ce trebuie schimbat în strategia de marketing prin sms. Succes !

marketing mobil 2020

Tendinte in marketingul mobil in 2020

Timp de citire: 3 minute

Conform celor mai recente statistici in legatura cu marketingul mobil, consumatorul mediu petrece in jur de 5 ore zilnic pe smartphone. Americanii, de exemplu, petrec în medie în jur de 58 de minute pe Facebook în fiecare zi.

Marketingul Mobil se refera la orice activitate de marketing desfasurata pentru utilizatorii de dispozitive mobile (smartphone-uri, tablete). Mobile Marketing / Marketingul Mobil este un termen umbrela care include site-uri mobile-friendly, continut adaptat dispozitivelor mobile si mobile advertising – sms marketing, notificari push app.

Cel mai important aspect de retinut pentru oamenii de marketing este faptul ca utilizatorii de telefoane inteligente au mai multe șanse să cumpere de la companii ce folosesc site-uri și aplicații mobile.  Astfel, optimizarea site-urilor pentru mobil este deja un MUST absolut. Este deja cunoscut faptul ca mai mult de jumătate dintre clienți abandonează paginile web atunci când acestea au nevoie de prea mult timp pentru a se încărca.
De asemenea, se cauta mereu noi modalități de a crește engagement-ul mobil, care este in stransa legatura cu utilizarea retelelor sociale. In acest sens, marketerii de succes utilizează deja platforme automatizate de marketing mobil care le permit să externalizeze procese de business importante, cum ar fi segmentarea clienților, analiza comportamentala, automatizarea e-mailurilor si raportarea. Pe scurt, companiile vor face eforturi si in 2020 pentru a gasi noi metode, canale și procese prin care sa-si dezvolte si sa-si imbunatateasca strategiile de marketing pe mobil.

Telefoanele mobile se vor folosi din ce in ce mai mult

Chiar dacă se preconizează că vânzările de telefoane mobile în SUA vor scădea cu 19% în acest an, timpul de utilizare a smartphone-urilor este in continua crestere. Recent, cercetătorii au descoperit că aproximativ 57% din traficul de internet din SUA provine de la smartphone-uri și tablete. Această cifră este de așteptat să crească în continuare în anii următori. Astfel, este de asteptat ca marketerii de telefonie mobilă sa incerce sa gaseasca mai multe modalități de a face produsele și serviciile vizibile pe telefoanele mobile.

Social media marketing pe mobil

Experții preconizează, de asemenea, noi schimbări în social media marketing. Se consideră că 95% dintre utilizatorii Facebook ajung pe platformă folosind dispozitivele mobile. Mai mult, 89% dintre companiile B2B și 98% din companiile B2C sunt deja prezente pe Facebook. Același lucru este valabil și pentru Twitter – 85% dintre utilizatori accesează platforma prin intermediul telefoanelor. Pe măsură ce piața devine tot mai saturată, se așteaptă ca în următorii ani să fie dezvoltate mai multe tehnici prin care firmele sa-si poata evidentia produsele si serviciile.

Telefoane Blockchain

Astăzi, multe companii testeaza telefoanele bazate pe tehnologia blockchain. Deoarece informațiile și aplicațiile sunt descentralizate in rețea, va fi insa nevoie de timp pentru marketeri să creeze tehnologii ingenioase și modalități de a ajunge la publicul tinta. Dar, cu siguranta vor fi multe companii interesate sa adopte aceste noi tehnologii.

Termenul Dapps – desemneaza aplicații distribuite care rulează pe rețele peer-to-peer în loc de servere private mari. Atunci cand se vor folosi la scara mare, dapps si celelalalte servicii descentralizate vor perturba probabil piața la nivel mondial. De asemenea, se vor schimba si multe aspecte din industria de marketing și publicitate mobilă.

Cautari vocale localizate

Se asteapta de asemenea ca până în 2021, cheltuielile publicitare mobile orientate către locație sa ajunga la 32,4 miliarde de dolari. În plus, consumatorii vor cauta tot mai mult informații comerciale locale folosind căutări vocale. În ceea ce priveste cautarea localizata, in SUA 71% din utilizatorii de mobil folosesc deja căutarea vocală pentru a face lista de cumpărături, în timp ce 62% o folosesc pentru a face o achiziție. Astfel, marketerii de top au inceput deja sa-si optimizeze site-urile pentru căutarea vocală. Folosirea difuzoarelor inteligente produse de marci de renume va incuraja probabil si mai mult utilizarea de căutare vocală în SUA și în toată lumea.

Comercianții și marketerii folosesc deja puterea rețelelor de socializare pentru a crește vânzările și pentru a-și evalua publicul țintă, platformele de social media constituind instrumente excelente in acest sens. Daca in 2017, doar 17% dintre retaileri foloseau social media pentru a se promova, această cifră a crescut la 33% în 2018. Pe viitor, se asteapta o explozie si mai mare a marketingului prin social media.

Publicitatea video pe mobil

În 2018, cheltuielile cu publicitatea video mobilă au ajuns la 30 de miliarde de dolari la nivel mondial. Experții se așteaptă ca acest număr să crească și în anii următori – interesul pentru vizionarea videoclipurilor pentru divertisment și in scop educativ alimentand această creștere. De asemenea, marketingul video evoluează în ceea ce privește conținutul. Prezentările de produse sunt concepute sub forma unor filme care, pe viitor, se așteaptă fie si mai interactive.

Telefoanele 5G

O alta tendinta importanta este utilizarea telefoanelor 5G, care vor domina piața în următorii ani. De asemenea, cu această nouă tehnologie, experiența digitala se va schimba. Oamenii vor experimenta interacțiuni mai rapide, mai fluide și mai puternice prin intermediul aplicațiilor și a site-urilor web.

Avand o vedere de ansamblu a tendințelor in marketingul mobil pentru noul an, puteți cântări cu atentie modul în care fiecare din acestea poate afecta afacerea dvs. Inainte de a adopta anumite tactici si tehnologii de marketing mobil nou lansate, ar trebui să luati in calcul efectul pozitiv sau negativ, avantajele și dezavantajele pe care acestea le-ar putea aduce.