1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. Strategii de Marketing Digital – Tendinte 2023-2024 si Solutii Contraintuitive
strategii si tehnici marketing digital 2023-2024

Strategii de Marketing Digital – Tendinte 2023-2024 si Solutii Contraintuitive

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...
Timp de citire: 5 minute

Poate doresti sa te extinzi in piata. Sau sa lansezi un produs nou. Sau sa iti fidelizezi clientii si sa cresti vanzarile. Oricare ar fi obiectivul tau, vei dori sa iti creionezi strategia de marketing in cel mai eficient mod posibil. Sa discutam despre cateva moduri prin care iti poti mentine strategia de Digital Marketing nu doar puternica, ci si actuala!

In cele ce urmeaza, cateva tendinte si solutii pentru strategia ta de Marketing in 2023-2024.

Strategii Marketing Digital – Exemple „Asa Da!”

Iata 8 aspecte de care sa tii cont pentru a avea o strategie de Digital Marketing performanta in 2023-2024:

1.     Cunoaste-ti publicul tinta!

Este important sa intelegi care este cel mai bun mod de a ajunge la clientii tai. In ultimii ani, se prefera autenticitatea, comunicarea la un nivel cat mai personal, interactiunea.

  • Stiai ca milenialii (75%) prefera sa comunice prin SMS sau Chat in locul unei conversatii telefonice sau e-mail?
  • Stiai ca 95% dintre romani nu pleaca de acasa fara smartphone (studiu Huawei&Ipsos)? Prin urmare, Marketingul prin SMS iti asigura acces direct la publicul tau tinta. Astfel, nu e de mirare ca SMS-urile au o rata de deschidere de 99% (compara asta cu media de 20% pentru e-mail!) si ca peste 90% din SMS-uri sunt citite in cel mult 3 minute de la primire.
  • Stiai ca nu doar Generatia Z, ci toate grupele de varsta prefera continutul video de scurta durata? YouTube Shorts, Instagram/Facebook Stories/Reels, Tik Tok au devenit o investitie utila pentru majoritatea afacerilor.

Marketingul Digital, spre deosebire de cel traditional, vine cu avantajul accesului la o  cantitatea mare de informatii despre consumatori. Foloseste-te de aceste date pentru a-ti adapta comunicarea si campaniile de promovare.

2.     Serviciul Clienti – factorul nr. 1 in loialitatea fata de un brand.

De departamentul Customer Service depinde loialitatea clientilor fata de brandul tau.  Conform unui studiu realizat recent de Gladly.com, serviciul clienti ramane factorul numarul 1 in loialitatea fata de un brand e-commerce. In afara de a livra un produs bun, clientii apreciaza brandurile care ofera un customer service excelent (63%). Iar 45% din consumatori ar inceta sa cumpere de la un brand dupa 2 experiente negative.

3.     In goana dupa noi clienti, nu uita de cei existenti!

Stiai ca utilizatorii care repeta o comanda pe acelasi site cheltuiesc cu 33% mai mult comparativ cu clientii noi? Probabilitatea de a converti un client existent este de 60 -70 %, in timp ce probabilitatea de a converti un nou prospect este de 5%-20%.

4.     Back to basics!

In Digital Marketing, se intampla adesea sa ne prindem urechile in aspecte complicate si, astfel, sa ignoram bazele. Daca nu ai o fundatie solida, campaniile de Marketing Online nu-ti vor aduce rezultatele dorite. Site-ul tau ar trebui sa indeplineasca in mod obligatoriu toate aceste conditii: sa fie 100% functional – fara erori, pagini 404, probleme de hosting; sa se afiseze corect pe smartphone-uri, caci mare parte din trafic de pe astfel de dispozitive provine; sa se incarce repede; produsele sa aiba poze clare si atractive si sa contina caracteristicile cheie, esentiale, in descriere. Site-ul tau indeplineste toate aceste conditii?

5.     Less is More!

Google a desfasurat un experiment pe scara larga, cu 31.000 de cumparatori reali, simuland 310.000 de scenarii de cumparare din domeniul serviciilor financiare, bunurilor de consum, vanzarii cu amanuntul, calatoriilor si utilitatilor. Ce au descoperit? Ca factorii eficienti de persuasiune si conversie sunt cativa la numar: dovezile sociale (review-uri, testimoniale) si gratuitatile (reduceri, promotii) au o influenta majora asupra comportamentului utilizatorilor, iar raritatea si urgenta au un impact mult mai mic.

De asemenea, un aspect important in luarea deciziilor s-a dovedit a fi „euristica categoriilor” – utilizatorii iau o decizie pe baza a maximum 2-3 informatii esentiale (de exemplu, la un aparat foto, numarul de megapixeli e factorul decisiv). Astfel ca, oricat te-ai stradui sa insirui tot felul de avantaje, afla ca utilizatorii se vor folosi doar de cateva pentru a lua decizia.

Acest aspect este foarte important pentru strategia ta de Digital Marketing. Investesti foarte mult in content marketing? Daca produsul tau este o noutate, o inovatie pe piata, foarte bine! Daca nu, s-ar putea ca eforturile tale sa fie in zadar!

Ce e de facut? Alege canale de digital marketing cu un ROI excelent! De exemplu, campaniile SMS au o performanta de 6-7 ori mai buna ca e-mailul. Rezultatele se obtin rapid si cu o investitie financiara mica, fata de Content Marketing sau SEO. Iar rata de conversie a unei campanii SMS este cu 21% mai mare decat alte tipuri de campanii de marketing.

Reticenta de a apela la SMS Marketing include faptul ca SMS-ul clasic de 160 caractere pare a nu lasa loc suficient pentru a convinge clientii sa cumpere. Dar este total opusul, dupa cum ne arata si experimentul facut de Google. Important este ce incluzi in SMS-ul comercial. SMS-ul te forteaza sa selectezi cele mai importante apeluri la actiune si cele mai importante caracteristici ale produselor. In plus, serviciul RCS Business revolutioneaza Marketingul prin SMS, oferind posibilitatea de a trimite mesaje mai lungi, cu continut media imbogatit (fotografii, videoclipuri, audio si carusele), butoane configurabile, chatbots.

6. Comunitati online.

Atat in 2023, cat si in anii ce vin, este important sa construiesti o comunitate in jurul brandului. Ai putea, de exemplu, sa identifici o problema stringenta a consumatorilor / clientilor si sa creezi o platforma educationala in jurul rezolvarii acesteia. De asemenea, este important sa iti directionezi clientii si potentialii clienti printr-un funnel de comunicare cat mai bine pus la punct.

Pentru a comunica uni-directional si bi-directional cu aceasta comunitate foloseste, in principal, WhatsApp Business si Notificarile prin SMS.

Stiai ca WhatsApp are peste 7 milioane de utilizatori in Romania? E cazul, daca n-ai facut-o deja, sa te gandesti la modalitati prin care poti profita de popularitatea aceste platforme de messagerie. Prin contul de intreprindere Whatsapp te conectezi cu clientii la scara larga, trimiti ctualizari si oferte, oferi asistenta si informatii de actualitate si accelerezi vanzarile.

7. Marketing Automatizat. 

Automatizeaza activitatile de marketing, si nu numai, cu ajutorul unui integrator, precum Integromat sau Integrately, a caror utilizare nu necesita cunostinte de programare, totul functionand pe baza de drag&drop sau setarea unor reguli de tipul “daca-atunci”.

Cateva exemple:

  • De cate ori adaugi un video intr-un folder in Google Drive, platforma de automatizari si integrari il posteaza automat pe canalul Youtube.
  • Cand o comanda e aprobata in site, clientul primeste un SMS de confirmare.
  • Un utilizator iti viziteaza site-ul si descarca o brosura pentru un anumit produs sau serviciu. Datele lui de contact sunt trimise catre CRM-ul tau. Primeste apoi un e-mail prin care i se multumeste pentru descarcarea brosurii. Ulterior, acesta primeste e-mailuri de vanzare sau SMS-uri comerciale.

8. Content Marketing si Chat GPT.

Crearea unui continut relevant, persuasiv, interesant si viral necesita mult timp si poate implica si costuri considerabile. In prezent, specialistii in marketing pot utiliza Chat GPT pentru a scrie texte, articole, pentru a formula raspunsuri la intrebari frecvente si postari pentru Social Media. Cu toate acestea, este important sa fii atent pentru a te asigura ca textele generate de aplicatie sunt corecte. De asemenea, Chat GPT nu poate inlocui complet un content writer sau un copywriter. Continutul generat de Chat GPT trebuie editat de un specialist pentru a bifa aspecte ce tin de: claritate, corectitudine, persuasiune, creativitate.

Strategii Digital Marketing – Exemple „Asa NU!”

1.     Spam si Intruzivitate

O mare parte din vietile noastre sunt online, iar fluxul de e-mailuri, mesaje, reclame pe care le primim si la care raspundem zilnic devine obositor. Asadar, fii constient de volumul de informatii pe care il livrezi – comunicarea doar de dragul comunicarii, nu mai functioneaza  in prezent. Vrei ca mesajul tau sa ajunga la persoana potrivita, in modul potrivit, la momentul potrivit si ca mesajul sa fie cu adevarat valoros. De asemenea, este important sa ceri acordul in prealabil clientilor pentru comunicarea de mesaje comerciale. Si sa le oferi o optiune de dezabonare usor de accesat.

2.     Ignorarea feedback-ului

Cand un client isi face timp pentru a oferi feedback, primesti informatii de nepretuit. Foloseste feedback-ul pentru a te concentra asupra domeniilor in care marketingul nu atinge tinta si utilizeaza aceste informatii pentru a-ti imbunatati oferta. Cand ai cerut ultima oara feedback de la clientii tai?

3.     Subestimarea unor canale de digital marketing valoroase

Unele canele de digital marketing sunt promovate mult mai mult decat altele. Toata lumea a auzit de Google Ads, Facebook Ads, E-mail Marketing, Afiliere. Sunt aceste canale ideale pentru publicul tau tinta? Pot fi! Dar concurenta online este atat de mare pe Google si pe Retelele Sociale incat s-ar putea sa iti pierzi vocea in multime.

Video Advertising, SMS Marketing, Mobile Advertising pe bazele operatorilor GSM, Conversatiile chat automatizate… iata cateva canale digitale ignorate, cu mare potential. Adapteaza-te vremurilor si cunoaste-ti cu adevarat clientii, dincolo de stereotipuri!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *