Cum să faci Marketing Digital de Performanță?
Ne dorim rezultate. Totuși, mai rar stăm să analizăm ce funcționează și ce nu. Uneori, ne încăpățânăm să marșăm pe un anumit canal de marketing, doar pentru că toată lumea face asta, deși returul investiție nu justifică timpul, efortul, banii.
Marketingul de Performanță vine cu o schimbare de perspectivă (trecerea de la awareness la acțiuni specifice) și cu o concentrare pe rezultate măsurabile.
Marketingul Digital de Performanță este utilizat în mod specific pentru a genera acțiuni online, pentru a urmări și măsura acțiunile respective, atribuind totodată rentabilitatea investiției fiecărei campanii sau activități.
Cuprins
Cum să faci Marketing Digital de Performanță?
Dacă vrei să te asiguri că bugetul tău pentru Marketing Digital este cheltuit pe campanii de succes, iată ce trebuie să faci:
1) Să stabilești ce acțiuni vrei să realizeze clienții existenți sau clienții potențiali. Exemple: să cumpere, să descarce un material, să se aboneze la newsletter, să îți urmărească profilele social media. Trebuie să fie acțiuni specifice, nu brand awareness, care este dificil de măsurat.
2) Să plătești pentru performanță. De exemplu, într-o campanie Google Ads, Social Media să optezi pentru a plăti per click sau per conversie, nu pe afișări. Într-o campanie SEO, de Marketing prin Afiliere sau SMS Marketing să plătești agenția în funcție de rezultate. De regulă, se stabilește un tarif de bază pentru munca depusă de echipă și apoi diverse trepte de plata în funcție de rezultate.
3) Să măsori în detaliu acțiunile clienților pentru fiecare tip de campanie de marketing. Dincolo de Google Analytics, Search Console, mai poți utiliza URL-uri cu parametri utm (URL Builder), coduri de reducere prin care să măsori campaniile cu influenceri, campaniile SMS.
4) Să adaptezi strategia în funcție de indicatorii de performanță ai campaniei. Folosește texte, imagini, îndemnuri la acțiune diferite și vezi ce funcționează, pentru cine funcționează. Analizează ROI-ul fiecărui tip de canal de marketing și păstrează doar canalele care performează și care se potențează reciproc.
Canale Digitale pentru Marketingul de Performanță
În marketingul de performanță, este mai bine să mergi pe multiple canale (SMS, Social Media, SEO, E-mail, Ads, Afiliere), decât să te concentrezi exclusiv pe un canal. Acest lucru ajută la extinderea razei de acoperire a campaniei, crescând șansele de succes.
Alege canalele de marketing înțelept! Tips&Tricks din experiența noastră:
SEO are o rată de conversie foarte bună, dar dacă ai o afacere la început de drum, trebuie să știi că rezultatele notabile nu apar într-o lună, ci după 3-4 luni pentru domeniile ne-concurențiale și cel puțin 1 an pentru cele foarte concurențiale. Rezultate rapide poți obține cu SMS Marketing (chiar dacă nu ai încă o bază de date), Google Ads sau Facebook Ads.
Totuși, dacă vrei să rulezi campanii Google Ads, asigură-te că ai un SEO on-site bun, căci asta influențează succesul campaniilor Google Ads Search.
Facebook și Instagram nu se potrivesc oricărui tip de afacere. Dacă îți cunoști bine clientul ideal, vei ști dacă e sau nu cazul să îți promovezi afacerea pe aceste canale. Social Media funcționează bine în domeniile beauty, food și foarte prost în domeniile tehnice, industriale.
SMS Marketing și Mobile Advertising sunt mai puțin cunoscute, dar foarte eficiente. Știai că telefonul mobil este verificat de până la 200 de ori într-o zi? Mai nimeni nu ignoră un SMS, dar multă lume ignoră reclamele de pe Social Media, de pe site-urile de știri.
99% dintre mesajele SMS sunt deschise, iar aproximativ 90% sunt citite în primele 3 minute de la primire. În schimb, postările pe Facebook ajung la 3-5% dintre fani, iar E-mail-urile ajung adesea în spam sau sunt citite cu întârziere. Rata de conversie a unei campanii SMS este cu 21% mai mare decât alte tipuri de campanii de marketing.
Dincolo de clasicul SMS text, mai există SMS multimedia, precum și notificări RCS (rich media) care permit conținut media îmbogățit (fotografii, videoclipuri, audio și carusele foto, chatbots).
Iar dacă îți faci griji că mesajele SMS sunt prea scurte, află că unele tipuri de notificări permit și până la 1000 de caractere. Totuși, utilizatorii petrec în medie până la 10 secunde pe o pagină de internet, deci durata atenției consumatorilor este foarte limitată. Cu cât mesajul SMS este mai scurt și concis, cu atât mai bine!
Costurile unei campanii SMS sunt mici. Și asta, printre altele, pentru că nu ai nevoie de programator și nici chiar de copywriter sau designer, căci, de cele mai multe ori, un mesaj simplu cu o reducere atractivă funcționează foarte bine.
Părerea noastră, ce-i drept ușor subiectivă :), este că SMS-ul este adesea canalul cel mai puternic pentru Marketingul de Performanță. Dar, nu ne crede pe noi în mod automat, consultă statisticile!
Toate drumurile duc la Roma!
Uneori, ne prindem urechile în aspecte complicate și ignorăm baza. Toate campaniile vor duce către site-ul web. Dacă nu ai bazele acoperite, campaniile de marketing nu-ți vor aduce rezultatele dorite.
Site-ul tău ar trebui să îndeplinească în mod obligatoriu toate aceste condiții:
- să se afișeze corect pe dispozitivele mobile (smartphone-uri și tablete);
- să se încarce repede;
- produsele să aibă poze clare și atractive;
- produsele să aibă în descriere elementele cheie (ex.: lista ingredientelor în cazul produselor alimentare și cosmetice, detalii despre materiale și mărimi în cazul hainelor);
- testimoniale de la clienți (ideal și video);
- să fie 100% funcțional (fără erori, pagini 404, probleme de hosting).
Mult succes!
Iar când vrei să integrezi Mobile Advertising în strategia ta de Performance Marketing, trimite SMS la 072sendSMS și te vom contacta noi pentru a-ți oferi mai multe informații și pentru a-ți răspunde la întrebări.