1. SMS marketing
  2. »
  3. Blog
  4. »
  5. STRATEGII DE MARKETING – Cele mai bune tehnici și rolul acestora

STRATEGII DE MARKETING – Cele mai bune tehnici și rolul acestora

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...
Timp de citire: 7 minute

Creșterea unei afaceri nu este deloc ușoară, însă nu poate fi încadrată nici la stadiul de misiune imposibilă. În primul rând, trebuie să dispui de o idee originală, care să ia cu asalt piața, după care să țintești o categorie de public și să faci toate demersurile necesare vânzării de produse sau servicii.

Cu toate acestea, trebuie să reții că nu este suficient să pui la dispoziția clienților articole de calitate, ci ai nevoie și de câteva strategii de marketing foarte bine puse la punct, care pot alimenta succesul firmei și obținerea unui profit frumos.

 

CUPRINS

  1. Strategii de marketing – Care este rolul tehnicilor de promovare?
  2. Strategii de marketing – Ce firme pot utiliza instrumentele de marketing?
  3. Strategii de marketing – Top 10 cele mai bune idei de marketing

 

1. Strategii de marketing – Care este rolul tehnicilor de promovare?

Managementul marketingului presupune modul în care o organizație obține cele mai bune oportunități și șanse de pe piață, având în vedere obiectivele și resursele sale. Politicile și strategiile de acest tip pun accentul pe satisfacția clienților ca mijloc de fidelizare și de păstrare a acestora. Prin urmare, este foarte important ca în orice firmă mică, mijlocie sau mare să urmărească de aproape așteptările clienților cu privire la o anumită categorie de produse și să se răspundă pe măsura acestora sau chiar mai mult. 

Rolul principal al tehnicilor de marketing este de a promova la scară largă produsele și serviciile companiei. Acestea au în vedere dezvoltarea conceptului pe piață și recunoașterea mărcii firmei de către clienți. Trebuie să reții faptul că în momentul în care consumatorii prind încredere în brand, amenințările scad, iar acest lucru garantează durabilitate.

Pe lângă acest obiectiv principal, strategiile de promovare sau de marketing a unei firme mai reușesc să atingă următoarele scopuri:

  • Îndeplinirea nevoilor și dorințelor consumatorilor

Serviciile de marketing au capacitatea de a identifica cu ușurință ceea ce își doresc clienții de la un anumit produs sau serviciu, lucru care este extrem de benefic pentru o companie. În acest fel, organizațiile îți pot adapta produselor, astfel încât să mulțumească fiecare client în parte.

  • Creșterea reputației firmei

În momentul în care tot mai mulți clienți devin fani ai produselor pe care le oferi, firma ta se poate bucura de o popularitate ieșită din comun. Doar cu ajutorul comunicării cu clienții și prin intermediul unor metode de marketing foarte bine gândite reușești să scoți afacerea din anonimat.

  • Lărgirea pieței

Tehnicile de marketing folosesc mijloace de comunicare în masă, pentru ca mesajul firmei să ajungă la cât mai mulți oameni. În acest fel, există șanse mari ca publicul companiei să se mărească de la o perioadă la alta, în funcție de calitatea promovării făcute.

  • Creșterea economică

Strategiile de marketing în vânzări provoacă cerere, iar aceasta încurajează procesul de producție și distribuție. Drept urmare, creșterea industrială are ca efect mărirea nivelului veniturilor.

Astfel, tehnicile de marketing joacă un rol esențial în bunul mers al unei firme. Fără o promovare corectă a produselor, succesului unei companii este aproape imposibil de obținut.

 

2. Strategii de marketing – Ce firme pot utiliza instrumentele de marketing?  

Acum că ai aflat cum te pot ajuta strategiile de marketing, de promovare a unui produs, nu-ți rămâne decât să le pui în aplicare așa cum știi mai bine. Indiferent dacă manageriezi o firmă aflată la început de drum sau una cu un background puternic în spate, trebuie să știi că aceste tehnici te pot ajuta în orice etapă a companiei.

Astfel, dacă abia ai deschis o afacere și-ți dorești enorm ca aceasta  să dea roade, trebuie să pui preț pe promovare, deoarece doar aceasta îți poate aduce clienții de care ai nevoie. Investește în publicitate, mai ales în faza incipientă a organizației, pentru ca aceasta să poată fi cunoscută de publicul larg.

În ceea ce privește o firmă deschisă deja de câțiva ani, reține că este esențial să nu renunți la tehnicile de marketing online, mai ales dacă nu-ți dorești ca afacerea să ajungă în insolvență. 

Marketingul reprezintă motorul unei companii, iar fără acesta, ideea, conceptul moare încet, dar sigur. Astfel, în momentul în care ajungi să obții veniturile mult visate și reputația necesară, nu trebuie să oprești compania din dezvoltare, ci este stringent să te ambiționezi ca aceasta să continue să satisfacă tot mai mulți clienți.

Prin urmare, orice firmă are nevoie și poate utiliza la cote maxime instrumentele de marketing eficiente.

3. Strategii de marketing – Top 10 cele mai bune idei de marketing

Toate întreprinderile au nevoie de vizibilitate. Acest lucru poate fi obținut atât în mediul offline, cât și în online. Dacă până acum o perioadă de timp, afacerile se bazau doar pe tehnicile offline, de ceva vreme, strategiile de promovare online au prins putere. Acestea sunt extrem de eficiente, au succes garantat și reușesc să aducă în lumină orice afacere, indiferent de domeniul acesteia de activitate.

În acest sens, te poți orienta atât spre e-mail sau SMS marketing, cât și spre alte strategii de creștere a vânzărilor.

Cele mai folosite și utile canale, tehnici de vânzare și comunicare în marketing sunt:

  • Social media

Rețelele sociale sunt folosite astăzi de aproape toată lumea. Aici pot fi găsite atât imagini și diferite evenimente din viețile oamenilor, cât și mesaje de marketing, concepute în scopul atragerii de clienți. Reține că unele afaceri au fost construite doar cu ajutorul social media.

Aici este foarte important să fii cât mai original, autentic, să reușești să acaperezi atenția oamenilor prin intermediul unor materiale vizuale sau a unor texte foarte bine scrise. Imaginea înseamnă foarte mult pe aceste canale. Astfel, este nevoie să-ți dai silința ca produsele să arate cât mai bine și să creezi un mesaj de impact, astfel încât audiența să dea click spre site-ul tău, fără să stea prea mult pe gânduri.

  • Tutoriale video

Lumea a uitat de televizor și s-a orientat spre Internet, unde lucrurile evoluează în mod constant. Astăzi, nu mai este suficient să creezi o știre bună sau o reclamă inedită, ci trebuie să faci în așa fel încât să aduci clienți prin toate sursele posibile.

Prin urmare, una dintre tehnicile de comunicare în marketing constă în realizarea de tutoriale video, care să stârnească interesul consumatorilor. Trebuie să reții că, în prezent, YouTube reprezintă un altfel de motor de căutare pe lângă cele convenționale, motiv pentru care gândește câteva filmulețe interesante pe care să le încarci pe această platformă. Este stringent să-i înveți pe oameni ceva, deoarece doar așa vei obține vizibilitatea dorită.

  • Blog

Nu toată lumea știe să scrie frumos și captivant, însă dacă nu te pricepi la acest capitol, nu trebuie să-ți faci griji, deoarece există foarte mulți oameni care sunt dispuși să-ți ofere o mână de ajutor. Astfel, în cazul în care afacerea ta nu are un blog, trebuie să-l creezi chiar acum. De ce? Oamenii caută pe internet tot felul de lucruri, de la cele mai banale informații și până la cele care cer documentare masivă. Este dovedit faptul că în momentul în care un om găsește ceea ce îl interesează pe pagina o pagină de blog, revine și altă dată, pentru a acumula date prețioase. 

Astfel, este foarte important ca blogul tău să prezinte idei valoroase, astfel încât să creezi un public fidel. Investește în acest tip de strategie de marketing în servicii, deoarece se află printre cele mai puternice strategii de promovare.

  • Reclame pe rețelele de socializare

Facebook-ul este foarte folosit în ultima vreme de către marile companii, deoarece, foarte probabil, nu există om care să nu mai dețină un cont în această rețea. Cu ajutorul Facebook, poți ajunge foarte ușor la obținerea unei audiențe mari și specifice, în funcție de vârstă, sex, statut social, locație geografică, interese, dar și altele.

Dacă acum ceva timp se realizau reclame pentru televizor, acum lumea s-a schimbat, a evoluat și s-a adaptat noilor vremuri, fapt pentru care publicitatea se desfășoară pe Instagram sau alte rețele de socializate. Profită de acest lucru și cucerește lumea cu ajutorul unor idei nonconformiste de evidențiere a produselor și serviciilor pe care le oferi.

  • Postare regulată

Nu este suficient să creezi o dată pe lună un tutorial video sau o postare amuzantă pe Instagram sau Facebook, ci trebuie să fii constant în postări, pentru a atrage atenția, pentru a ține publicul la curent cu toate informațiile și pentru a construi o relație transparentă cu aceștia.

Este foarte important ca în spatele acestor postări să stea un om specializat pe partea de Social Media, având cunoștințe vaste în domeniu, pentru ca mesajele sau pozele încărcate să aibă impact asupra publicului. Angajează pe cineva care să se ocupe zi de zi de paginile de pe rețelele de socializare și care să răspundă clienților în mod real la întrebări. Acest lucru contează foarte mult și aduce oamenii mai aproape de firmă.

  • Concursuri

Sunt folosite și concursurile în care diferite firme oferă cadou un anumit produs. Acestea au menirea de a aduce numeroși consumatori interesați de produsele oferite de către companie. Astfel, oferă pe gratis o rochie impresionantă, un aparat de fotografiat de ultimă generație sau orice altceva, care știi că ar putea stârni curiozitatea oamenilor, pentru a prinde vizibilitate în rândul acestora.

Chiar dacă tu nu primești nimic palpabil la schimb, nu rotunjești veniturile firmei, ba chiar pierzi banii de pe acel produs, trebuie să știi că o astfel de strategie de marketing îți poate aduce rezultate frumoase în scurt timp. Este dovedit că asemenea concursuri aduc un val imens de clienți pe site, care pot deveni cumpărători înrăiți.

  • SEO (Search Engine Optimization)

SEO poate fi înfricoșător, mai ales atunci când nu știi foarte multe despre acesta. Este recomandat să depui efort să optimizezi în mod corect site-ul, pentru ca afacerea ta să nu mai cunoască nicio limită. Trebuie să înveți să obții rezultate atât pe termen scurt, cât și pe termen lung cu ajutorul unor trucuri care reușesc să afișeze în rezultatele Google chiar site-ul tău pe primele poziții.

În cazul în care nu dispui de timpul necesar pentru a aprofunda acest subiect, caută pe cineva priceput, deoarece este un domeniu destul de vast și complicat, căruia trebuie să îi dedici mult timp, doar pentru a deprinde noțiunile de bază.

  • E-mail marketing

După cum știi deja, dacă îți dorești profituri cu care să te mândrești este stringent să creezi o legătură strânsă cu clienții. Pentru a reuși acest lucru, poți utiliza adresa de e-mail a firmei pentru a transmite tot felul de oferte, promoții și informații prețioase consumatorilor fideli.

Oamenii apreciază atunci când sunt informați din timp cu privire la reducerile din magazin sau cu discount-urile de client fidel pe care firma le pune la dispoziția acestora. Este foarte important să oferi anumite bonusuri consumatorilor care te aleg mereu, pentru că doar în felul acesta poți avea parte de vânzările de care are nevoie compania pentru a funcționa normal.

  • Mesaje de mulțumire 

Este dovedit faptul că SMS-urile reprezintă o strategie foarte bună, mai ales având în vedere faptul că acestea sunt mult mai citite față de e-mail-uri. Prin urmare, de fiecare dată când un client face o comandă, trimite un mesaj text în care să arăți aprecierea companiei față de acesta.

De exemplu, un mesaj din strategia de marketing prin SMS poate arăta în felul acesta:” Vă mulțumim pentru cumpărăturile făcute! Echipa (numele brand-ului) vă stă la dispoziție și data viitoare!”.

  • Promoții

Promoțiile atrag clienții precum un magnet. Orice om care găsește anumite articole la reducere, se orientează spre acel magazin și mai informează câțiva prieteni despre ofertele găsite. Astfel, indiferent dacă afacerea se află la început de drum sau este de câțiva ani pe piață, pune accent pe promoții, deoarece acestea îți pot aduce un val imens de clienți, care pot rămâne fideli timp îndelungat.

Fă-ți curaj și oferă câteva din produsele de pe stoc la jumătate de preț, deoarece nu ai nimic de pierdut, ci doar de câștigat!

În cele din urmă, nu uita că nu doar marketing-ul face o firmă să funcționeze ca la carte, ci și produsele și serviciile pe care le comercializezi. Este stringent ca acestea să fie de calitate superioară, să nu dezamăgească consumatorii și să îndeplinească nevoile și dorințele acestora, pentru ca aceștia să revină de fiecare dată la magazinul pe care îl deții și îl manageriezi cu atât de mult drag.

Sursa foto: Unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *