1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. STRATEGII DE MARKETING – Cele mai bune tehnici și rolul acestora

STRATEGII DE MARKETING – Cele mai bune tehnici și rolul acestora

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (7 voturi, medie: 3,14 din 5)
Încarc...
Timp de citire: 9 minute

Creșterea unei afaceri nu este deloc ușoară, însă nu poate fi încadrată nici la stadiul de misiune imposibilă. Nu este suficient să pui la dispoziția clienților produse sau servicii de calitate, ci ai nevoie și de o strategie de marketing bine pusă la punct și de tehnici de promovare adecvate, care să alimenteze succesul firmei.

  

Strategii de marketing – Care este rolul tehnicilor de promovare?

Managementul marketingului presupune modul în care o companie obține cele mai bune oportunități și șanse pe piață, având în vedere obiectivele și resursele sale. Rolul principal al tehnicilor de marketing este de a promova la scară largă produsele și serviciile companiei. Acestea au în vedere dezvoltarea conceptului pe piață și recunoașterea brandului de către clienți. În momentul în care consumatorii prind încredere în brand, amenințările scad, iar acest lucru garantează durabilitate și profit.

Pe lângă acest obiectiv principal, strategiile de promovare sau de marketing mai au următoarele scopuri: identificarea și îndeplinirea nevoilor și dorințelor consumatorilor, cu scopul de a adapta sau îmbunătăți produsele și serviciile; lărgirea pieței prin mijloace de comunicare în masă.

Marketingul reprezintă motorul unei companii. Fără acesta, ideea, conceptul moare încet, dar sigur. Astfel, în momentul în care ajungi să obții veniturile mult visate și reputația necesară, nu trebuie să oprești compania din dezvoltare, ci este stringent să te ambiționezi ca aceasta să continue să satisfacă tot mai mulți clienți. Prin urmare, orice firmă are nevoie de strategii de promovare și tehnici de marketing eficiente.

Tehnici de marketing Online și Offline pentru strategia de marketing

Canale de marketing online/ digitale:

  • Social Media (Facebook, Instagram, Youtube, Tik Tok, Linkedin, Influencer Marketing);
  • SEO (optimizarea site-ului companiei pentru a urca cât mai sus în clasamentul rezultatelor neplătite de pe Google);
  • Google Ads (reclame plătite în motorul de căutare Google sau pe diverse site-uri și aplicații partenere Google);
  • Content Marketing sau Inbound Marketing (ideal pentru afaceri nișate și pentru inovații).
  • SMS Marketing (notificări trimise în masă prin SMS – mesaje text clasice și mesaje rich media interactive).

Canale de marketing offline:

  • pliante și flyere;
  • publicitate stradală (afișe, panouri);
  • distribuirea de mostre;
  • evenimente, prezentări;
  • TV, radio, presa scrisă.

Cele două tipuri de strategii de marketing, online și offline, pot fi și ar fi ideal să fie conectate. Evident, cea mai simplă îmbinare constă în menționarea site-ului companiei și paginilor Social Media pe afișe, mostre și chiar pe eticheta produselor. 

Având în vedere că toată lumea are telefonul mobil la îndemână și că 54% până la 89% dintre clienți ar prefera să comunice cu brandurile prin SMS, poți conecta cu succes marketingul tradițional cu Mobile Marketingul. De exemplu, poți atrage atenția potențialilor clienți îmbinând flyerele cu Marketingul prin SMS. Include pe flyere un număr de telefon scurt, de tipul 17XX sau 18XX, la care cei interesați se pot abona pentru a primi informații despre noile sortimente sau noile oferte. Vei putea apoi trimite SMS-uri multimedia cu imagini, emoji, butoane interactive, linkuri scurte către site și texte de până la 1000 de caractere (vezi serviciul RCS Business). Dar, nu uita că utilizatorii petrec în medie până la 10 secunde pe o pagină de internet. Prin urmare, cu cât mesajul este mai scurt și concis, cu atât mai bine

De asemenea, poți organiza concursuri prin SMS. Participanții trimit un cod prin SMS, cod anunțat la radio/TV sau aflat pe ambalajul produsului, la un număr scurt. De îndată ce participanții trimit codul prin SMS, primesc un mesaj automat de confirmare a înscrierii în concurs. În acest mod îți construiești și o bază de abonați prin SMS.

Prețul unei campanii SMS este mic; de exemplu, 20 euro +tva pentru 500 SMS-uri, 190 euro +tva pentru 5000 de SMS-uri clasice. Iar ROI-ul excelent!

Tehnici Esențiale pentru Strategia de Marketing Digital

Toate strategiile de marketing de succes au un lucru în comun: cunoașterea publicului. În cele ce urmează, îți vom prezenta mai în detaliu cele mai folosite și utile canale, tehnici de vânzare și comunicare în marketing, și îți recomandăm să începi cu cele preferate de potențialii tăi clienți.

Social Media

Rețelele sociale sunt folosite astăzi de aproape toată lumea. Unele afaceri au fost construite doar cu ajutorul social media și tehnici de marketing inteligente.

Aici este foarte important să fii cât mai original, autentic, să reușești să acaperezi atenția oamenilor prin intermediul unor materiale vizuale sau a unor texte foarte bine scrise. Imaginea înseamnă foarte mult pe aceste canale. Astfel, este nevoie să-ți dai silința ca produsele să arate cât mai bine și să creezi un mesaj de impact, astfel încât audiența să dea click spre site-ul tău, fără să stea prea mult pe gânduri.

Bine de știut: 

  • Mai ales dacă ești la început de drum, dar nu numai, e important să ai o activitate constantă pe rețelele de socializare. Și să răspunzi cât mai repede la solicitările clienților. Milenialii (generația născută între anii 1981-1996), dar și generația Z (1997 – 2012) preferă să comunice prin aplicații Chat decât să sune sau să trimită un e-mail. Whatsapp și Facebook Messenger sunt o resursă în mare parte neexploatată de companii.  
  • Întrucât, reach-ul organic pe Facebook a scăzut foarte mult în ultimii ani, o promovare de succes pe acest canal constă în apelarea frecventă la reclame plătite sau postări sponsorizate pe Facebook. Cu ajutorul Facebook, poți ajunge foarte ușor la obținerea unei audiențe mari și specifice, în funcție de vârstă, sex, statut social, locație geografică, interese, dar și altele.
  • Conținutul vizual, audio și de scurtă durată este foarte atractiv pentru generația Z (cei născuți între anii 1997 și 2012). Instagram, Tik Tok și Youtube sunt platformele preferate de Zoomeri. E important de știut și că aceștia accesează, de regulă, rețelele sociale de pe smartphone, astfel că e important să-ți optimizezi site-ul și contentul pentru dispozitivele mobile.

Video Marketing (Conținut Video)

Lumea a uitat de televizor și s-a orientat spre Internet, unde lucrurile evoluează în mod constant. Astăzi, nu mai este suficient să creezi o știre bună sau o reclamă inedită, ci trebuie să faci în așa fel încât să aduci clienți prin toate sursele posibile.

Prin urmare, una dintre tehnicile de comunicare în marketing constă în realizarea de tutoriale video sau live-uri, care să stârnească interesul consumatorilor. Trebuie să reții că, în prezent, YouTube reprezintă principalul motor de căutare pentru conținutul video. Este stringent să-i înveți pe oameni ceva, să le prezinți beneficiile produsului sau serviciului pentru a obține vizibilitatea dorită. De asemenea, Tik Tok este un canal care a prins mare avânt în ultimii ani (peste 6 milioane de utilizatori cu vârsta de > 18 ani).

Bine de știut: 

  • Nu este suficient să creezi o dată pe lună un tutorial video sau o postare video utilă sau amuzantă pe Instagram, Facebook, TikTok sau Youtube, ci trebuie să fii constant, pentru a atrage atenția, pentru a ține publicul la curent cu toate informațiile și pentru a construi o relație transparentă și de încredere cu aceștia.
  • Sunt folosite des concursurile prin care se oferă cadou un anumit produs. Această metodă de promovare are menirea de a aduce numeroși consumatori interesați de produsele oferite de către companie. Astfel, oferă pe gratis o rochie impresionantă, un aparat de fotografiat de ultimă generație sau orice altceva ar putea stârni curiozitatea oamenilor, pentru a prinde vizibilitate. O astfel de strategie de marketing îți poate aduce rezultate frumoase în scurt timp. Este dovedit că asemenea concursuri aduc un val imens de potențiali clienți pe site, care pot deveni cumpărători fideli.

Inbound Marketing

Nu toată lumea știe să scrie frumos și captivant, însă dacă nu te pricepi la acest capitol, nu trebuie să-ți faci griji, deoarece există foarte mulți oameni care sunt dispuși să-ți ofere o mână de ajutor. Astfel, în cazul în care afacerea ta nu are un blog sau o platformă educațională, ar trebui să începi chiar acum. De ce? Oamenii caută pe internet tot felul de lucruri, de la cele mai banale informații și până la cele care cer documentare masivă. O parte din acest trafic poate fi redirecționat către vânzarea de produse și servicii.  Astfel, este foarte important să prezinți idei valoroase, utile, de actualitate, astfel încât să creezi un public fidel sau să convertești cât mai mult.

Bine de știut

  • Să creezi conținut relevant, persuasiv, amuzant, interesant, “share-uibil” e time consuming și costa. Doar un singur articol de acest tip costă începând de la 300-500 lei. Cu acești bani poți, de exemplu, să trimiți 1000-1500 de SMS-uri comerciale către baza de clienți și să convertești până la 45%, mai ales dacă incluzi o promoție sau o reducere. Într-adevăr, pe de altă parte, conținutul evergreen îți aduce leaduri pe termen lung. Dar linia trebuie trasă la vânzări și, mai ales, la ROI. În unele domenii de activitate, articolele evergreen pot fi rentabile (cele nisate, inovative), în altele nu. Mai rentabil, pe termen lung, poate fi să îți construiești o bază de abonați (prin SMS, e-mail). 

Google Ads 

Anunțurile sponsorizate pe Google – tip text, imagine, video – îți aduc rezultate imediat. Anunțul se afișează atunci când utilizatorii caută ceea ce oferi. Prin campanii Google Ads, crești numărul vânzărilor online, rezervărilor sau abonaților directionând utilizatorii către site; obții mai multe apeluri telefonice; atragi mai multe vizite în locațiile fizice.

Dezavantajul este că, odată ce nu mai plătești, mai toată vizibilitatea obținută dispare. Pentru rezultate optime, trebuie să investești constant.

Prezența pe Google rămâne cea mai importantă pentru majoritatea afacerilor. Astfel, dacă ești la început de drum, Google Ads va face parte obligatoriu din strategia de marketing

Bine de știut:

  • Îți recomandăm să investești în paralel și în SEO, tehnica de marketing online prin care vei obține poziții durabile în clasamentul organic al motorului de căutare. Spre deosebire de Google Ads, unde anunțurile dispar când se termină banii, în SEO rezultatele obținute se mențin chiar și ani de zile fără intervenții suplimentare.

SEO (Search Engine Optimization)

SEO poate fi înfricoșător, din cauza gradului mai ridicat de incertitudine față de Google Ads sau Facebook Ads. În SEO, rezultatele optime se obțin în timp – în cel puțin 3-5 luni, pentru domenii de activitate cu o concurență online mică și medie. Avantajul e că odată ce ai obținut rezultatele dorite, acestea se mențin ani de zile fără intervenții suplimentare.

Bine de știut:

  • O afacere de succes și durabilă are nevoie atât de rezultate pe termen scurt, cât și pe termen lung. Prin urmare, ideal ar fi să îmbini mai multe tehnici de marketing: Google Ads, Facebook Ads, SMS Marketing, Chat Marketing. 

E-mail Marketing

Oamenii apreciază atunci când sunt informați din timp cu privire la reducerile din magazin sau cu discount-urile de client fidel pe care firma le pune la dispoziția acestora. Este foarte important să oferi anumite bonusuri consumatorilor care te aleg mereu, pentru că doar în felul acesta poți avea parte de vânzările de care are nevoie compania pentru a funcționa normal.

Bine de știut:

  • E-mail marketingul rămâne o tehnică de marketing de bază și cu rezultate satisfăcătoare atunci când este implementată corect. Însă, Marketingul prin SMS este și mai eficient. SMS-urile au o rată de deschidere de 99% și doar 1% spam; în contrast, e-mailul are o rată de deschidere de 20% și 49,7% spam. Există o rată de răspuns de 45% pentru mesajele SMS 2 way, comparativ cu doar 8% pentru e-mail. Interacțiunea este, de asemenea, mult mai mare, cu o rată de click pe linkuri de 36% pentru SMS și doar 3,4% pentru e-mail.

Marketing prin Bulk SMS

Unele canale de digital marketing sunt mult mai promovate decât altele. Toată lumea a auzit de Google Ads, Facebook Ads, E-mail Marketing, SEO….Sunt aceste canale eficiente? Cu siguranță! Dar concurența online este foarte mare pe Google și pe Rețelele Sociale. Iar căsuțele de e-mail sunt atât de pline, încât s-ar putea să-ți pierzi vocea în mulțime. În schimb, ori de câte ori primești un SMS, care este reacția ta? Cel mai probabil, verifici imediat să vezi cine ți-a scris, nu? Prin urmare, nu ezita să incluzi în strategia ta și Marketingul prin SMS. Prin campanii Bulk SMS, trimiți mesaje online, de pe calculator, simplu și rapid, către mii sau milioane de clienți, simultan, din doar câteva clickuri. Toate acestea, accesând și folosind gratuit platforma noastră (plătești doar creditele pentru SMS-uri).

Think with Google au efectuat anul trecut o serie de experimente cu 31.000 de cumpărători reali, simulând 310.000 de scenarii de cumpărare. Au descoperit că factorii eficienți de persuasiune și conversie sunt câțiva la număr: gratuitățile (reduceri, promoții), dovezile sociale (review-uri, testimoniale), euristica categoriilor (utilizatorii iau o decizie pe baza a maximum 2-3 informații esențiale). Promoțiile, reducerile, mai ales, atrag clienții precum un magnet. Orice consumator care găsește anumite articole la reducere, se orientează spre acel magazin și mai informează câțiva prieteni despre ofertele găsite. Astfel, indiferent dacă afacerea se află la început de drum sau este de câțiva ani pe piață, pune accent pe promoții, deoarece acestea îți pot aduce un val imens de clienți, care pot rămâne fideli timp îndelungat.

Poți include principalii factori de conversie (gratuități, dovezi sociale, category bias) și într-un text de 160 de caractere! Adică într-un SMS clasic! Iată câteva exemple:

Hey Ramona, ghetele Winter, cele mai călduroase și confortabile, conform recenziilor, sunt acum la preț redus cu 50%! [Short Url]

Cyber Monday se încheie la ora 23:00! Cumpără cu 35% discount unul dintre cele mai populare laptopuri de gaming: [Short Url]

Hey, Alina, nu pleca fără să finalizezi comanda. Mai sunt 4 produse în stoc. Livrare și Retur Gratuite. Profită acum: [Short Url]

 (Mai multe exemple aici)

Campaniile Bulk SMS (SMS-uri trimise în masă) au o performanță de 6-7 ori mai bună ca e-mailul. Rezultatele se obțin rapid și cu o investiție financiară foarte mică (0,20-0,23 lei /SMS). Iar rata de conversie a unei campanii SMS este cu până la 200% mai mare decât alte tipuri de campanii de marketing digital.

O nouă perspectivă – Ecosistemul de Marketing

În ultimii ani, nu mai vorbim doar de strategii și de tehnici de marketing, ci de un Ecosistem de Marketing, care include 5 elemente cheie ce funcționează împreună, dinamic: 

  1. Clienți Ce le captează atenția? Ce își doresc? Pe ce pun preț? Ce dispozitive folosesc? Ce canale Social Media utilizează? Concentrarea departamentului de marketing trebuie redirecționată de la conținut către client.
  2. Context Cunoașterea și înțelegerea comportamentului clientului în orice moment al relației.
  3. Conținut Mesajele amuzante, interactive, articolele cu adevărat informative, persuasive, livrate la momentul potrivit, persoanei potrivite, este noul “content marketing”.
  4. Preț Reacțiile generate de preț sunt diferite în funcție de caracteristicile clienților și de produs. De exemplu, anumite categorii de produse sau servicii cu un preț prea mic pot fi percepute ca inferioare calitativ.
  5. Comunitate – Cheia succesului unei strategii de marketing: să identifici locurile frecventate de publicul țintă și să-ți creezi vizibilitate pentru brand sau să creezi o comunitate în jurul brandului (ex. campanii cu influenceri nișați pe domeniul tău de activitate, huburi fizice sau online de învățare și dezvoltare pe anumite paliere relevante pentru business-ul tău).

  În cele din urmă, nu uita că nu doar strategia de marketing și tehnicile de promovare fac ca o firmă să funcționeze ca la carte, ci și produsele și serviciile pe care le comercializezi. Este stringent ca acestea să fie de calitate superioară, să îndeplinească nevoile și dorințele consumatorilor, pentru ca aceștia să revină de fiecare dată. De asemenea, reține că de departamentul Customer Service depinde foarte mult loialitatea clienților față de brandul tău.   

Sursa foto: Unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *