1. SMS marketing
  2. »
  3. Blog
  4. »
  5. Psihologia SMS Marketing-ului

Psihologia SMS Marketing-ului

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...
Timp de citire: 4 minute

Combinația puternică care face ca SMS unul dintre cele mai fiabile canale

Mesajele SMS nu mai sunt la fel de populare ca un canal P2P. Utilizăm Facebook Messenger, WhatsApp, Viber sau alte platforme OTT pentru interacțiunea zilnică, iar SMS-urile au devenit, pentru mulți dintre noi, un instrument pe care companiile îl folosesc pentru a comunica cu consumatorii. Prin urmare, primim mai puține mesaje și atunci când le primim, este mai mult o ocazie. Astfel, sentimentul de satisfacție este mai mare și crește și viteza cu care deschidem SMS-ul. Aceasta este o combinație puternică.

„Dopamina ne face curioși. Deoarece mesajele text sunt de obicei asociate cu recompense, nu putem rezista deschiderii unui SMS „

Dopamina ne determină comportamentul și ne face să căutăm în mod activ satisfacția. În esență, dopamina este motorul comportamentului de dependență. Neurotransmițătorul care ne recompensează cu satisfacție este un opioid și funcționează alături de dopamină. Odată satisfacția atinsă, nu o mai căutăm. În plus, dopamina ne face curioși. Deoarece mesajele text sunt de obicei asociate cu recompense, nu putem rezista deschiderii unui SMS. Prin urmare, marketingul prin SMS este atât de eficient.

Marketerii care reușesc să genereze curiozitate sau să tragă șirurile emoționale ale dorinței pot obține, prin urmare, un avantaj semnificativ pe platformele de marketing mobil. Deci, când luați în considerare natura dependenței și eliberarea dopaminei de deschidere a unui SMS, nu este greu de văzut de ce rata de deschidere este la fel de mare ca și ea.

„Există ceva incredibil de puternic la SMS-uri atunci când 69% dintre utilizatori susțin că au nevoie de el sau nu ar putea trăi fără el”.

Există ceva incredibil de puternic la SMS-uri atunci când 69% dintre utilizatori susțin că au nevoie de el sau nu ar putea trăi fără el. Deși poate evolua pentru a încorpora noi caracteristici și a oferi noi servicii, oamenii sunt clar atașați de mesaje text. Acest lucru se datorează în principal ușurinței sale de utilizare și faptului că poate ajunge la oricine, pe orice telefon. Oamenii au tendința de a-și verifica instantaneu mesajele text, ceea ce nu se întâmplă neapărat cu alte servicii.

Suntem în stadiul în care mulți utilizatori finali și companii încearcă diferite platforme de mesagerie. De fapt, mesageria text este acum integrată în multe aplicații pentru a permite funcționalitatea, cum ar fi notificările, care adaugă o nouă dimensiune comunicării cu utilizatorii.

Cum poți obține un răspuns emoțional puternic? Adevărul este că, deși avem tendința să credem că luăm decizii raționale și conduse de un proces de gândire, cel mai adesea, ne bazăm pe sistemul nostru 1 (emoțional, instinctiv și rapid) pentru a lua majoritatea deciziilor noastre precum și alimentarea informațiilor în sistemul 2 (rațional, analitic și lent) pentru deciziile cu care ne luăm timpul.

Emoțiile ne conduc acțiunile, așa că marketingul prin SMS încearcă să obțină – un răspuns emoțional, nu un mesaj rezonant. Pe scurt, utilizați SMS pentru a determina efectul dopaminei.

Marketingul prin SMS este despre răspunsuri emoționale. Tachinarea cu informațiile este unul dintre cele mai puternice declanșatoare. Nevoia de satisfacție instantanee face din SMS un instrument excelent de marketing. Emoțiile ne conduc acțiunile, așa că marketingul prin SMS încearcă să obțină – un răspuns emoțional, nu un mesaj rezonant.

Deoarece curiozitatea declanșează dopamina, tachinarea consumatorilor cu informații despre care doresc să afle mai multe este recunoscută ca fiind una dintre cele mai puternice declanșatoare din marketing. Prin urmare, utilizarea SMS-urilor ca piatră de temelie pentru a conduce clienții către o pagină de destinație este atât de eficientă.

Mai mult, așa cum am discutat anterior, SMS-urile sunt instantanee. Aproximativ 90% din mesajele text sunt deschise în primele trei minute. Și această nevoie de satisfacție instantanee face din SMS un canal de marketing popular și acceptabil.

Ne-am săturat de reclame. Vrem informații.

Bombardarea clienților cu oferte promoționale generice lipsite de atracție și lipsite de dopamină destul de rapid la pierdere.

Trimiterea de memento-uri clienților despre programări, evenimente viitoare și știri despre marca dvs. este apreciată mai mult de clienți decât de anunțurile de vânzare. Creați mesaje de mare valoare și îmbunătățiți legăturile emoționale cu clienții, creând în final loialitate.

Este important să înțelegeți convingerile și valorile emoționale ale clienților dvs. pentru a profita la maximum de campaniile dvs. de marketing prin SMS.

Textul poate fi utilizat în mod eficient în numeroase moduri, deci fii flexibil cu strategia ta și profită de versatilitatea psihologică oferită de SMS-uri.

Valoarea și puterea obiceiurilor

Suntem, poate, mai presus de orice, creaturi ale obiceiurilor, deoarece obiceiurile sunt incredibil de eficiente: nu trebuie să ne gândim pentru a realiza ceva atunci când a devenit obișnuit. Obiceiurile se întâmplă atunci când găsim o sarcină pe care o putem repeta și obținem un anumit grad de recompensă. Unele cercetări au sugerat că natura imprevizibilă a recompensei – uneori nu beneficiem, alteori o facem – creează obiceiuri mai puternice. Un exemplu bun în acest sens este frecvența cu care oamenii verifică e-mailurile: multe nu sunt satisfăcătoare, dar ocazional primim ceva care ne face să ne simțim extraordinar. Specialiștii în marketing ar trebui să experimenteze diferite niveluri de recompensă, mai degrabă decât să își păstreze marketingul la un nivel constant nivel psihologic.

Când mintea ia decizii, se ocupă în primul rând de cunoscut, fenomene pe care le-a observat deja. Rareori consideră necunoscutele, fenomene pe care le știe relevante, dar despre care nu are informații. În cele din urmă, pare indiferent de posibilitatea necunoscutelor.

Puncte cheie în construirea unui mesaj

Mesajul trebuie să provoace emoție

Partajați informații, nu oferte

Construiti obiceiuri pe baza obiceiurilor existente

Respectați conceptele cunoscute care se potrivesc cu marca

Gândiți-vă la valoarea pe termen lung a clientului vs numerar rapid.

Ti-am starnit curiozitatea ?

Hai să vorbim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *