
Strategie de supraviețuire în Pandemie pentru Serviciile Alimentare: SMS Marketing
Pandemia COVID 19 a afectat întreaga lume și a produs multe schimbări în viața oamenilor de zi cu zi și în lumea business. Unele afaceri au fost afectate de pandemie, altele au înflorit. Mai mult ca oricând, am conștientizat cât de important este să ai o prezență online și o bază cu datele de contact ale clienților.
Cantinele, fast-food-urile, restaurantele, pizzeriile, care se bazau pe amplasarea fizică strategică, au putut ține legătura cu clienții lor prin intermediul website-ului, prin Facebook, E-mail sau prin SMS.
Industria serviciilor alimentare /food delivery s-a concentrat în acest an pe:
- ridicarea personală a comenzii (take away): clientul cumpără online și merge la locație pentru a-și ridica comanda.
- livrarea la domiciliu: clientul comandă online sau la telefon produsele dorite și le primește acasă.
Unele afaceri au fost luate total prin surprindere de pandemie, neavând deloc o prezență online, dar au avut totuși la dispoziție o bază de date cu numerele de telefon ale clienților care au comandat în trecut.
Un SMS trimis în bulk către baza de date, pentru a anunță clienții că afacerea s-a reorientat pe livrarea mâncării la domiciliu și pentru a-i îndemna să țină legătura pe Facebook, a făcut diferența între faliment și supraviețuire pentru unele afaceri.
Un poster cu mesajul “trimite prin sms cuvântul X la 1234 și noi te ținem la curent cu ofertele noastre”, plasat în vitrina locației închise, a făcut diferență între faliment și supraviețuire pentru unele afaceri.
Cuprins
De ce este marketingul prin SMS esențial pentru Industria Serviciilor Alimentare
Activitatea de livrare a mâncării și alimentelor la domiciliul clienților era deja pe un trend ascendent și a crescut și mai mult odată cu pandemia.
Marketingul prin SMS este, fără îndoială, o strategie obligatorie pentru orice afacere în zona food delivery, deoarece avantajele pe care le oferă sunt incontestabile.
Este evident că orice antreprenor își dorește conexiuni mai bune și mai extinse. Pentru a construi relații puternice, folosirea SMS-ului și a marketingului prin SMS vine cu multiple avantaje: livrare imediată, citire rapidă a mesajelor, comunicare fluentă, rentabilitate.
SMS-urile sunt o modalitate excelentă de a comunica, deoarece 99% dintre mesajele SMS sunt deschise, iar aproximativ 90% sunt citite în primele 3 minute de la primire. În schimb, postările pe Facebook ajung la 3-5% dintre fani, iar E-mail-urile ajung adesea în spam sau sunt citite cu întârziere.
Știai că telefonul mobil este verificat de până la 200 de ori într-o zi? Ne uităm să vedem cât e ceasul, verificăm paginile de Facebook și Instagram, trimitem un mesaj prin SMS sau WhatsApp, consultăm vremea și știrile, facem poze. Ești conștient că nu există alt canal de brand awareness mai eficient ca SMS-ul?!
Comunicarea bidirecțională este rapidă și fluentă, neîntreruptă. Clientul poate fi informat despre fiecare etapă a livrării, aspect care denotă profesionalism din partea ta. Clientul poate oferi feedback instant, ceea ce îți permite să iei masuri pentru a nu-l pierde, în cazul în care este nemulțumit de timpul de livrare sau de conținutul comenzii.
Îți poți fideliza clienții informându-i despre noile sortimente sau noile oferte. Uită de pliante! Trimite un SMS multimedia! Poți include și imagini sau emoji. Iar dacă îți faci griji că mesajele SMS sunt prea scurte, află că unele tipuri de notificări permit și până la 1000 de caractere. În plus, nu uita că utilizatorii petrec în medie până la 10 secunde pe o pagină de internet. Cu cât mesajul este mai scurt și concis, cu atât mai bine!
Cum începi?
Există mai multe tipuri de campanii SMS. În funcție de specificul afacerii tale și de caracteristicile și mărimea bazei de date, SendSMS îți poate recomanda mai multe opțiuni.
Dacă ai un magazin online, îți propunem pluginuri SMS e-commerce compatibile cu platforma utilizată, prin care poți trimite în masă sau individual notificări privind livrarea, alerte privind stocul, informații despre oferte.
Dacă vrei să integrezi marketingul prin SMS în strategia de marketing tradițional (TV, radio, print), venim cu soluții pentru fiecare pas din funnelul stabilit. De exemplu, poți utiliza notificarile SMS RCS, un nou canal de mesagerie, atrăgător vizual și interactiv, care oferă funcționalități multimedia (foto, video, audio, locații) și experiențe interactive clienților.
Dacă nu ai o bază de date cu numere de telefon, află că, în parteneriat cu Vodafone și Orange România, SendSMS poate realiza şi transmite campanii de mobile marketing către baza de date de clienţi a operatorilor GSM, segmentată şi filtrată după criteriile specificate de tine. Segmentarea poate fi realizată pe bază de gen, localitate, venit lunar, tip de telefon. Află mai multe informații aici.
072sendSMS
Trimite SMS la 0727 363 767 si noi te vom contacta.