1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. Cum se poate anula portarea unui numar de telefon? Ancom
numere de telefon portate

Cum se poate anula portarea unui numar de telefon? Ancom

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Încarc...
Timp de citire: 2 minute

Portabilitatea le permite utilizatorilor de servicii de telefonie sa-si pastreze numarul de telefon atunci cand schimba furnizorul pentru a beneficia de cele mai bune oferte de pe piata. Totusi, exista situatii in care utilizatorii se razgandesc, de exemplu, cand primesc o oferta mai buna de la furnizorul actual. ANCOM reaminteste ca anularea portarii este posibila in anumite conditii si termene.

Conditii pentru anularea portarii

  • Cererea de anulare a portarii trebuie depusa la operatorul unde a fost solicitata portarea (furnizorul acceptor). Daca solicitarea de portare a fost depusa prin mijloace de comunicare la distanta, cererea de anulare poate fi transmisa furnizorului acceptor intr-un mod similar. Formularul tip pentru cererea de anulare a portarii poate fi obtinut de aici sau direct de la furnizorul acceptor.
  • Cererea de anulare trebuie depusa cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de momentul (ziua si ora) convenit impreuna cu furnizorul acceptor pentru realizarea portarii. Neincadrarea in acest termen conduce, de regula, la procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat. Atat pentru calcularea termenului de portare, cat si a celui de anulare a portarii se iau in considerare doar zilele lucratoare.
  • Dupa primirea cererii de anulare, furnizorul are obligatia de a confirma primirea si procesarea acesteia. Este foarte important ca utilizatorii sa solicite si sa pastreze o dovada a depunerii la furnizor a cererii de anulare a portarii.
  • In cazul in care contractul incheiat cu furnizorul acceptor presupune si achizitia unui terminal, este important ca utilizatorii sa verifice clauzele contractuale referitoare la acesta. Anularea portarii nu anuleaza si costurile aferente terminalelor.

Atentie! ANCOM nu este in masura sa dispuna anularea unui proces de portare. Demersul poate fi realizat doar de partile implicate in acest proces: furnizor acceptor si utilizator.

Ce, cum si unde reclami

In cazul problemelor intampinate pe parcursul procesului de anulare a portarii, utilizatorii trebuie sa se adreseze, in primul rand, furnizorului acceptor, in reteaua caruia au intentionat sa-si porteze numerele.

Daca cererile de anulare a portarii nu sunt solutionate sau clarificate de furnizorul acceptor, utilizatorii se pot adresa ANCOM. Pentru a veni in sprijinul acestora si pentru a facilita un raspuns prompt, Autoritatea a pus la dispozitie un formular dedicat reclamatiilor privind anularea portarii. Pentru ca sesizarea transmisa ANCOM sa poata fi analizata, utilizatorii trebuie sa prezinte dovada contactarii furnizorului acceptor si a depunerii cererii de anulare a portarii.

Mai multe informatii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, precum si sfaturi pentru a evita problemele care pot interveni pe parcursul procesului de portare sunt disponibile la www.portabilitate.ro!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *