1. SMS marketing
  2. »
  3. Noutăţi
  4. »
  5. Strategii de Marketing Digital B2C pe care să pariezi în 2024
strategii digital marketing

Strategii de Marketing Digital B2C pe care să pariezi în 2024

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Încarc...
Timp de citire: 5 minute

Peisajul marketingului digital se schimbă constant…și este important să ții pasul. Un exemplu notabil este creșterea uimitoare a inteligenței artificiale (AI), care continuă să aibă impact semnificativ asupra tuturor domeniilor de marketing în 2024. Cu ajutorul AI, poți câștiga timp prețios și poți crea conținut text, audio și video care să capteze atenția potențialilor clienți și, astfel, să crești vânzările.

Câteva Strategii esențiale de Marketing Digital B2C care-ți vor deschide calea pentru succes în 2024:

Marketingul omnichannel.

În 2024, este esențial să ajungi la clienți prin mai multe canale digitale. Marketingul omnichannel integrează perfect diverse platforme și canale, oferind o experiență consecventă și personalizată pe site-uri web, rețele sociale, e-mail, aplicații mobile și canale offline.

Poți folosi CRM-uri care integrează zeci de aplicații într-o singură interfață user-friendly,  prin care generezi vânzări interacționând automat cu clienții și potențialii clienți via SMS marketing, Email Marketing, HelpDesk, Social Media Marketing. Toate task-urile de rutină, consumatoare de timp și energie, sunt preluate de CRM, iar tu te poți concentra pe partea creativă, inovativă a afacerii tale! Un astfel de exemplu este Zoho CRM.

Automatizarea Notificărilor este extrem de importantă pentru afacerile în continuă ascensiune. Este esențial să-ți optimizezi timpul, productivitatea și performanța echipei, rezultatele (fidelizare clienți, creștere vânzări) și, nu în ultimul rând, bugetul. 

Îți recomandăm să automatizezi atât notificările către clienți, cât și către echipa care se ocupă de afacerea ta. Imaginează-ți cum ar fi ca atunci când o comandă e aprobată sau un coș de cumpărături este abandonat, clienții să primească automat SMS-uri personalizate. Sau când traficul site-ului scade sub un anumit nivel, echipa ta de marketing să primească o notificare prin SMS.

Una dintre platformele cu care poți face astfel de automatizări, dar și multe altele, este Integrately. Ai acces la peste milioane de automatizări de-a gata, pentru 900+ aplicații: platforme e-commerce, aplicații de e-mail, platforme de project management, ChatBots, rețele Social Media, calendare digitale, CRM-uri vânzări, pluginuri pentru formulare online, platforme pentru videoconferințe, module SMS… Automatizezi fluxurile fără să programezi!  

Profită de avantajele inteligenței artificiale (AI)!

Chat GPT, Gemini de la Google sau Copilot (Microsoft) sunt chatbots care te ajută să economisești mult timp. Îți oferă alternative pentru meta tag-uri sau pentru titluri de articole. Îți reformulează sau sintetizează textele pentru site. Îți furnizează conținut pentru paginile produselor, pentru articole de blog, reclame în Social Media.

Există și instrumente AI generative pentru imagini, precum Midjourney sau instrumente AI prin care poți crea clipuri video pe baza comenzilor text sau video storyboards, precum Pictory.

Prioritizează conținutul video!

Consumul de conținut video este în creștere, ceea ce îl face un element crucial al oricărei strategii de marketing digital. Creează videoclipuri captivante care educă, distrează sau inspiră publicul țintă!

Videoclipul scurt este tipul de conținut cu cea mai rapidă creștere pe YouTube, TikTok, Instagram, Facebook.

E o provocare să creezi conținut captivant în formă scurtă, dar există și o cantitate tot mai mare de resurse care să te ajute, inclusiv lista de anunțuri de Top de pe TikTok, care evidențiază conținutul de marcă cu cele mai bune performanțe la un moment dat.

Explorează potențialul mesajelor private!

O tendință-cheie din ultimii ani a fost trecerea de la postări și reclame publice în favoarea partajării private în grupuri pe FB, Whatsapp, în Facebook Messenger, DM-uri pe Instagram, mesaje SMS comerciale, mesaje comerciale prin Whatsapp Business sau mesaje comerciale prin mesageria preinstalata pe android (Google RCS Business Messaging).

Este o tendință practicată de utilizatori în scopuri personale, dar și de afacerile B2C pentru a ține legătura cu clienții și cu comunitățile lor.

Cum spuneam și într-un alt articol, cheia succesului unei strategii de marketing constă și în a identifica “locurile” frecventate de publicul țintă și a-ți crea o comunitate în jurul brandului (ex. huburi/grupuri online de învățare și dezvoltare pe anumite paliere relevante pentru business-ul tău).

Afacerile care mizează pe SMS Marketing dispun de un avantaj imens: acces direct la atenția clienților și o comunicare personală privată. Poți trimite mesajul tău către mii sau sute de mii de clienți simultan, din doar câteva clickuri. Prin Bulk SMS, comunici ușor, rapid și ieftin cu clienții. 

Sectorul B2C este obișnuit cu notificările prin SMS privind comenzile, dar încă nu profită la maxim de puterea marketingului prin SMS. Prin urmare, în 2024 poți fi cu câțiva pași înaintea concurenței, integrând abonarea prin SMS. Creează o comunitate VIP care să primească oferte exclusive și succesul e garantat. Găsești aici exemple de mesaje SMS cu care vei avea rezultate excepționale.

Îmbunătățește experiența clienților!

Experiența clienților va fi un factor de diferențiere cheie în 2024. Asigură-le o experiență fără întreruperi pe site și cât mai intuitivă în toate punctele de contact – de la căutarea de produse în site, până la procesul de plată.

Investește în usability, design responsive, încărcarea rapidă a site-ului și interacțiuni personalizate pentru a spori satisfacția și loialitatea clienților.

Nu ignora aceste tehnici și canale de digital marketing valoroase:

Unele canale de digital marketing sunt mult mai promovate decât altele. Toată lumea a auzit de SEO, Google Ads, Facebook, Instagram, Tik Tok, E-mail Marketing. E nevoie ca afacerea ta să fie prezentă pe toate aceste canale, dar concurența online este atât de mare, încât s-ar putea să îți pierzi vocea în mulțime.

SMS-ul și Chat-ul (Bulk SMS, Notificări RCS, Mobile Advertising pe bazele operatorilor GSM, Whatsapp Business), dar și unele platforme sociale, precum Linkedin… sunt câteva canale digitale ignorate, cu mare potențial. 

SMS-urile au o rată de deschidere de 99% și doar 1% spam. În contrast, e-mailul are o rată de deschidere de 20% și 49,7% spam. În medie, SMS Marketingul are o rată de conversie cu 200% mai mare decât alte strategii de marketing digital.  

Iar dacă îți dorești engagement de până la 20 de ori mai mare decât SMS-urile clasice, ai la dispoziție notificările RCS. Standardul RCS (Rich Communication Services) îmbunătățește mesageria clasică cu funcții avansate: fotografii și videoclipuri HD, carusele cu produse sau opțiuni, butoane configurabile, chatbots, mesaje < 8000 de caractere. Cu mesageria RCS, preinstalată pe telefoanele Android, experiența mobilă a utilizatorilor devine una înalt personalizată.  

LinkedIn atrage atenția afacerilor B2C despre oportunitatea de a-și promova produsele premium sau de lux. Statisticile lor arată că utilizatorii LinkedIn, în general, au mai mulți bani de cheltuit și sunt, de asemenea, mai dornici să cheltuiască pe lux decât cei de pe alte platforme. Află mai multe informații, aici

În România, LinkedIn este folosit de peste 3 milioane de utilizatori. Deși nu este printre cele mai utilizate platforme, popularitatea este în creștere și ai acces la un public țintă valoros. 

WhatsApp are peste 7 milioane de utilizatori în România. Și este folosit zilnic de peste 83% dintre cei care au cont, fiind verificat de până la 30 de ori pe zi. La fel ca în cazul SMS-ului, WhatsApp este un canal care îți asigură o comunicare directă și personală cu potențialii tăi clienți sau cu cei actuali.

Cu WhatsApp Business, trimiți clienților tăi mesaje text, mesaje multimedia (imagine, video, audio, documente),  mesaje către contacte (opt-in), mesaje de distribuire a locației afacerii, mesaje interactive (liste, butoane de răspuns, produse), mesaje șablon cu parametri variabili.

Prin intermediul contului de întreprindere Whatsapp: ajuți clienții noi să ia mai ușor legătura cu afacerea ta; te conectezi cu clienții la scară largă, trimițându-le actualizări și oferte; atragi clienți potențiali, oferind asistență și informații de actualitate; accelerezi vânzările, oferind experiențe de cumpărare personalizate.

Cadru strategic pentru a dezvolta o strategie de marketing digital eficientă și coerentă:

O strategie eficientă de marketing digital ar trebui să includă câteva componente cheie:

  • Obiectivele generale ale afacerii și obiectivele de marketing pe care dorești să le atingi prin digital marketing într-un interval de timp specific.  
  • Definirea clientului ideal și a segmentele de public la care dorești să ajungi online. Bazează-te pe informații cheie precum date demografice, provocările, interesele, motivațiile și comportamentele digitale ale clienților, pentru a crea strategii țintite. Ca trend general,  consumatorii continuă să fie atenți la costuri, pun preț pe autenticitate, pe brand (încredere) și tind să prefere afacerile care investesc în cauze sociale.  
  • Stabilirea valorii unice pe care brandul o oferă clienților online și comunicarea acesteia prin conținut, produse, servicii și experiențe digitale.  
  • Evaluarea prezenței digitale a afacerii – punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările pentru a informa strategia și a aborda lacunele.  
  • Inventarul canalelor digitale actuale, precum site-ul, blogul, platformele sociale și instrumentele folosite, și identificarea zonelor de îmbunătățit și optimizat. Evidențiază mesajele-cheie pe care le vei integra și promova prin texte, imagini, video și audio pentru a atrage și a implica publicul. Realizează un calendar editorial pentru campaniile digitale, stabilește cheltuielile publicitare și instrumentele cu care vei măsura succesul acestora.
  • Alocă un buget diferitelor strategii și campanii pe baza costurilor, resurselor și rentabilității investiției proiectate. 
  • Monitorizează constant rezultatele pe fiecare canal și pentru fiecare campanie publicitară.  

Marketingul Digital continuă să ofere provocări și oportunități companiilor B2C în ceea ce privește conectarea cu utilizatorii țintă, stimularea creșterii și menținerea competitivității. Adaptează-te, inovează și interacționează cu publicul tău pentru a prospera în peisajul digital în continuă evoluție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *