Cum sa-ti informezi rapid clientii despre promotiile din magazinul tau online?
Cum sa-ti informezi rapid clientii despre campaniile pe care le lansezi? Comunicand pe un canal la indemana oricui: telefonul mobil! Nu, nu e vorba de telemarketing, ci de SMS!
95% dintre romani nu ies din casa fara telefonul mobil. Iar Generatia Y si Generatia Z prefera sa trimita un mesaj text (SMS, Whatsapp), in loc sa sune sau sa scrie un e-mail.
SMS-ul este „regele” comunicarii. Este o forma de comunicare directa, personala; este usor de creat si trimis; este ieftin (doar cativa banuti/centi), rapid (livrarea aproape instantanee) si functioneaza pe toate tipurile de telefoane mobile.
Trimiterea de SMS-uri este perfect legala, atat timp cat se respecta cateva conditii: clientul trebuie sa opteze pentru abonarea prin SMS, sa bifeze ca e de acord cu termenii si conditiile si sa aiba intotdeauna optiunea de a se dezabona.
Poti trimite mesaje SMS de 160 caractere, cu originator alfanumeric (numele companiei), in care poti include si linkuri scurte sau emoji sau notificari RCS Business cu continut media imbogatit (fotografii, videoclipuri, audio si carusele) cu originator alfanumeric.
160 caractere ti se par prea putine pentru a converti? Total opusul! Utilizatorii de internet sunt bombardati cu informatii din toate partile si e destul de greu sa le captezi atentia. Extrem de putini utilizatori au rabdarea sa citeasca un text publicitar lung. In plus, cu cat le oferi mai multe optiuni, cu atat le este greu sa decida si chiar abandoneaza (paralizia decizionala).
De fapt, sunt foarte putini factori care conving un utilizator sa efectueze o achizitie, prin urmare, mesajele SMS scurte si tintite sunt calea catre succes!
Iti recomandam sa folosesti, pe cat posibil, cuvinte cu putere mare de conversie in mesajele SMS, precum: caracteristici esentiale (de. ex., in cazul unui aparat foto, mentioneaza nr. de megapixeli), retur gratuit (mai ales in zona fashion), urgenta (promotie valabila doar azi).
Iata cum sa construiesti o baza de date cu numere de telefon pentru campaniile SMS:
- Implementeaza o fereastra pop-up pe site.
- Trimite e-mailuri abonatilor.
- Promoveaza optiunea pe paginile retelelor de socializare.
- Adauga o optiune de bifat pe pagina de finalizare a comenzii online.
Exemple de mesaje care vor persuada vizitatorii si clientii sa se aboneze la notificari prin SMS:
“Aboneaza-te prin SMS pentru a afla primul despre reducerile si promotiile [brand]! Oferte in exclusivitate pentru abonatii prin SMS! Trimite [cod] la [numar-scurt]”
“Aboneaza-te prin SMS pentru a afla primul care sunt produsele cu discount de 70% de Black Friday! In plus, poti castiga un [produs] prin tragere la sorti. Click aici pentru detalii”
“Primesti o reducere aditionala de 10% daca te abonezi la notificarile prin SMS. Trimite textul [nume-cod ] la [numar-scurt] si vei primi un voucher de utilizat la urmatoarea comanda.”
Costurile unei campanii SMS sunt mici. Si asta, printre altele, pentru ca nu ai nevoie de programator, copywriter, designer sau de alti specialisti, caci, de cele mai multe ori, cu un mesaj simplu, cu o reducere atractiva, obtii rezultate excelente. Companiile specializate in SMS Marketing iti ofera toate instrumentele necesare pentru a trimite usor si rapid mesaje publicitare.
Rentabilitatea investitiei (ROI) pentru marketingul prin SMS/ MMS/Rich Media este mai mare decat alte strategii de marketing digital. Campaniile de marketing prin SMS au o performanta de 6-7 ori mai buna decat e-mailul. De asemenea, au o rata de raspuns cu 209% mai mare decat mesajele pe Facebook.
Voucherele / codurile de reduceri / ofertele venite prin SMS chiar sunt folosite! Statisticile arata ca 70% – 80% din aceste oferte sunt valorificate.
Fa si tu cunostinta cu instrumentul suprem in materie de publicitate: SMS-ul! Contacteaza-ne chiar acum!