
Cum îți promovezi hotelul sau pensiunea? Strategii de Marketing Online & Offline
Deții una sau mai multe unități de cazare precum hoteluri, hosteluri, pensiuni, cabane de vacanță, apartamente în regim hotelier? Îți dorești mai multe rezervări, inclusiv extrasezon? Vrei să-ți promovezi eficient ofertele și pachetele turistice de sărbători? Îți vom dezvălui metode și strategii de marketing prin care să-ți faci cunoscută afacerea la nivel local, național și chiar internațional. Cu idei practice și trucuri la fiecare.
Cuprins
Promovare Hotel / Pensiune – Online sau Offline?
În era digitală în care trăim, este esențial să fii prezent acolo unde potențialii clienți te caută, adică în platforme online dedicate turismului (ex. Booking.com), pe rețelele sociale (ex. Facebook, Instagram) sau pe Google. Și, chiar direct în telefonul mobil al viitorilor tăi oaspeți!
Canalele de marketing tradiționale, offline, sunt, de regulă, mult mai costisitoare, dar poți avea rezultate bune cu ceva creativitate. Este esențial să dirijezi potențialii clienți din offline către site-ul de prezentare și canalele Social Media. Plasează pe flyere, afișe sau panouri stradale coduri QR care să conțină linkuri către site și Social Media, adresă de email, număr de telefon sau un mesaj predefinit de trimis prin SMS pentru notificări privind viitoarele oferte.

Cod QR creat în platforma SendSMS.ro, prin care le trimiți un SMS cu mesajul „Vreau să aflu mai multe informații despre SMS Marketing.”
E important nu doar să obții vizite, ci și lead-uri și asta o poți face determinându-i pe potențialii clienți să se aboneze prin e-mail sau SMS și să-ți urmărească profilurile Social Media.
Pentru brand awareness și construirea unei baze de abonați, îți recomandăm să organizezi concursuri prin SMS la Radio. Oferă cateva sejururi gratuite sau vouchere și îți vei construi și o bază de abonați prin SMS. Vei avea astfel acces direct la atenția viitorilor clienți.
De ce abonare prin SMS? Reclamele prin SMS au o rată de deschidere de 99% și doar 1% spam. În contrast, e-mailul are o rată de deschidere de 20% și 49,7% spam.
Participanții trimit un cod prin SMS, la un număr scurt și primesc un mesaj automat de confirmare a înscrierii în concurs. Sau primesc un link scurt care duce către o pagină din site unde își completează datele personale pentru a intra la tragerea la sorți pentru cazare gratuită.
Site-ul de prezentare al Hotelului / Pensiunii – câteva idei practice:
- Creează un site web, dacă nu ai deja unul sau asigură-te că ai pe site-ul web existent informații relevante despre cazare, facilități, tarife și poze de înaltă calitate.
- Asigură-te că prima pagină a site-ului răspunde la întrebările: Cine? Ce? Cum? Cât? Unde? De ce?
- Asigură-te că informațiile de contact sunt la vedere și sunt prezente pe fiecare pagină din site.
- Ai nevoie de un site multilingv, dacă vrei să atragi turiști din afara țării.
- Site-ul trebuie să fie responsive, adică să se afișeze adecvat și rapid pe orice dispozitiv mobil, căci mare parte din trafic provine de pe smartphone-uri.
Similarweb raportează că în România, în luna Mai 2023, 71,62% din traficul web s-a realizat prin smartphone-uri vs 27,30% prin dispozitive tip desktop și doar 1,08% prin tablete. Poți verifica dacă site-ul tău este compatibil cu dispozitivele mobile folosind un instrument gratuit oferit de Google, disponibil la acest link.
- Integrează un Chat Online pentru a comunica cu vizitatorii în timp real.
Statisticile arată că generația Millennials și generația Z preferă să comunice prin Chat/WhatsApp/SMS în locul apelurilor telefonice sau e-mailurilor. În plus, vor să primească informația rapid; până apuci să le răspunzi la e-mail, ei rezervă o cazare în altă parte.
- Adaugă pe site un formular sau un pop-up prin care vizitatorii să se Aboneze via SMS pentru a primi oferte. De ce să se aboneze prin SMS și nu prin e-mail? Este bine să le oferi și opțiunea de a se abona prin e-mail, dar află că SMS-ul este mult mai eficient. Iată de ce:
SMS-urile au o rată de deschidere de 99% și doar 1% spam, în timp ce e-mailul are, în medie, o rată de deschidere de 20% și 49,7% spam. SMS-urile sunt citite în cel mult 3 minute de la primire. Comparativ cu alte canale de comunicare, costurile sunt foarte mici, iar rezultatele pot fi remarcabile. De ex., pentru 1000 de SMS-uri expediate plătești 39 euro + tva (fără alte costuri suplimentare).
Platforme de Turism / Booking.
- Înscrie-ți locația în platforme dedicate turismului precum Booking.com, TripAdvisor, Trivago, Turist.info și altele. Pentru a identifica în ce platforme îți mai poți înscrie unitatea de cazare, caută pe Google “pensiuni/hoteluri + locație” și verifică primele 2 pagini de rezultate. Unele agregatoare sau platforme de rezervări permit înscrierea gratuită, altele pe bază de abonament sau comision din vânzări.
- Este extrem de important să încurajezi clienții să lase recenzii pe aceste site-uri de rezervări, deoarece îți vor aduce noi clienți.
Dovezile sociale, exprimate prin review-uri, reprezintă cel mai puternic factor de persuasiune în experimentele comportamentale. Când ai dovezi că serviciile pe care le promovezi sunt apreciate de alții, rata de conversie crește semnificativ.
Promovare Hotel / Pensiune prin Chat & SMS Advertising.
Afacerile care mizează pe SMS Advertising dispun de un avantaj imens: acces direct la atenția clienților. Ai primit vreodată un SMS și nu l-ai citit? În schimb, câte reclame online/ TV ai ignorat? Nimeni nu refuză comunicarea prin SMS, dacă se respectă 3 reguli de bază: permisiunea utilizatorului, relevanța mesajului, frecvența optimă.
Poți expedia mesaje SMS în bulk, către sute sau mii de clienți și potențiali clienți, din doar câteva clickuri, folosind platforma noastră gratuită. Prețul unei campanii SMS este mic; de exemplu, 20 euro +tva pentru 500 SMS-uri, 190 euro +tva pentru 5000 de SMS-uri clasice. Iar ROI-ul excelent!
Dacă n-ai o bază generoasă cu numere de telefon, sendSMS te ajută să livrezi mesaje SMS către baza de clienți Vodafone și Orange România, segmentată și filtrată după criteriile specificate de tine (locație, gen, venit lunar etc.). Ai acces la milioane de potențiali clienți care și-au dat acordul să primească reclame de la terți.
Campaniile SMS au, în medie, o rată de conversie cu 200% mai mare decât alte canale de marketing digital. Mai ales dacă incluzi oferte/promoții și link-uri scurte către pagini din site.
Într-un SMS clasic, de 160 de caractere, ai spațiu suficient pentru a include informații despre ofertă unității de cazare și un link scurt către o pagină din site pentru mai multe informații.
Exemplu de SMS clasic:
Cazare hotel Sinaia 4 *, la doar 300 lei/camera/noapte. Oferta valabila pana pe 25/08! Detalii aici: https://ros.ms/promo/
În plus, află că ai posibilitatea să trimiți și mesaje Chat cu imagini, videoclipuri, butoane, carusele cu opțiuni și alte elemente multimedia, plus texte lungi, utilizatorilor de Android. Standardul RCS (Rich Communication Services) îmbunătățește mesageria preinstalată pe telefoanele Android cu funcții avansate, oferind experiența mobilă înalt personalizată.
Serviciul RCS Business marchează o revoluție în Mobile Marketing. Spre deosebire de SMS-urile clasice, notificările Chat RCS au un engagement de 20 de ori mai mare.
Imaginează-ți următorul scenariu: utilizatorii de numere Vodafone care ajung într-un anumit mall din capitală, primesc un SMS cu o oferta pentru un weekend pe Valea Prahovei. Serviciul SMS Location Based îți permite să targetezi locația în timp real și să trimiți reclame SMS personalizate.
Prezența în Rețelele de Socializare.
Creează conturi pentru hotel /pensiune pe Facebook, Instagram, Tik Tok, Youtube și postează conținut atractiv cel puțin o dată pe săptămână.
TikTok spune că pentru 77% dintre utilizatorii săi aplicația a jucat un rol în cele mai recente achiziții de călătorii. Au creat un ghid pentru a ajuta marketerii să promoveze eficient afacerile din industria turismului.
Reach-ul organic a scăzut foarte mult în ultimii ani. Și veți fi obligați să investiți și în reclame, fie că este vorba despre campanii plătite pentru a crește numărul de like-uri, fie că promovați o ofertă importantă și vreți să ajungă la câți mai mulți fani.
Dar, poți obține în mod organic un număr decent de vizualizări dacă postați cât mai des videoclipuri scurte și imagini. Nu trebuie să fie ceva ieșit din comun sau foarte înalt calitativ. Pur și simplu filmezi cu telefonul sau faci poze cu telefonul. E important să ai lumină bună și să fii puțin atent la încadrări. Oamenii sunt mai degrabă convinși de un mesaj autentic, decât de materiale vizuale realizate și editate de artiști profesioniști.
Câteva idei pentru short videos/ reels: filmează 5-10 secunde apusul văzut dintr-o cameră de hotel, peisaje din apropierea hotelului/ pensiunii, micul dejun inclus în ofertă; filmează-te pe tine în timp ce transmiți un simplu mesaj din fata hotelului/pensiunii, de tipul “Vă așteptăm pe la noi”, alături de câteva informații esențiale despre unitatea de cazare (locație, oferta de preț, nr. de camere disponibile).
Promovarea Unității de Cazare pe Google: Maps, SEO și Ads.
Google Maps / Google Business
Înscrierea unității de cazare în Google Maps / Google Business este unul dintre primii pași pe care ar trebui să îi bifezi când începi marketingul turistic. Atunci când cineva caută pe Google “hotel/pensiune + oraș/zonă”, locația ta poate apărea în partea de sus a paginii motorului de căutare. Multe cereri de ofertă și rezervări vin de acolo.
Completează toate informațiile cerute și publică frecvent noutăți, oferte și poze.
La fel ca în cazul platformelor de booking și rețelelor sociale, încurajează clienții să lase recenzii pe Google Business deoarece dovezile sociale sunt factorul nr. 1 în obținerea de clienți în acest domeniu.
SEO
Competiția pe cele 10 rezultate organice din prima pagină a motorului de căutare Google poate fi extrem de ridicată. Totuși, află că sunt mulți utilizatori care nu caută doar “cazare + [locație] sau hotel + [locație] pe Google, ci expresii-cheie specifice pentru a găsi rapid ceea ce caută, precum “pensiune brașov child friendly”, “pensiune brașov cu loc de joacă pentru copii”, “hotel sinaia cu mic dejun inclus”, “hotel bucurești cu piscină”, “hoteluri în bucurești care acceptă animale de companie” ș.a.m.d.
Beneficiile optimizării pentru motoarele de căutare (SEO) sunt remarcabile în ceea ce privește persistența rezultatelor, extinzându-se pe parcursul a mulți ani, cu intervenții minore la intervale 6-12 luni pentru menținerea rezultatelor. Prin urmare, SEO demonstrează o rentabilitate semnificativă pe termen mediu și lung. În schimb, prin SEO rezultatele nu se văd imediat, fiind nevoie de 4-6 luni pentru a obține prima pagină pe cuvinte cheie precum cele exemplificate mai sus.
Google Ads
Promovarea hotelului / pensiunii prin anunțuri sponsorizate care să apară în partea de sus sau de jos a paginilor motorului de căutare Google este o modalitate eficientă de a genera trafic relevant și calificat către site-ul de prezentare. Rata de conversie este bună, deoarece anunțurile sunt afișate atunci când oamenii caută tipurile de servicii oferite de compania ta.
În schimb, atunci când rulezi reclame pe Social Media sau când împarți pliante este mult mai greu să ajungi la oamenii interesați de serviciile oferite sau să îi nimerești exact în momentul în care își planificau vacanța.
Procesul de promovare a unei unități de cazare poate fi complex, dar cu o planificare corespunzătoare și efort susținut, poate conduce la rezultate foarte bune. În acest articol am menționat etapele cheie pe care trebuie să le urmezi pentru a promova cu succes un hotel sau o pensiune, în special în mediul online, unde majoritatea persoanelor își fac documentarea și rezervările pentru cazare.
#promovare pensiune #promovare hotel #marketing turistic #marketing digital hoteluri #marketing online pensiuni #strategii promovare hoteluri #strategii promovare pensiuni #strategii de marketing hoteluri #strategii de marketing pensiuni #metode de promovare industria hoteliera